Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg er svært skuffet over Canal Digitals leveranse av fiber og TV. Selve arbeidet mht installasjon var 2 mnd forsinket. Jeg opplevde deretter 2 uker med hanglete og dårlig nett. Da man endelig hadde fått alt til å fungere opplever jeg 3 brudd og linje feil på 2 mnd. Canal Digital anbefaler meg å skifte mobil abonnement til Telenor slik at jeg kan få et tosifret antall GB mobildata til å bruke som erstatning. For min del helt uaktuelt og noe jeg nesten vil kalle useriøst. Linjen er nå reparert og stabil. M og Canal Digital har satt opp hastigheten til 50/50 noe jeg antok var en erstatning for en dårlig erfaring vedr deres leveranse. Jeg tok desverre feil. Dette ønsker de nå ekstra betaling for og ønsker nå en pris Ca 100.- mer en det som er kontraktsfestet.
Vi er også svindlet av en selger fra Canal Digital, og når det gjelder deres kundeservice.. Så finnes det ingen ord som dekker opp for hva meningen om dem er. I desember 2016 fikk vi besøk av en selger som kom med den gledelige nyhet om at Canal Digital skulle oppgradere kabel tv i området vårt til fibernett. For vår del skulle det ikke påføres noen ekstra kostnader enn det vi hadde fra før. Dette virket greit for vår del og dermed fant selgeren frem sin Ipad og begynte å taste på denne. Han spurte om diverse opplysninger som allerede var registrert hos Canal Digital, så som fødsels opplysninger og e-postadresse som var registrert hos dem. Han spurte også om vi hadde andre e-postadresser da dette var greit å få med i profilen hos Canal Digital. Han fikk deretter de opplysningen han trengte inkl. en ny e-postadresse. Denne selgeren satt deretter å klikket på sin Ipad og deretter fikk jeg beskjed om å skrive under på ett område på skjermen med en finger, da han ikke hadde "penn" til Ipaden sin. Jeg skrev under og han tok tilbake Ipaden.. Han fiklet litt med denne før han utbrøt at det gikk noe galt da han skulle sende inn skjemaet til Kanal Digital. Så var det bare å skrive under på nytt, og denne gangen gikk skjemaet gjennom. Selgeren takket for seg og lovte at fiber skulle være på plass innen 2-3 måneder. Ute i feb/mars 2017 kom det en mann på døren fra Canal Digital, han skulle da «sjekke» hvor fiberkabel skulle trekkes. Jeg snakket litt med han og etterhvert opplyser han meg om at det det gjelder 2 stk. fiber installasjoner. Altså to abonnement. Jeg sto som ett spørsmåltegn, men han kunne bare oppgi det som han hadde fått av opplysninger. Jeg kontaktet derfor Kanal Digital via deres Chat samt epost, og etterlyste informasjon ang. Fiber samt at vi ikke hadde mottatt kopi av kontrakten vi hadde inngått via en Ipad. Beskjeden jeg fikk var først at de ikke kunne finne dette på mitt kundenummer, etter mye snakk frem og tilbake dukket likevel kontrakten opp på skjermen til kundebehandler. Kundebehandler opplyste da at det var inngått 2 kontrakter på installering av fiber og tilhørende abn. Altså en kontrakt på hovedetasje og en kontrakt på underetasjen (hybel). Ja vi har en registrert hybelleilighet i underetasjen som ikke blir leid ut, men brukt av våre barn som oppholdsrom.. Sa jeg til kundebehandler, samt at denne hybelleiligheten ikke ble oppgitt til selger. Her skal vi ikke ha fiberinstallasjon da vi bruker trådløs nettverk i huset samt at kabel tv allerede finnes i hybelleiligheten. Etter mye frem og tilbake sendte da denne kundebehandleren saken til reklamasjon for å kansellere den ene kontrakten selger hadde svindlet oss på. Jeg fikk deretter en bekreftelse på dette på e-post, samt en kopi av kontrakten som gjaldt for underetasjen. Kontrakten for hovedetasjen fikk jeg ingen kopi av fra dem. Det som har skjedd i vårt tilfelle er at selger først klarte å få en epostadresse til fra oss, tastet først inn den ene kontrakten, fikk underskrift og sendte denne inn til Kanal Digital. Deretter unnskylder han seg med at kontrakten ikke gikk gjennom første gangen. Han fikk da en ny underskrift av meg og sendte deretter inn kontrakt nummer 2 til Kanal Digital. Han har altså hatt opplysninger om at det var en registrert leilighet i underetasjen. Så har vi kommet til slutten av august 2017, da kommer det en flokk med litauere rundt huset, de strekker fiberkabler. Jeg prøver å snakke med dem, men de kunne ikke ett ord engelsk.. Men kabler blir strekt på utsiden av huset. Jeg prøver å ringe kundeservice for å få mere informasjon om hva som skjer med saken min hos dem.. Men er nummer 42 i køen.. Og glemmer det. I begynnelsen av desember 2017 kommer det en telefon fra de som skal ha sluttinstalleringen av fiberinstallasjon i huset. Her blir det igjen opplyst om at det skal være 2 fiberinstallasjoner, en i underetasjen og en i overetasjen, med 2 forskjellige ordrenummer. Saken går videre!
Tredje uken uten internett med ansatte som er frekke, ikke kommuniserer med hverandre og ikke har peiling på tekniske aspekter ved internettilkobling.
Forferdelig tregt, lite kunnskap og ingen ønsker om fornøyde kunder. Lever på monopol og eget bakkenett.
Canal Digital har en såkalt nettgaranti dersom du mister signaler. Da får man tilsendt en datapakke som skal gi deg nett til det kommer en person hjem til deg som kan fikse problemet. Men for å få denne datapakken MÅ man ha tlf abonnement hos Telenor, noe jeg ikke har. Fwi. Har du ikke Telenor må man sitte å vente på montør i 1-3 dager. Var så irritert i dag og ga meg ikke på at de da måtte fikse problemet ila kvelden. Nektet å legge på så dama i tlf la på røret. Handlet egentlig ikke om få viljen min, måtte bare gi de en kamp.
Ustabilt Internett. Stadige brudd. Får som svar at det ikke er problemer med produktet.
Min nesten døende mamma på 88 år hadde en montør fra Janco kabel Tv som stakk av med monitoren. Nå har hun sittet å ventet i 7 uker uten at de tar ansvar for rette opp kabel TVen hennes. De lover å fikse det hver uke men dukker aldri opp. Elendig service.