Telenor TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Etter at min Mor hadde vert kunde der siden oppstart i 1997 måtte hun bytte til Riks tv fordi skogen rundt huset hadde blitt for høy. Hun prøvde å ringe dem får å si opp avtalen. 4 ganger ringt hun, man blir veiledet fram til oppsigelse av avtale gjennom å trykke på tlf. trykker man seg fram til å bestille eller endre abonnementet får man svar direkte. Men trykker man får å avslutte avtalen må man sitte i tlf opp til flere timer å det hendte i dette tilfelle. Min mor er 70 år å jeg ble tvunget å hjelpe henne. Bestemte meg for å bruke chat for og avslutte dette kjapt å enkelt, trodde jeg. Her er utdraget fra samtalen med Canal Digital sin chat hjelp. Mulig jeg som overreagerer eller kanskje ikke, jeg mener at dette er rystende oppførsel fra en stor kjede som dette *Anonymisert (16:18:56): Hei og velkommen til Canal Digital Satellitt. Du snakker med *Anonymisert. Kunne jeg fått ditt fulle navn og fødselsdato, samt enten kundenummeret, adressen eller telefonnummeret ditt? Hansen (16:19:32): ********* ****** Hansen (16:19:45): Kunde nr ******* *Anonymisert (16:21:14): Takk. Er det ***** eller Hansen jeg prater med nå? :) Hansen (16:22:11): Jeg er Hansen. Sønnen til *****. Hun har prøvd å ring dere flere gang i dag å kommer ikke igjennom. *Anonymisert (16:23:04): Jeg forstår. Ja, dessverre har vi utrolig mye pågang idag. *Anonymisert (16:23:18): Kan jeg spørre hvorfor dere ønsker å si opp kundeforholdet hos oss ? Hansen (16:24:05): Der hun bor er signalene så dårlig at hun mister bilde ofte. Hun har nå fått seg riks TV *Anonymisert (16:25:30): Riktig, er det lenge siden hun ble kunde hos RiksTV? :) Hansen (16:25:54): Nettopp fått kort Hansen (16:27:36): Kan du avslutte abonomnaget for oss Hansen (16:27:41): ? *Anonymisert (16:28:47): Det kan vi få ordnet. *Anonymisert (16:29:20): I dette tilfellet Hansen, vil jeg gjerne tilby dere feilretting fra montør til 499kr (ordinærpris 1350kr) samt 4 mnd kostnadsfritt på hele abonnementet. Er det noe som kan være aktuelt ? Hansen (16:30:54): Nei *Anonymisert. Hun ønsker å avslutte avtalen, hun har nå en annen TV leverandør *Anonymisert (16:31:36): Jeg forstår :) Det var leit å lese at du ønsker å avslutte ditt kundeforhold. Vi løser derimot slike henvendelser best direkte på telefon. Har du anledning til å ta imot en telefonsamtale fra abonnementsavdelingen vår innen den neste timen? Hansen (16:33:53): Er det ikke bare å avslutte det Hansen (16:34:05): Hvorfor er dere så vanskelige ? *Anonymisert (16:34:32): Beklager Hansen men vi har rutiner å følge :( *Anonymisert (16:35:10): Men jeg skal gjøre et unntak og fikse det her. :) Det er altså ingenting jeg kan gjøre for å få dere til å forbli kunde hos oss? :) Hansen (16:35:26): disse rutinene burde gjennomgåes for en endring Hansen (16:35:42): Takk Hansen (16:36:19): Nei det er son at hun allerede har endret avtale så hun blir nok stående der hun er nå *Anonymisert (16:38:01): Okey. Jeg vil gjerne tilby gratis montør samt 4mnd kostnadsfritt på abonnementet, også vil jeg informere at RiksTV også har 14 dagers angrefrist på avtale gjort :) Er det noe som kan være aktuelt? Hansen (16:38:26): *Anonymisert Hansen (16:38:37): Du tuller nå ? *Anonymisert (16:39:07): Hehe, beklager Hansen, om dere ikke ønsker tilbudet, kan vi fikse oppsigelsen :) Hansen (16:39:54): Sender du en bekreftelse på dette til hennes Mail Hansen (16:40:09): En bekreftelse på oppsigelsen *Anonymisert (16:40:39): Ja, det skal jeg gjøre. Vår oppsigelsestid er inneværende måned + 1 kalender måned, slik at tidligst oppsigelsesdato er 01.10.2018. Er det oK ? Hansen (16:41:26): Egentlig ikke Hansen (16:41:48): Hun avslutter jo det nå, vil jo ikke betale for en ny måned da *Anonymisert (16:42:10): Dessverre, vår oppsigelsestid er slik. Dette står i avtalevilkårene hun som kunde og Canal Digital Satellitt
3 gang på 4 måneder hvor vi har mistet Internett og TV. Akkurat som forrige gang sa de 1-3 virkedager før det blir fikset. 5 dager, 3 virkedager etterpå kommer de, men de hadde ikke med seg det utstyret som trengs for å fikse det, utrolig nok, nøyaktig det samme som også skjedde forrige gang. Kanskje de kunne fikse det før helgen, så det tar altså 2 1/2 dag eller mer for å kjøre tilbake og hente riktig utstyr som burde vært med fra begynnelsen, for å fikse problemet som skulle blitt gjort på 1-3 virkedager. Helt utrolig!
Arrogante, frekke, kommuniserer ikke med hverandre og ikke har peiling på det tekniske ved internettilkobling. Nekter å sende teknikker, og skal ha meg til å ringe telenoreksperten til 26kr min når jeg har problemer med internett. Skylder på mitt utstyr, når vi har problemer på flere pcer, mobiler og nettbrett. Har selv jobbet med pc i over 20år. Betaler over 12000,- i året til Canal Digital og ingen hjelp å få. Har vært kunde i over 10år, men dette er dråpen. De avslutter med å si at det ikke er noe galt med Canal Digital sitt utstyr, og når jeg uttrykker min misnøye kontrer de med å ville hjelpe meg med oppsigelsen. Har heldigvis screenshots av samtalene og målingene av hastighet på internett med flere pcer kablet direkte i modem.
Tv / internett detter ut med jevne mellomrom, ingen hjelp å få!
Nå har jeg helt fra begynnelsen av mai hatt feil på canal digital. Ser på tv og plutselig går tven i svart. Så står den å prøver og prøver søke opp feilen. Men det tar sin tid. Jeg har ringt og ringt kundeservicen. Kan dem hjelpe.. En sendte meg en ny kontakt. Sa det var det som var feilen. Dette var under fotball VM. Dårlig med kamper her i huset. Når denne kontakten kom etter to uker. Passet den??? Nei. Jeg sa i fra at jeg betaler 600 hver mnd for å ha canal en. Har altså betalt..Skal vi.se.. 2400 for elendig service og ingen tv. Jeg har ringt kundeservice minst 5-6 ganger. Nå venter jeg på en ny turner. Jeg kunne få en ny og bedre enn den jeg hadde. Men da måtte jeg.betale 1000. Jeg ba om en ny liknes som jeg har. Har nok utgifter. Må vel se etter ny leverandør. Kan ikke ha tv som er svart stort sett hele tiden.
* Uendelig lang for å nå kundeservice * Dårlig service fra rådgivere * Rådgivere som lyver om kampanjeperioder * Gang på gang feil på faktura Styr unna for all del.
Kort oppsummert: nær dobling av fakturaen de siste to årene, innpåslitne dørselgere som insisterer på at jeg skal installere fiber og påplussing av tilleggstjenester jeg ikke har bedt om. I chatten blir man også møtt av arrogante ansatte som viser liten evne til å komme kundene i møte.