Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Jeg sammenliknet med pc og box. Box brukte 7.6 sek på å starte netflix. Pc brukte 1.0...med andre ord er det altfor dårlig hardware i telia box.
Jeg betaler via garasjelaget over 16.500kr per år for Telia TV og Internett. 7200kr for TV og 9600kr for Internett (750Mbps). Jeg ble pålagt å betale månedlig abonnement for dekoderen i tillegg! Jeg sa nei og de spurte meg å sende den tilbake eller måte jeg betale 2000kr engangsbetaling! For den dekoder?! Den verste android dekoder som finnes i hele marked?! Treg som bare det, null oppdateringer, appen krasjer hele tida og umulig å ha fler enn 2-3 apper installert samtidig ellers blir det nesten ikke mulig å starte den en gang. Jeg har Xiaomi boks, Shield TV og flere LG og Samsung smart TVer fra 2020 hjemme men på ingen av dem kan jeg installere Telia appen. Alle disse fungerer helt perfekt, ingen krasjer og de har mange flere apper i seg. Jeg har nå sendt boksen tilbake til Telia da jeg nekta å betale ekstra abonnement for dekoderen og jeg fikk svar at ''vi regne med at dere ordner selv tilgang til vår tjenester''. I mine øyene Telia selger et totalt ubrukelig produkt. Noen bør saksøke dem. Jeg blir gjerne med.
dårlig kvalitet, gått glipp av flere mål på fotballkamper pga læggete nett, i tillegg nekter de å fjerne papir faktura. Elendig kundeservice
Har det gamle GET nettet, som alltid har vært stabilt og godt. Litt jitter og packet loss, men stort sett bedre enn fiber. MEN, TV BOKS FRA TELIA ER HÅPLØS! Den kommer med flere funksjoner enn den takler, har åpenbart for lite RAM og for svak prosessor. Begynner å bufre nesten uansett hva man skal, henger seg opp, mister teksting osv. Valgte den pga Chromecast, apper, assistent, osv, men er på boks nummer to nå, som ikke funker. Ingen vits i å bytte. Alle er like dårlige. Må restartes 2 til 20 ganger i uken, avhengig av hvor mange av de innebygde tjenestene man bruker. Hvis den ikke blir restartet, klarer den etterhvert ikke engang å bytte kanal. Det er helt åpenbart at her har TELIA spart på ALT når de har bestilt disse. De er satt sammen av diverse avfall fra kinesiske restlager med utgåtte produkter, og fungerer på ingen måte sammen med nyeste Android OS og tilhørende apper. Du kan like gjerne bruke den litt uoversiktlige Telia play appen, og en Chromecast. Det er en mye mindre brukervennlig løsning, men hvis du på død og liv er stuck med TELIA, så er det kanskje den løsningen som funker best...
Det må til i løper av en vanlig kveld. Den tåler ikke at man blar i kanalene og henger
Har brukt løsningen i snart 2 år. Har måttet sette tilbake til fabrikkinnstillinger tre ganger. Kjører Android TV versjon 8 og har ikke blitt oppdatert på lenge. Sikkerhetsrisiko?
Hjelper ikke at det puttes inn mange funksjoner i en svært dårlig boks. Stadig brudd, låsing av kanaler, hakking osv. Må stadig resette ved å ta ut kontakta. Tredje boksen så langt.
Å se fotball på Telia er en hakkete affære! Vondt i hode av kvaliteten. Går ikke an å bruke til fotball. V4 er det største problemet.
Telia har hatt masse nedetid i "mitt område" gjennom hele 2020/2021, hvor man har vært ganske avhenging av nett på hjemmekontoret. Telia har også den dårligste TV-boksen jeg har opplevd på lenge. Dette er en android-tv boks, forkledd som en tuner, som har så lite prosessorkraft at den nesten ikke klarer å bytte kanal. Denne fikk jeg etter en "oppgradering" fra Getbox 2 (som kronisk ble overopphetet). Da jeg oppgraderte bestilte jeg Telia box med separat trådløst modem. Dette klarer de å sende i to forskjellige forsendinger, hvorav TV-boksen kom alene først. Sekundet denne ble hentet på posten slo Telia av nettet mitt på den gamle boksen, og jeg satt fast uten nett da modemet ikke hadde kommet enda... I tillegg har Telia konstante pris(opp)justeringer, og har også oppjustert hastigheten min 2 ganger det siste året, og forkler informasjonen som et nyhetsbrev om hvor flinke de er som oppgraderer nettet mitt og tipser om flotte julefilmer de sender gratis, blablabla. Det eneste dette selskapet er flinke på er å sende faktura. Kunne ønske jeg kunne bytte...
Har hatt mange problemer med dette Telia /get Internett og tv de siste ukene. Har sittet og ventet på nett i 8 timer nå ? !!! ☹️☹️☹️. Hadde aldri problemer med når Get var GET. Om dette fortsetter så finner jeg en annen leverandør.
For ca 14 dager siden forsvant teksting på norske program NRK For eksempel dagsrevyen. Hvorfor
Fra samme dag Get-boksen (som jeg forøvrig også hadde mye trøbbel med) ble erstattet av Telia sin, har det knapt gått én eneste kveld uten at jeg har måttet trekke ut ledningen og restarte boksen fordi bildet henger seg opp. Noen dager opptil 4-5 ganger. Helt håpløst. Håper sameiet snart skifter leverandør. Jeg er ikke alene om problemet.
Forsøkte å søke etter et sted å kunne si opp abonnementet. Fikk opp chatterobot som sa den kunne hjelpe til med oppsigelsen. Ba meg føre inn info, som jeg allerede var innlogget med, for til slutt å gi meg beskjed om å vente på et menneske i chatten. Ble satt i kø, satt over 5 minutter i kø på chatten og glemte til slutt ut at jeg hadde chatten oppe, da jeg er på arbeid og i møter. Forsøkte en andre gang, samme utfall da. Forsøkte å ringe og satt og ventet i flere minutter uten svar eller anledning til å velge alternativ om at de skulle ringe meg opp igjen. Jeg sitter derfor med ønske om å avslutte abonnementet, men har ingen mulighet til å gjøre det, annet enn å følge med på chatten eller ringe i mange minutter til kundeservice. Telia burde hatt en enkel oppsigelsesknapp hvor man må bekrefte på e-post. Samtidig, har jeg blitt trukket av telia for en wifix-løsning, hvor jeg har hatt opprinnelig avtale med GET om å få disse inkludert i abonnementet pga. dårlige linjer. Har sendt e-post til dem for 6 måneder siden og bedt om kreditering av summene. Ingen svar. Virker som nesten eneste utvei er å la vær å betale faktura. Men, man ønsker ikke å få anmerkning for dette privat... Får et inntrykk av et for stort konsern, med for lite kundeforhandlere og for stort omfang av intern omstrukturering som ikke går overens. Kunden er glemt i hele bildet.
Dette er den verste tv boksen som jeg har hatt..Henger seg opp hele tiden å lever sitt eget liv
Kjempelei oppdatering ukentlig, og selvfølgelig midt i fotballkampen.
Helt ubrukelig boks. Henger seg opp, teksting funker drit. Alt er overraskende irriterende.