Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Denne tjenesten har bare blitt dårligere og dårligere med årene! Nye generasjoner av bokser hele tiden. Disse har noe bredere tjenester, men selve boksen blir bare tregere og fungere dårligere og dårligere for hvert generasjon. Henger seg opp hele tiden. Helt utrolig at det går ann å levere en så dyr tjeneste som fungerer så dårlig. Det hjelper lite at du har store menyer og masse funksjonalitet når det knapt er mulig å se nyhetene direkte.
Tekstingen er så dårlig at meningsinnholdet forsvinner. Varierer fra dag til dag. Hjelper ikke å starte boksen på nytt.
Omtrent umulig å få kontakt med kundeservice gjennom telefon. Get hadde muligheten for å flytte router, ved å ha flere kontaktpunkter for Internett. Telia kan bare ha 1 kontaktpunkt. Merkelig at Telia ikke klarer å levere det samme. Tv boksens signaler er 5ghz, og kan ikke være langt unna router om man har mange vegger, og datarom/kontor i andre enden av huset.
Hvis det finnes ett eneste alternativ til dette utstyret så anbefales det at uansett. Det er nok presise skildringer i spaltene her om besverlighetene dere i motsatt fall vil utsettes for, så det hopper jeg over. I vårt tilfelle er det 5g vi venter på, Telenor-konkurranse (kobber...) vil koste omfattende saging i asfalt og steinlegging i vårt tilfelle. 5g+RiksTV bakkenett er derfor foreløpig eneste realistiske håp om konkurranse -- håpet er at såpass mange politikere også etter hvert presses over på Telia-monopolet at oppmykning tvinger seg fram.
Jaja, telia har for andre gang fakturert for ureturnert utstyr, feilaktig. Og innholdet på fakturaen er ikke engang det samme som vi brukte.. Sender de bare automatisk ut til alle som avslutter et abonnement og håper noen betaler? Jeg mener at en så stor aktør burde opptre mer ansvarlig og ikke behandle eks-kunder på denne måten.
Om telia TV box. Brukes som lineær tv boks og streaming. 1. Ikke bytt kanaler for fort , har en tendens til å låse seg. Hjulet spinner men hamsteren er død. 2. Går til tider i svart, vent litt så går det over på 2-3 sek. 3. Om låser den seg i en kanal , ikke vent på at det skal skje noe. Trekk ut strømkabel, vent 1 min. Start boksen, tar 5 min . Hjulet spinner, og vi er hjemme. Setter på nrk1. 4. Lyden fra nrk1 høres, det røde hjulet spinner og skjermen er sort. 5. Bytter kanal, lyden fra en annen kanal er der , men ikke bildet. 6. Kan noen i det o store Telia konsernet være enig at telia/getbox DCIW387uhdget er et særdeles dårlig produkt?
Etter utallige feilfaktueringer, evigvarende telefonkøer til kundeservice, kundebehandlere som lyver / ikke holder det de lover eller til og med bare legger på, har vi nå fått nok og bytter leverandør av TV og internett.
Dårlig service bedrer gamle get box når jeg ringte De hver gang de fortelle forskjellige feil og de har ikke tid å fikse den Til neste uke cirka 8 dager. Nå er 2021 vi jobber Hjemmekontor banan lekser på iPad alle trenger nett jeg tror de har ikke en løsning🤷🤷🤷
The TV remote is from the 90s, with over 40 buttons, and you need to really press hard in order to work. HBO Nordic has no Norwegian nor English subtitles, searching/browsing is slow and painful, some of the episodes are simply missing (some awkward message appears, like “missing asset”) It would be nice to offer a descent package in 2021, instead of something that simply counts as TV…
Min mor på 90 solgte leiligheten i fjor og TV og internett inngikk i fellesutgifter i sameiet. TV boksen ble derfor igjen i leiligheten. I vår så avsluttet sameiet avtalen med Telia. Ikke viste jeg at boksen var registrert på min mor. Nå i sommer fikk vi purring på og inkassokrav på først 558 og deretter 811 inklusive gebyrer til Lindorff. Vi fikk disse kravene kun fordi at de som kjøpte leiligheten var så vennlige å levere disse brevene, selv om hun nå bor i en annen by. Boksen klarte vi ikke å oppdrive Telia eller Lindorff gadd ikke en gang å sjekke ny folkeregistrert adresse. Hva hadde skjedd hvis vi ikke hadde fått inkasso brevet? Lite penger ja, men av klagde på kravet av prinsipielle grunner. Telia står på sitt, ingen forståelse for situasjonen. Har Telia selv og betaler vel tett på 12000 i året, men det blir det slutt på nå..
Har ikkje hatt anna enn problem sidan denne boksen kom i hus. Hadde ein annan leverandør før utan problem i det heile. Det verste er at vår leverandør av internett og TV-tjenestar påstår at dette er landets beste TV-tjeneste. Ha! Boksen er forferdeleg og det er til stadigheit kanalar som ikkje fungerar. I dag har eg kun NRK ...
Den gamle boxen som inneholdt både tv tuner & modem/wifi, fungerte som den skulle. Med for meg tilbud om program/film opptak og start forfra, med spoling (for å spole hurtig når det er reklame i en film feks.) Det nye modemet har ikke virket, men jeg er koblet til internett med mitt GET modem/tuner som heldigvis fungerer. For meg, blev denne endringen, bare negativ.
Ble "tvunget" over på ny boks i mai. Den nye er forferdelig dårlig. Har ikke gått en eneste uke uten at jeg har måttet nappe ut strømmen og restarte dritten! Og i den senere tid at dette økt i frekvens, slik at i løpet av helgen har jeg måtte ta strømmen 2 ganger og på nytt igen i dag mandag! Ufattelig at Telia ikke klarer bedre!!
Ett ekstremt skurrete bilde. Funkere maks 1 dag så klikker hele TV-en igjen. De skylder på TV-en. Men alt annen fungere jo tipp topp? Apple tv 4K, Xbox, gamle dekoderen og chromecasten. Men denne boksen fungerer tydeligvis ikke så da skylder de på TV-en min? Kun Telia boxen som ikke fungerer. J***a jalla, styr unna!
Selv om vi er i 2021, klarer Telia fortsatt ikke å fikse ett enkelt problem. Etter bruk av Telia Boxen i noen få timer finner man mange ting som ikke burde være der. - Boxen henger seg opp stadig vekk. - Castingen slår seg av og klikker av seg selv. - Lyden går plutselig opp eller ned. - Boxen er veldig treg. Kan gå mellom 5-10 sekunder før boxen reagerer på ett trykk fra fjernkontrollen. Føles ut som man bruker et billig nettbrett fra Wish.
Teliaboksen som gir oss tilgang til TV og internett har sluttet å fungere. Vi tok kontakt med kundeservice som konstaterte at vi må ha en tekniker hjem til oss. Vi ringte den 13.07.21, men vi kan først få en tekniker hjem den 04.08.21!!! Hvordan er det mulig? Så her sitter vi uten TV og internett og ingen mulighet til å betale regninger. Har store problemer med å forstå at et så stort selskap som Telia satser så lite på kundene sine. Vi står tross alt for selskapets inntekter. Nå må Telia skjerpe seg og ta kundene sine på alvor! Dessverre har vi Telia via borettslaget og kan av den grunn ikke bytte selskap, noe vi hadde gjort hvis mulig. Kanskje aksjonærene er viktigere enn kundene…?