Telia TV opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.
Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.
Klikk for detaljer
Fungerer svært dårlig. Henger seg opp hele tiden. Her har det vært ekstrem dårlig planlegging bak, Passer ikke i 2022, hører mer hjemme i 2005.
Måtte bytte ut min gamle get pvr boks som var gått i heng / bootet konstant. Fikk en ny Get Boks Mikro ( uten kostnad - uten opptaksmulighet) Oppdaget til min fortvilelse at den gode lyden fra min Sonos Beam lydplanke ikke ville fungere sammen med Get Boks Mikro. Får opp feilmelding om at en enhet ( Get Boks mikro) forstyrrer Hdmi Arc når jeg prøver å koble Sonos Beam til Hdmi Arc på min Panasonic tv. Har prøvd å ta problemet opp med Telia med de kjenner ikke til problemet sier de. Ifølge Sonos må CEC funksjonene på Get Boks Mikro deaktiveres. Har tatt dette opp med Telia men de kjenner ikke til hvordan dette kan gjøres !
Det er på tide å oppdatere Telias Bo box, den er ufattelig treg uansett om du "åpner" en lineær tv-stasjon eller om den åpner en som feks HBO Max. Sistnevnte app bruker bort i mot et minutt grad du klikker på appen til du ser på finn ønskede seier eller film, og det er til tross for at den filmen/serien er tilgjengelig på hjemskjermen ikke i appen. På tide å komme med en box som hører hjemme i 2022 ikke i 1992!
Helt totalt ubrukelig, savner 90-tallet. Usannsynlig treig og upålitelig tv boks.
Har prøvd det meste av forslag : byttet boxer, ruter samt andre saker , men plagene med lyd ogbilde bare er der
Telia-boksen er svært treg, restarter vilkårlig og har en Cast-funksjon som kun på gode dager ønsker å fungere. Det virker åpenbart at boksen ikke har en hardware (prosessor og minne) som ikke svarer til den funksjonaliteten som softwaren legger opp til.
Hadde sett sju program, Australian Open, på opptak på Eurosport Norge i går; i tidsrommet 01.00-14.10. Berre tre av programma vart tatt opp. Dei fire andre sto fortsatt som Tar opp i TV-guiden, lenge etter at programma var slutt. Oppdaga at fem av programma hadde same episodenr. Berre eitt av desse var tatt opp. Tok dette opp i chat med Telia. Her vart det mykje svada, bl.a.: "Når du tar opp flere ting på en gang blir det noen gang for mye for boksen." Vart plutseleg kasta ut av chaten. Starta ny chat. Ny person, og han ville ha meg til å gå tilbake til fabrikkinnstilling på boksen. Eg gjorde det, litt motvillig. Dette løyste ikkje problem, men spolefunksjonen er blitt heilt håplaus. Etter 1 t 30 min hadde eg fortsatt ikkje fått nokon respons på om problemet kan vere at fleire program har identisk episodenr. Og heilt blotta for ydmykheit. Vart på nytt kasta ut. Prøvde ei tredje gong og no viste i alle fall vedkomande forståing. Sette sendingar frå Australian Open på opptak også i dag, og same problemet oppstår. Spørsmålet til Telia som eg ikkje får svar på: når fleire program har same episodenr., er det slik at boksen då vil oppfatte det som ulike versjonar av same program og ta opp berre det eine? Når Telia ikkje ein gong går inn i problemstillinga, kan vi vel heller ikkje vente forbetring. Vi må truleg berre leve med det. I tillegg til at boksen er upåliteleg, er den treig og uoversiktleg. Terningkast 2 for boksen, viss eg skal vere litt snill. Kan nemne at vi er abonnent også hjå Altibox, så vi har som referanse ein boks som fungerer. Har i min kontakt med Telia fleire gonger vorte lovd tilbakemelding når Telia har fått sett på problemet. Det skjer ikkje, - fekk kanskje ei gong tilbakemelding etter lang tid og etter at eg hadde purra. Siste eksemplet er e-post frå Telia 2. desember 2021: "Takk for oversikt. Jeg har videresendt informasjonen til våre 2.linje som skal sjekke opp dette. Du vil motta tilbakemelding så fort saken er behandlet." Eg har purra og har i dag, 19. januar 2022, fortsatt ikkje høyrt noko. Terningkast 1 for kundeservice. Vi hadde naturlegvis bytta til annan leverandør om vi hadde moglegheit, men er dessverre bundne til Telia gjennom kollektiv avtale.