RiksTV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
De svarer ikke telefonen og heller ikke personlig chat. Og du kan bare glemme å legge igjen ditt nummer i håp om at de ringer tilbake. Det gjør de ikke (!) selv om de sier det motsatte. Deres chatrobot er dum som en potet. Du får helt andre svar enn det du spør om. Fraråder Rikstv på det sterkeste.
Jeg har nå i 3 perioder denne dagen prøvd å få svar hos Rikstv: Forsøk 1: 38 minutter uten svar. Forsøk 2: 25 minutter uten svar. Forsøk 3: 13.minutter. Ettersom det synes å være «mange som ønsker å snakke med oss AKKURAT nå» er det kanskje på tide å vurdere å ansatte flere personer?
Riks-TV ønsker ikke kontakt med kunder, det er helt umulig å komme igjennom på telefonen, og chatteløsningen er en elendig bot som svarer dårlig eller feil.
Det har fungerer perfekt og er der feil får vi raskt hjelp vi har den minste pakke syntes den er lidt dyr etterhvert men det virker perfekt er veldig tilfreds .
Forferdelig bildekvalitet, nesten hele tiden. Programmene skulle også startet direkte, istedet for å måtte velge direkte.
Alt for ofte brudd på sending. Abonnementet har blitt alt for dyrt!
Borettslaget bestemte plutselig å bytte fra Telia til Rikstv. Min erfaring så langt etter ett år med RiksTV. 1) TV-boksen fungerer vesentlig dårligere enn Telia sin. Selv om du kan ta opp programmer (mot høyere pris), kan du ikke se de lagrede programmene andre steder. På Telia kan du det. 2) Jeg lurer på om de har testet brukervennligheten. Menyene er mer uoversiktlige, og for eksempel er det ingen markering om du har begynt å se på et program eller ikke, og hvor langt du har sett i programmet. 3) Jeg må noen ganger slå tv-boksen av og på 2 eller 3 ganger for at kanallisten skal vises/boksen skal fungere. 4) En felles fjernkontroll for alle "dupedittene" du måtte ha, fungerer ikke på Rikstv-boksen. 5) Dessverre har alle tilbydere tv-pakker, Telia inkludert. Men hos Telia har du en VISS mulighet for å endre kanaler (Selv om jeg også misliker poengsystemet). RiksTv skalter og valter med kanalene uten at du kan påvirke. De gir heller ingen begrunnelse ved endringer. 6) Så langt har jeg ikke funnet ut hvordan jeg kan gi en SKRIFTLIG tilbakemelding. Det er kun tlf. og chat. 7) Appen har fungert nogenlunde greit, men akkurat nå kan jeg ikke endre videokvalitet. (Det er flere alternativer, men den reagerer ikke når jeg trykker på andre alternativer). Du har ikke mulighet til å se lagrede programmer, ref. punkt 1. Jeg har ingen tilknytning til Telia, men siden vi hadde Telia i flere år før borettslaget plutselig skiftet leverandør, har jeg allikevel et visst sammenligningsgrunnlag. Jeg har ikke vært i kontakt med kundeservice, så det kan jeg ikke si noe om. Jeg vil jobbe for at borettslaget bytter leverandør. Det er ikke bare prisen som må telle, men også brukervennlighet og fleksibilitet i kanallisten. Og hvis noen "ansvarlige" leser dette: Kutt ut tv-pakker! Jeg vil bestemme selv!