Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hva er strategien til Agva? De kan umulig se langsiktig. Ikke nok med at de endret vilkårene mine som flere skriver her så sender de ikke ut purring! Jeg hadde efaktura og det var ikke dekning på kontoen min når regningen forfalt. Det kom ingen purring i posten istedet sendte de saken rett til inkasso. Når dette blir påklaget er det null forståelse for dette. Styr unna.
De har rett til å endre pris med 7 Dagers(!!) varsel! Varselet må du selv finne frem til på Agva sine nettsider!(Dersom du greier det). De har da mulighet til å mangedoble prisen, eller sette prisen de selv ønsker. For å bytte leverandør igjen går det 3-4 uker! Dvs at selv om du følger nøøøye med og bytter umiddelbart ved varslet prisøkning, så kommer du deg ikke ut før de har tjent grovt. De regner også med at de fleste ikke følger med før i mnd nr. 2 når den virkelig saftige regninga kommer, og da er det for seint. Du har blitt lurt..
Sendte mail til Agva Kraft kundeservice 26.okt, 2.nov hadde jeg fortsatt ikke fått svar. Jeg ringte derfor istedet og ventet i ca 10 min i kø. Fikk kontakt med en trivelig person og saken ble løst enkelt og greit der og da.
Hei Ronny, Beklager at du ikke hadde fått svar på mail. Men bra det løste seg på telefon! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har en haug med rotete avtaletyper, veldig uoversiktelig. Setter deg på en langt dyrere avtale etter en stund og/eller øker påslaget. Man blir ikke varslet om dette. Merkelig at de har lov til det. Alle prisendringer i et kundeforhold skal varsles, det skulle bare mangle. De stipulerer også forbruk uten å vente på måleravlesing fra nettselskapet, som resulterer i at man betaler mer enn faktisk forbruk. De tilbyr ikke felles faktura for strøm og nettleie. Styr unna!
Jeg opplevde å få regningen oversendt til inkasso uten å få noen purring i posten. Når jeg påpekte dette overfor inkassoselskapet kom Agva på banen etter ti dager og la da frem en .pdf kopi av faktura som ikke beviser annet enn at de har laget en faktura. Når dette blir påpekt klarer de å bruke ti nye dager på å besvare henvendelsen. Saken har riktignok gått igjennom inkassoselskap, men det hele er utrolig dårlig kundeservice. Et kjapt google søk kan bekrefte at dette ikke er første gangen de har rotet det til for kundene.
Kundeservicen er god. De som jobber der er informative. Hadde en dårlig opplevelse i oppstarten, på grunn av problemer med registerering. Etter det bra.
Selv etter å ha opprettet både efaktura og avtalegiro, endrer de abonnementet til et mye dyrere. Dette må man selv følge med på, da man pga efaktura ikke får varsel når man blir trukket. Dette er et svindelopplegg som baserer seg på at folk ikke følger med på hva som blir trukket fra konto..
Bestilte spotprisavtale. Endte opp med noe som het spot flytende. Spotprisen sjekket jeg til ca 40 øre. Regninga lød på 59 øre?? Skulle vært 40+5.
Hei Per, Har du tegnet avtalegiro/efaktura? Ta kontakt, så hjelper vi deg med det. Jeg tipper dette er årsaken til at du har fått gjennomført et avtalebytte. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
AGVA står for "Avtalefestet Grusom Variabel-Avtale" Huff, makan til useriøs gjeng som burde få bot for å stjele til seg folks penger. Bestille en avtale og så rote absolutt alt til og gi deg en avtale du overhodet ikke finnes interessert i. Og det selvom du ordner avtalegiro og gjør alt rett. Ikke svarer de heller. Og så liker jeg dårlig at de skriver svar her inne (litt lenger ned) om at det bare er å kontakte kundeservice, så ordner det seg. For å ordne dette så må dere jo svare.
Fikk god service på tlf da jeg ringte for å høre litt om faktura. Stusset litt over fakturaoppsettet, men fikk god hjelp til å forstå meg på hvilken avtale jeg hadde og da forstå oppsettet. Fikk også god forklaring på evt andre avtaler og hva dere har å tilby.
Hei Martin, Fint du er fornøyd med hjelpen du fikk! Ta gjerne kontakt om det skulle være noe mer. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har nettopp satt inn ny måler, den sto på 1600kWt etter mnd 2. Første regning var på 210kr neste 2099kr? Hva i hampen. Sist jeg regnet ut var det vel ca 40-50øre pr kWt i Norge. Verken mail eller tlf fungerer virker det som. Hilsen sinna elektrikker.
Hei, Beklager at det har litt svartid. Utfra det du skriver antar jeg at du har en forskuddsavtale. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har vært kunde hos Agva Kraft en stund og er veldig godt fornøyd. Enkelt å bli kunde, og veldig lave priser. Men best av alt er at jeg får grønn strøm!
Hei Per, Det er veldig hyggelig å høre at du er så fornøyd! Vi prøver å gjøre ting så enkelt som mulig for oss og kunde ved å legge opp til avtalegiro og efaktura for de billigste avtalene. Dermed får du som kunde ta del i besparelsene vi får ved denne automatiseringen. Grønt er viktig og en avtale med fornybar energi gjør at vårt innkjøp kanaliseres mot de grønne produsentene. Vi får ikke gjort noe med den fysiske strømmen, men dette gjør at grønne produsenter tjener mer og da blir det flere av dem. Ha en fin dag! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Det tok rundt to måneder å få byttet strømlevenrandør til Agva pga kluss med navn fra deres side. Svar på mail har enten vært svært tregt eller helt manglende. Syns også info ang de forskjellige avtalene er liten/dårlig, og det er vanskelig å orientere seg.
Hei Ingri, Beklager at kundeforholdet fikk en dårlig start. Jeg håper alt er ordnet nå og at du blir fornøyd videre. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Flere dager før man får svar på mail. Har ingen mulighet til å ringe de fra utlandet, og nummeret de bruker koster en formue å ringe. Gikk plutselig fra Etterbetaling til forskuddsbetaling for flere måneder, skal bli gøy å se hvor lang tid de bruker på å betale tilbake det som er betalt for mye. Tar sikker måneder.
Hei Bjørn-Jarle, Det enkleste er å bruke vår ring tilbake-funksjon. Da er det vi som betaler. Hvis du har penger til gode, blir dette avregnet neste gang. Det er løpende avregning på alle forskuddsavtaler. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
12-14 dager før en får svar på mail, øker prisene sekundet du binder deg, flere ganger, og sender regninger med feil på. Hold dere langt unna.
Hei Niklas, Vi beklager at det grunnet sykdom og fakturaperiode har vært lang ventetid nå, men 12-14 dager må skyldes en feil. Som media har skrevet om i det siste har det vært en kraftig prisøkning på strøm nå pga lite nedbør og noen kabler som har vært nede. Hvis du likevel mener det er en feil på regningen din, er det fint om du tar kontakt på nytt, så ser vi gjerne på det. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Vi har lagt merke til at strømavtalen vår plutselig er byttet til FLYT UTEN vårt samtykke! Hvis det er noe som helst med faktura og automatisk avtrekk å gjøre, så MÅ DERE GI KUNDEN BESKJED! Vi har ikke hørt noe som helst om dette og er rimelig forbannet. Vi fikk en regning på nesten 2000, -. Greit at prisene er høye nå, men vi skulle egentlig hatt fastpris slik vi bestilte!! Det er svindel å endre ting slik uten kundens samtykke. I tillegg betaler vi plutselig for flere måneder. Merkelige greier, og en slik bedrift vet veldig godt hva de gjør. Vi valgte Agva fordi det var et miljøvennlig alternativ. Men nå driter jeg helt ærlig i hva jeg velger, for nå skal vi vekk fra det ranet her! IKKE GREIT! Får heller ikke svar fra kundeservice på hvorfor byttet har skjedd.
Hei, Det er vanskelig å se hva som er skjedd uten å kjenne saken din. Jeg antar at det ikke er tegnet avtalegiro/efaktura, så dette kan vi hjelpe deg med enkelt om du tar kontakt. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice