Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
For august mottok jeg en faktura hvor månedsforbruket var betydelig høyere enn det jeg fikk oppgitt fra nettselskapet. Ringte kundeservice og klaget. Fikk etterpå nedjustert til riktig forbruk. De øvrige månedene har alt vært riktig, men det som skjedde, var jo "en ripe i lakken".
Jeg har vært Agva kunde i nesten 2 år nå, å plutselig nå i mai begynte de med A-konto, mnd gebyr (49;) og efaktura gebyr (59;) uten noe varsel!! Jeg er sjokkert over hva jeg nå går igjennom av mine fakturaer. Jeg betalte 2 fakturaer til sammen på nesten 4000; i september når jeg hadde 135 kwh i september. Regningene er a-konto 01.07 - 01.11 der de beregner min kwh på over 500 kwh pr mnd når jeg tidligere måneder har ligget på 250 - 150... Dette er jo rett og slett RAN hvor man kan gå og klage på dette?? Kan man anmelde de for svindel??
Jeg hadde lenge spotpris som fungerte greit nok. Byttet til variabel pris avtale etter at Agva selv tok kontakt, med lovnad om at prisen skulle ligge kun litt over spotprisen til tider, men med en garanti mot de største toppene. 1,5 mnd senere (12. sept) skrudde agva opp prisen til 799 øre/kWh, som den ble liggende på resten av september. til sammenligning lå spotprisen på i snitt 358 øre/kWh. Kun en dag i løpet av september var timesmiddlet pris over 600 øre/kWh, og det var snakk om noen få timer. I løpet av september har timesmiddlede prisen aldri vært over 799. Prisøkningen ble vissnok varslet som en del av et nyhetsbrev de sender ut (mistenkelig likt spam). Jeg har vanskelig for å skjønne at Agva kan rettferdiggjøre et slik prishopp og mener dette bryter markant med det jeg ble forespeilet når jeg sa ja til å skifte avtale. Jeg er skuffet over Agva og kommer ikke til å bruke de igjen. Moralen er vel, følg godt med hvis du alikevel velger Agva som strømleverandør.
Anbefales ikke. Elendig kundeservice og svært dårlig oversikt på faktura. Helt umulig å holde oversikt over times pris på strøm.
Dette er såååå utenkelig at jeg ikke vet hva jeg skal skrive..... Kjenner meg igjen i alle erfaringene som er nevnt her. Byttet til Agva for ikke så lenge siden, snart blir det en deltids jobb å følge med på markedet og bytte selskap hele tiden. Jeg har betalt 10104 kr bare i september (for et husholdning med 3 personer og sparing av strøm døgnet rundt) 😞 😥😡
De fakturerer estimert forbruk. De har ikke faktureringsavtale med Elvia, noe som innebærer at en må betale hele fakturaen før en får tilbake strømstøtten.
Dårlige betingelser når du er over kampanjeperioden. Forskuddsbetaling med altfor høye anslag, noe som gjør at de i praksis bruker kundene som bank. Utilgjengelig kundeservice. Rotete faktura. Alt i alt, en stor skuffelse, hold deg unna!