Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Hva er strategien til Agva? De kan umulig se langsiktig. Ikke nok med at de endret vilkårene mine som flere skriver her så sender de ikke ut purring! Jeg hadde efaktura og det var ikke dekning på kontoen min når regningen forfalt. Det kom ingen purring i posten istedet sendte de saken rett til inkasso. Når dette blir påklaget er det null forståelse for dette. Styr unna.
De har rett til å endre pris med 7 Dagers(!!) varsel! Varselet må du selv finne frem til på Agva sine nettsider!(Dersom du greier det). De har da mulighet til å mangedoble prisen, eller sette prisen de selv ønsker. For å bytte leverandør igjen går det 3-4 uker! Dvs at selv om du følger nøøøye med og bytter umiddelbart ved varslet prisøkning, så kommer du deg ikke ut før de har tjent grovt. De regner også med at de fleste ikke følger med før i mnd nr. 2 når den virkelig saftige regninga kommer, og da er det for seint. Du har blitt lurt..
Sendte mail til Agva Kraft kundeservice 26.okt, 2.nov hadde jeg fortsatt ikke fått svar. Jeg ringte derfor istedet og ventet i ca 10 min i kø. Fikk kontakt med en trivelig person og saken ble løst enkelt og greit der og da.
Hei Ronny, Beklager at du ikke hadde fått svar på mail. Men bra det løste seg på telefon! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har en haug med rotete avtaletyper, veldig uoversiktelig. Setter deg på en langt dyrere avtale etter en stund og/eller øker påslaget. Man blir ikke varslet om dette. Merkelig at de har lov til det. Alle prisendringer i et kundeforhold skal varsles, det skulle bare mangle. De stipulerer også forbruk uten å vente på måleravlesing fra nettselskapet, som resulterer i at man betaler mer enn faktisk forbruk. De tilbyr ikke felles faktura for strøm og nettleie. Styr unna!
Jeg opplevde å få regningen oversendt til inkasso uten å få noen purring i posten. Når jeg påpekte dette overfor inkassoselskapet kom Agva på banen etter ti dager og la da frem en .pdf kopi av faktura som ikke beviser annet enn at de har laget en faktura. Når dette blir påpekt klarer de å bruke ti nye dager på å besvare henvendelsen. Saken har riktignok gått igjennom inkassoselskap, men det hele er utrolig dårlig kundeservice. Et kjapt google søk kan bekrefte at dette ikke er første gangen de har rotet det til for kundene.
Kundeservicen er god. De som jobber der er informative. Hadde en dårlig opplevelse i oppstarten, på grunn av problemer med registerering. Etter det bra.
Selv etter å ha opprettet både efaktura og avtalegiro, endrer de abonnementet til et mye dyrere. Dette må man selv følge med på, da man pga efaktura ikke får varsel når man blir trukket. Dette er et svindelopplegg som baserer seg på at folk ikke følger med på hva som blir trukket fra konto..