Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Anbefales ikke. Elendig kundeservice og svært dårlig oversikt på faktura. Helt umulig å holde oversikt over times pris på strøm.
Dette er såååå utenkelig at jeg ikke vet hva jeg skal skrive..... Kjenner meg igjen i alle erfaringene som er nevnt her. Byttet til Agva for ikke så lenge siden, snart blir det en deltids jobb å følge med på markedet og bytte selskap hele tiden. Jeg har betalt 10104 kr bare i september (for et husholdning med 3 personer og sparing av strøm døgnet rundt) 😞 😥😡
De fakturerer estimert forbruk. De har ikke faktureringsavtale med Elvia, noe som innebærer at en må betale hele fakturaen før en får tilbake strømstøtten.
Dårlige betingelser når du er over kampanjeperioden. Forskuddsbetaling med altfor høye anslag, noe som gjør at de i praksis bruker kundene som bank. Utilgjengelig kundeservice. Rotete faktura. Alt i alt, en stor skuffelse, hold deg unna!
Hadde variabel spot. Så lenge etter denne prisvarslingen jeg skulle få om det økte i pris. Den var bakt inn i et nyhetsbrev og kom bare på mail. Ikke mulig å finne ut hvilken pris jeg hadde på nettsiden. Plutselig var den 799kr kW mot snitt spotpris den måneden på rett over 400øre... Svindel.. De verver deg for å satse på du ikke får med deg stigningen.
Jeg ble sjokkert da jeg skjønte at det kom 2 fakturaer samme måned (01/09 og 25/09), som oversteg maksverdien på avtalegiroen ved banken. Hvordan kan dere endre betalingsdatoen for faktura uten å varsle meg? Dette var veldig respektløs og betydde at betalingen av den andre fakturaen ikke kunne gjøres på datoen og den ble betalt en dag for sent, noe dere helt sikkert vil belaste meg for dette. Jeg synes det er total mangel på respekt for klienten å starte med en ny avtale som jeg ikke har bedt om og ikke har gitt samtykke til. Jeg har allerede bedt om å bytte til en annen leverandør fordi deres måter å håndtere deres service på er uklare og jeg følte meg lurt. Jeg håper jeg kan få pengene jeg betalte i forskud i en avtale som jeg bare "ble informert" om i din mail 16/05.
Opplever at Agva stipulerer forbruket mitt for høyt. I tillegg til å betale for det faktiske forbruket mitt en måned forhåndsbetaler jeg også for to måneder frem i tid. Jeg oppdaget ikke dette før i september, da jeg mottok to fakturaer for til sammen fire måneder, og tre av dem ble trukket to ganger. Da jeg ringte dem for å forklare at det måtte ha skjedd en feil, og at jeg opprinnelig inngikk en avtale om etterskuddsbetaling i 2020, henvist de til et nyhetsbrev jeg fant i søppelpost (etter mye leting). Deretter tilbød de å slette den siste fakturaen jeg mottok. Det var ikke før jeg ringte dem for tredje gang og etter å ha sendt dem fire nye mail, at jeg fikk skriftlig bekreftet at de ville gå tilbake til den opprinnelige avtalen om etterskuddsbetaling. Jeg oppdaget også at jeg har 5000kr til gode. Kundeservice har forklart meg at beløpet vil bli refundert, noe det foreløpig ikke har blitt. Det har allerede gått 2 uker. Jeg opplever Agva som en uprofesjonell aktør. Særlig da de velger å informere om kritisk informasjon i et nyhetsbrev. I tillegg opplever jeg ansvarsfraskrivelse og dårlige kommunikasjonsevner hos kundeservice. Grunnen til at de gikk bort fra avtalen eller de andre spørsmålet jeg stilte dem i gjentagende mail, unngikk de konsekvent å svare på.