Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Litt uforståelig at en må opprette både e-faktura og avtalegiro, hvis ikke dette gjøres vil en etter andre mnd. Bli overført til det dyreste ab. Her må det komme på plass en varsling til kunde om at noe i avtalen mangler før endring skjer. Tibakemelding fra kundeservice kunne vært raskere.
Enkelt å bytte avtale innenfor Agva. Hyggelig å ringe kundeservice.
Hei Inger, Supert at du er fornøyd! Vi overbringer komplimentet til de som tar imot telefoner! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
1. Registrerer en annen og dyrere avtale enn bestilt. 2. Venter med å tilby avtalegiro så du må betale mer for papirkaktura i posten. 3. Unnlater å sende purring og inkassovarsel, men kun inkasso. 4. De benekter dette og sender deg da kopi av purringer de oppgir å ha sendt. 5. De henviser til inkassobyrået, som stadig ringer og truer med å stenge strømmen om du ikke betaler inkassogebyret også. Dette har jeg opplevet to ganger, så nå klager jeg til finansklagenemda, til tross for at de jo vil benekte dette. Håper derfor at flere gir beskjed. 6. Agvas nettgiro/e faktura inneholdt verken fakturanummer, informasjon forbruk, periode el.l. kun beløp. Og om du derfor venter til purring i posten for mer info, vil du altså få inkasso kun. 7. Vet ikke om det er spekulativt, men de har ellers sendt faktura med identisk beløp to måneder på rad. 8. Det er i iallefall en leverandør som må passes på. Man bør kunne rekne ut om beløpet er korrekt iht. eget forbruk, prisen de tar og strømbørsen, avgifter o.l. da de vel har funnet en nisje hvor kunden står nokså rådesløs i forhold til å etterprøve eller nekte å betale. Spesielt vinterstid.
Hei Leif, Vi beklager å se at du er misfornøyd. Vi tror imidlertid dette bygger på misforståelser og vil derfor be deg kontakte oss. Avtalen du bestiller gir automatisk oppstart og vi gir god tid på å tegne avtalegiro/efaktura. Det er også fullt mulig å bytte avtale om du ikke rekker å gjøre det i tide. Videre er det fakturanr etc på alle fakturaer og vi har ingen mulighet til å stenge strømmen som kraftleverandør i Norge (det er det kun nettleverandør som kan ved manglende betaling til dem). Som sagt håper vi du tar kontakt så vi kan rydde opp i disse misforståelsene. Mvh [email protected]
Strømprisen er blant de laveste i markedet. God erfaring med kundeservice.
Hei Bjørn, Kundeservice har som mål at du blir fornøyd og da er det hyggelig å høre at det lykkes. Vi skal fortsette å være gode på pris! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Alt gikk helt fint, helt til jeg meldte flytting via Lyse Elnett sine nettsider, som da skulle videreformidle dette til strømleverandøren min, Agva Kraft, uten at jeg trengte å ta kontakt med Agva på egenhånd. Jeg fikk kvittering og bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde mottatt ny adresse for å sende oppgjørsfaktura. Et par måneder etter at jeg hadde flytta ut, ble jeg ringt av et inkassoselskap på vegne av Agva Kraft om et utestående beløp, og de spurte om jeg var klar over det. Det var jeg absolutt ikke. Deretter har jeg hatt endevis av kundeservicesamtaler med både Agva og Lyse om hvilken feil som har oppstått. Det endte med at jeg fikk en bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde videreformidlet adresseendring til Agva Kraft innen jeg flyttet ut, og at dette oppdateres i en database som strømleverandøren er nødt til å sjekke før de sender sluttregning. Agva Kraft hadde tydeligvis ikke sjekket dette, og sendte da til gammel adresse. Jeg har sendt lange mailer med bevis og kvitteringer på at adressen var oppdatert som den skulle før de sendte sluttregning, men de nekter å ta på seg ansvar, og overlater alle inkassoregninger til meg. De svarer ikke på noe av det jeg forteller, ingen forklaring på rutiner angående hva som har skjedd eller hva som har gått galt, de svarer kun at inkassofirmaet sender regning til meg og at jeg må betale den. Ansvarsfraskrivelse på denne måten er helt respektløst, og jeg ville aldri anbefalt dette selskapet som strømleverandør når de ikke prøver å hjelpe kundene sine engang. I bunn og grunn mener jeg egentlig at Lyse Elnett har ansvar ovenfor sine kunder til at slike feil ikke skal oppstå, og at dersom Agva Kraft gjør feil, må Lyse og Agva avklare dette problemet seg imellom, og at jeg ikke skal betale for feilen som ble gjort. Men Agva og Lyse har tydeligvis ikke noe samarbeid, og Agva Kraft var absolutt ikke behjelpelig med å løse denne saken selv om feilen var fra deres side. Endte med at jeg betalte over dobbelt beløp av det jeg egentlig skulle.
Hei Marie, Jeg kjenner ikke saken din konkret, men vil svare på generelt grunnlag. Vi forstår at det kan oppleves rart at nettleverandører og kraftselskaper ikke har samme kontaktpunkt, og her er det en endring på gang fra myndighetenes side som samordner. Slik det er nå, må man opplyse om endring i fakturaadresse til både netteier og den kraftleverandøren du har valgt. Ting som har med det tekniske anlegget vil vi alltid få elektroniske meldinger om, det vil si målerstand, historisk forbruk etc. Men dette gjelder altså ikke kontaktpunkt ut mot kunden. Ta kontakt på [email protected] så får vi sikkert ordnet opp i denne saken. Mvh Agva Kundeservice
Jeg skulle ønske at de også hadde mulighet for pålogging på kundens egne sider, slik at man selv kan følge abonnementet og gjøre endringer. Kundeservice tar flere dager å få svar på e-post, og kan absolutt bli bedre.
Litt tidlig om å ha en formening da jeg har kun vært med i 2-3 måned men så langt er erfaringen OK! Har nettopp snakket med kundeservice som virker behjelpelig når man ikke helt har full oversikt over avtalene.