Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Agva Kraft
2.2
2 125 verifiserte omtaler

Agva Kraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
2 125 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#80
Forferdelig
Agva Kraft er rangert
#80 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Agva Kraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 2 125 omtaler om Agva Kraft

FILTRER OMTALER
659
309
122
136
899
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Agva Kraft
Agva Kraft har 2 125 verifiserte omtaler på Bytt.no

Rimelig og enkelt!

Omtale av  David

Jeg synes dere har en veldig grei og enkel nettside som er kort og oversiktlig. Veldig billige strømpriser. God kundeservice. Jeg synes derimot at dere kunne informert via mail om endring i pris på online flyt. 5 av 5.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Følg med på alt du mottar!

Omtale av  Dagfinn N

Jeg var kunde i noen måneder, kanskje et halvt år. Jeg har aldri sett så mye feil på fakturaene som ble mottatt. Måtte ringe på tre ulike fakturaer i min korte kundeperiode. Feil avtalepris, feil anslått forbruk... Det verste var at det alltid var feil, det var ikke jeg som hadde misforstått! De antar kanskje at folk bare betaler uansett? Jeg har nå fått sluttoppgjøret, og i oversikten jeg mottar har jeg i snitt brukt ca 1300 kWh pr. måned fra jeg ble kunde. De har nå fakturert meg for 4900 kWh for juli og halve august - dvs ca 2500 kWh pr måned - i årets varmeste måneder hvor man knapt nok bruker strøm! Jeg kan nesten ikke tro mine egne øyne. Det ringte forresten en selger som representererte Agva dagen etter jeg sa opp kundeforholdet. De ville forsøke å redde meg tilbake. Svaret mitt var enkelt: "Agva var og er ikke et selskap jeg vil være kunde hos". Styr unna!

Kundeservice

Omtale av  Thor

Litt uforståelig at en må opprette både e-faktura og avtalegiro, hvis ikke dette gjøres vil en etter andre mnd. Bli overført til det dyreste ab. Her må det komme på plass en varsling til kunde om at noe i avtalen mangler før endring skjer. Tibakemelding fra kundeservice kunne vært raskere.

Bra kundeservice

Omtale av  Inger S

Enkelt å bytte avtale innenfor Agva. Hyggelig å ringe kundeservice.

Svar fra Agva Kraft
09.09.2016 16:35

Hei Inger, Supert at du er fornøyd! Vi overbringer komplimentet til de som tar imot telefoner! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Bør klages inn

Omtale av  Leif

1. Registrerer en annen og dyrere avtale enn bestilt. 2. Venter med å tilby avtalegiro så du må betale mer for papirkaktura i posten. 3. Unnlater å sende purring og inkassovarsel, men kun inkasso. 4. De benekter dette og sender deg da kopi av purringer de oppgir å ha sendt. 5. De henviser til inkassobyrået, som stadig ringer og truer med å stenge strømmen om du ikke betaler inkassogebyret også. Dette har jeg opplevet to ganger, så nå klager jeg til finansklagenemda, til tross for at de jo vil benekte dette. Håper derfor at flere gir beskjed. 6. Agvas nettgiro/e faktura inneholdt verken fakturanummer, informasjon forbruk, periode el.l. kun beløp. Og om du derfor venter til purring i posten for mer info, vil du altså få inkasso kun. 7. Vet ikke om det er spekulativt, men de har ellers sendt faktura med identisk beløp to måneder på rad. 8. Det er i iallefall en leverandør som må passes på. Man bør kunne rekne ut om beløpet er korrekt iht. eget forbruk, prisen de tar og strømbørsen, avgifter o.l. da de vel har funnet en nisje hvor kunden står nokså rådesløs i forhold til å etterprøve eller nekte å betale. Spesielt vinterstid.

Svar fra Agva Kraft
13.09.2016 18:44

Hei Leif, Vi beklager å se at du er misfornøyd. Vi tror imidlertid dette bygger på misforståelser og vil derfor be deg kontakte oss. Avtalen du bestiller gir automatisk oppstart og vi gir god tid på å tegne avtalegiro/efaktura. Det er også fullt mulig å bytte avtale om du ikke rekker å gjøre det i tide. Videre er det fakturanr etc på alle fakturaer og vi har ingen mulighet til å stenge strømmen som kraftleverandør i Norge (det er det kun nettleverandør som kan ved manglende betaling til dem). Som sagt håper vi du tar kontakt så vi kan rydde opp i disse misforståelsene. Mvh [email protected]

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Alt på nett

Omtale av  Bjørn

Strømprisen er blant de laveste i markedet. God erfaring med kundeservice.

Svar fra Agva Kraft
09.09.2016 16:34

Hei Bjørn, Kundeservice har som mål at du blir fornøyd og da er det hyggelig å høre at det lykkes. Vi skal fortsette å være gode på pris! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice

Sender sluttregning til feil adresse etter flytting, ender med inkasso

Omtale av  Marie

Alt gikk helt fint, helt til jeg meldte flytting via Lyse Elnett sine nettsider, som da skulle videreformidle dette til strømleverandøren min, Agva Kraft, uten at jeg trengte å ta kontakt med Agva på egenhånd. Jeg fikk kvittering og bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde mottatt ny adresse for å sende oppgjørsfaktura. Et par måneder etter at jeg hadde flytta ut, ble jeg ringt av et inkassoselskap på vegne av Agva Kraft om et utestående beløp, og de spurte om jeg var klar over det. Det var jeg absolutt ikke. Deretter har jeg hatt endevis av kundeservicesamtaler med både Agva og Lyse om hvilken feil som har oppstått. Det endte med at jeg fikk en bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde videreformidlet adresseendring til Agva Kraft innen jeg flyttet ut, og at dette oppdateres i en database som strømleverandøren er nødt til å sjekke før de sender sluttregning. Agva Kraft hadde tydeligvis ikke sjekket dette, og sendte da til gammel adresse. Jeg har sendt lange mailer med bevis og kvitteringer på at adressen var oppdatert som den skulle før de sendte sluttregning, men de nekter å ta på seg ansvar, og overlater alle inkassoregninger til meg. De svarer ikke på noe av det jeg forteller, ingen forklaring på rutiner angående hva som har skjedd eller hva som har gått galt, de svarer kun at inkassofirmaet sender regning til meg og at jeg må betale den. Ansvarsfraskrivelse på denne måten er helt respektløst, og jeg ville aldri anbefalt dette selskapet som strømleverandør når de ikke prøver å hjelpe kundene sine engang. I bunn og grunn mener jeg egentlig at Lyse Elnett har ansvar ovenfor sine kunder til at slike feil ikke skal oppstå, og at dersom Agva Kraft gjør feil, må Lyse og Agva avklare dette problemet seg imellom, og at jeg ikke skal betale for feilen som ble gjort. Men Agva og Lyse har tydeligvis ikke noe samarbeid, og Agva Kraft var absolutt ikke behjelpelig med å løse denne saken selv om feilen var fra deres side. Endte med at jeg betalte over dobbelt beløp av det jeg egentlig skulle.

Svar fra Agva Kraft
13.09.2016 18:43

Hei Marie, Jeg kjenner ikke saken din konkret, men vil svare på generelt grunnlag. Vi forstår at det kan oppleves rart at nettleverandører og kraftselskaper ikke har samme kontaktpunkt, og her er det en endring på gang fra myndighetenes side som samordner. Slik det er nå, må man opplyse om endring i fakturaadresse til både netteier og den kraftleverandøren du har valgt. Ting som har med det tekniske anlegget vil vi alltid få elektroniske meldinger om, det vil si målerstand, historisk forbruk etc. Men dette gjelder altså ikke kontaktpunkt ut mot kunden. Ta kontakt på [email protected] så får vi sikkert ordnet opp i denne saken. Mvh Agva Kundeservice

Agva Kraft har 2 125 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Agva Kraft mener

Agva Kraft

Har tilegnet profilen
Agva Kraft deltar på Bytt.no

Agva Kraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
Agva Kraft besvarer ikke omtaler

Agva Kraft har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Agva Kraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Agva Kraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR