Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I august fikk regning på kr. 2900 for 700kWt Klaget og fikk kr 900 tilbake, den nye faktura viser at jeg har brukt under 500kWt.
Blev kunde for 2 år siden når de lå på topp på pris. Uten å bli spurt har de plutselig byttet til forskuddsbetaling uten mitt samtykke og skyhøy faktura i forhold til våres forbruk.. Byttet til Vibb nå og er kjempefornøyd men venter fortsatt på penger igjen fra halvannen måned med forskudd.. Håper de gir meg god rente for pengene eg lånt de..
Kan ikke anbefales lenger. Variable pris skulle gi stabil og forutsigbarhet for strømregningen. Dessverre har de gjennomført hyppige og store prisøkninger fra august, samt innførte ett månedsgebyr fra september. På de snart syv årene jeg har blitt melket som kunde, har de aldri satt prisen ned... 29. August - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 12. sep 2022 til 799 øre/kWt. Heldigvis har staten etablert strømstøtte, noe du vil få på din faktura i fra netteier. 19. August - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 2. sep 2022 til 499 øre/kWt. I NO2 (Sør/vest) endres prisen til 689 øre/kWt. 15.august - Prisendring Grunnet økninger i strømprisen prisendres din avtale fra 1. sep 2022 til 389 øre/kWt + 49,-/mnd. I NO2 (Sør/vest) endres prisen til 489 øre/kWt + 49,-/mnd. 14 juni - Prisendring Grunnet fortsatte økninger i strømprisen i NO2 prisendres din avtale fra 1. aug 2022 til 349 øre per kWt.
For august mottok jeg en faktura hvor månedsforbruket var betydelig høyere enn det jeg fikk oppgitt fra nettselskapet. Ringte kundeservice og klaget. Fikk etterpå nedjustert til riktig forbruk. De øvrige månedene har alt vært riktig, men det som skjedde, var jo "en ripe i lakken".
Jeg har vært Agva kunde i nesten 2 år nå, å plutselig nå i mai begynte de med A-konto, mnd gebyr (49;) og efaktura gebyr (59;) uten noe varsel!! Jeg er sjokkert over hva jeg nå går igjennom av mine fakturaer. Jeg betalte 2 fakturaer til sammen på nesten 4000; i september når jeg hadde 135 kwh i september. Regningene er a-konto 01.07 - 01.11 der de beregner min kwh på over 500 kwh pr mnd når jeg tidligere måneder har ligget på 250 - 150... Dette er jo rett og slett RAN hvor man kan gå og klage på dette?? Kan man anmelde de for svindel??
Jeg hadde lenge spotpris som fungerte greit nok. Byttet til variabel pris avtale etter at Agva selv tok kontakt, med lovnad om at prisen skulle ligge kun litt over spotprisen til tider, men med en garanti mot de største toppene. 1,5 mnd senere (12. sept) skrudde agva opp prisen til 799 øre/kWh, som den ble liggende på resten av september. til sammenligning lå spotprisen på i snitt 358 øre/kWh. Kun en dag i løpet av september var timesmiddlet pris over 600 øre/kWh, og det var snakk om noen få timer. I løpet av september har timesmiddlede prisen aldri vært over 799. Prisøkningen ble vissnok varslet som en del av et nyhetsbrev de sender ut (mistenkelig likt spam). Jeg har vanskelig for å skjønne at Agva kan rettferdiggjøre et slik prishopp og mener dette bryter markant med det jeg ble forespeilet når jeg sa ja til å skifte avtale. Jeg er skuffet over Agva og kommer ikke til å bruke de igjen. Moralen er vel, følg godt med hvis du alikevel velger Agva som strømleverandør.
Anbefales ikke. Elendig kundeservice og svært dårlig oversikt på faktura. Helt umulig å holde oversikt over times pris på strøm.