Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
I hele 2022 betalte jeg 200% av det jeg faktisk forbrukte i strøm! Naivt som jeg er, trodde jeg at det var den høye strømprisen som førte til skyhøye regninger. Jeg sjekket bare faktura etter at diverse strømsparegrep ikke hadde noen effekt på strømregningen. Faktura var vanskelig å forstå fordi Agva Kraft oppfører faktisk strømforbruk, A-konto (2 perioder), og tidligere forskudd (2 perioder). Jeg oppdaget at Agva Kraft feilestimerte fremtidig strømforbruk gang på gang, og at forskuddsfakturering utgjorde dobbelt så mye som mitt faktisk strømforbruk! Agva Kraft brukte aldri penger jeg hadde til gode hos dem til å betale regninger. Hvorfor trekkes 2500 Kr fra min konto når Agva Kraft skulder meg 7600 Kr?! Kundesupport reagerte, selvfølgelig, ikke på min e-mail med krav om tilbakebetaling og faktura uten forskuddsfakturering. Desember blir den siste regningen jeg får fra Agva Kraft. Jeg byttet nå til en strømleverandør med etterskuddsfaktura. Det er beklagelig at Agva Kraft (og andre strømleverandører) bare straffes med en avbestilling. Folk sliter med inflasjon, økt husleie, rente, matvarepriser og strømpriser. Men høye strømpriser gir åpenbart ikke nok utbytte, og Agva Kraft låner i tillegg penger fra forbrukerne gjennom forskuddsfakturering. Dette er kriminelt!
De holder tilbake restbeløp etter avsluttet kundeforhold. Beløpet er under kr 1000, men irriterende likevel.
Den var fin bare til nye kunder i kort periode, dårlig app.
Estimerer forbruk for èn måned, og forhåndsfakturerer. Da vi sa opp avtalen i November, hadde vi til gode 31 000,- Jobber fortsatt intenst med å få tilbakebetalt. I følge AGVA så er ikke forfallsdato en endelig dato, men estimert dato. Er nå 4 dager på overtid. Håper pengene kommer på konto før selskapet dukker under
Etter første regning, oversiktlig inn på Min side Vil oppdatere vurdering etter nyttår.
Vart Agva kunde etter positiv omtale på elskling.no i 2019-2020. Stort sett fornøgd med prisnivået på strømmen (spotpris). Byttet til Tibber ved flytting i 2021. App og brukervennlighet ligger dessverre langt etter mange konkurrenter.
Venter ennå på tilbakebetaling og gud vet når den kommer. Har purret 2 ganger siden forfall i begynnelsen av november. Og får bare til svar at det er oversendt regnskap og vil bli utbetalt fortløpende. Men det er ihvertfall ingenting ved dette selskapet som er fort !