Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Strømprisen er blant de laveste i markedet. God erfaring med kundeservice.
Hei Bjørn, Kundeservice har som mål at du blir fornøyd og da er det hyggelig å høre at det lykkes. Vi skal fortsette å være gode på pris! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Alt gikk helt fint, helt til jeg meldte flytting via Lyse Elnett sine nettsider, som da skulle videreformidle dette til strømleverandøren min, Agva Kraft, uten at jeg trengte å ta kontakt med Agva på egenhånd. Jeg fikk kvittering og bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde mottatt ny adresse for å sende oppgjørsfaktura. Et par måneder etter at jeg hadde flytta ut, ble jeg ringt av et inkassoselskap på vegne av Agva Kraft om et utestående beløp, og de spurte om jeg var klar over det. Det var jeg absolutt ikke. Deretter har jeg hatt endevis av kundeservicesamtaler med både Agva og Lyse om hvilken feil som har oppstått. Det endte med at jeg fikk en bekreftelse fra Lyse Elnett om at de hadde videreformidlet adresseendring til Agva Kraft innen jeg flyttet ut, og at dette oppdateres i en database som strømleverandøren er nødt til å sjekke før de sender sluttregning. Agva Kraft hadde tydeligvis ikke sjekket dette, og sendte da til gammel adresse. Jeg har sendt lange mailer med bevis og kvitteringer på at adressen var oppdatert som den skulle før de sendte sluttregning, men de nekter å ta på seg ansvar, og overlater alle inkassoregninger til meg. De svarer ikke på noe av det jeg forteller, ingen forklaring på rutiner angående hva som har skjedd eller hva som har gått galt, de svarer kun at inkassofirmaet sender regning til meg og at jeg må betale den. Ansvarsfraskrivelse på denne måten er helt respektløst, og jeg ville aldri anbefalt dette selskapet som strømleverandør når de ikke prøver å hjelpe kundene sine engang. I bunn og grunn mener jeg egentlig at Lyse Elnett har ansvar ovenfor sine kunder til at slike feil ikke skal oppstå, og at dersom Agva Kraft gjør feil, må Lyse og Agva avklare dette problemet seg imellom, og at jeg ikke skal betale for feilen som ble gjort. Men Agva og Lyse har tydeligvis ikke noe samarbeid, og Agva Kraft var absolutt ikke behjelpelig med å løse denne saken selv om feilen var fra deres side. Endte med at jeg betalte over dobbelt beløp av det jeg egentlig skulle.
Hei Marie, Jeg kjenner ikke saken din konkret, men vil svare på generelt grunnlag. Vi forstår at det kan oppleves rart at nettleverandører og kraftselskaper ikke har samme kontaktpunkt, og her er det en endring på gang fra myndighetenes side som samordner. Slik det er nå, må man opplyse om endring i fakturaadresse til både netteier og den kraftleverandøren du har valgt. Ting som har med det tekniske anlegget vil vi alltid få elektroniske meldinger om, det vil si målerstand, historisk forbruk etc. Men dette gjelder altså ikke kontaktpunkt ut mot kunden. Ta kontakt på [email protected] så får vi sikkert ordnet opp i denne saken. Mvh Agva Kundeservice
Jeg skulle ønske at de også hadde mulighet for pålogging på kundens egne sider, slik at man selv kan følge abonnementet og gjøre endringer. Kundeservice tar flere dager å få svar på e-post, og kan absolutt bli bedre.
Litt tidlig om å ha en formening da jeg har kun vært med i 2-3 måned men så langt er erfaringen OK! Har nettopp snakket med kundeservice som virker behjelpelig når man ikke helt har full oversikt over avtalene.
Etter en meget hyggelig samtale fikk jeg forklart fakturaen jeg hadde mottatt og fikk alt ordnet på en utmerket måte. Jeg er meget fornøyd med min første direkte kontakt med Agva Kraft.
Ble lurt av bedriften, var obs. Samme priser kan man få fra andre bedrifter, men uten lureri.
Agva har gode kampanje med lave priser for å få flest kunder. Så hopper prisene himmelsk på samme avtalen etter en liten stund. Med forskuddsbetaling blir kunde erfaringen enda verre siden det estimeres uvanlig høyt strømforbruk.