Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ingen kontakt med strømleverandør. Vanskelig å følge opp fakturert forbruk.
Hei, Ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg gjerne! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Dette er bare lureri. Fant det ut etter andre faktura. Strømmen er også mye dyrere enn andre. Startet på 9,9 øre i august. Etter dette økte det til først 39 øre, så 49 øre og til slutt 59 øre pr kWh. Bra jeg har fått stoppet denne avtalen. Dem stipulerer også forbruket med den store gaffelen også istedet for å bruke reelt forbruk.
Hei Lars, Det er svært høye innkjøpspriser nå og det gjelder alle leverandører. Du kan følge med på hele markedets innkjøpspris på nordpoolspot.com Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har hatt Agva i litt over et år og må si meg fornøyd. Dette er et selskap for de som ønsker billig strøm. Mitt forbruk er ca 900 kWh/mnd og har i løpet av denne tiden jeg har vært kunde ikke hatt regning over 100 kr/mnd. Det er viktig at man leser hva som kreves med efaktura og avtalegiro. Som kunde må man følge med på websiden jevnlig så man vet pris og bytte avtale ved en evt prisøkning. Et eksempel er produktet Agva Fly Online som pr 13/10 koster 8,125 øre/kwh men øker til 58 øre/kwh 26/10. Denne blir da en av de dyreste i strøm markedet. Samtidig lanserer de en ny avtale som heter Variabel Valgfri til en pris av 8 øre/kwh så da har jeg byttet til denne. Savner evt. "min side" som mange andre selskaper har. Ser ikke problemet med å følge med prisene hos Agva og andre leverandører så jeg må si meg godt fornøyd. Les vilkårene fra Agva og følg med på prisene så har man en meget god pris fra dem.
Selskapet lover lave priser ved å tilby alle serviser på nett. Det innebærer at du ikke har noen som helst oversikt over din konto og avtaler enn fakturaer som kommer inn i banken. Det stemmer ikke at prisen følger markedsutviklingen. Prisen har hoppet opp flere ganger siden jeg har opprettet avtale og steg 400% i løpet av fire måneder! I tillegg har to av mine tre avtaler ble satt over til en annen enda dyrere avtale på grunn av manglende avtalegiro i banken. Jeg ble ikke informert om dette før to måneder har passert og har fått mye høyere faktura som omfatter to måneder med etterskuddsvis og en med forskuddsvis betaling, noe som resulterte i helt uhørte beløp. Jeg vil selvfølgelig beholde min opprinnelige avtale bare om jeg visste i tiden at noe var galt med avtalegiro. Første faktura inneholdt bare en avtalegiro referanse mens jeg betaler for 3 målere. Føler meg lurt og at lite er tilbudt for å hjelpe kunden, det er satt opp slik at de fleste skal feile og ende opp med å betale flere ganger høyere pris enn eksisterer ellers i markedet. Veldig skuffet.
Hei Victoria, Det er synd at du har hatt denne opplevelsen, for dette kan vi svært enkelt hjelpe deg med om vi får en henvendelse. Det er mest sannsynlig gjort 3 separate bestillinger for de ulike målerne, det kommer da 3 separate regninger med 3 ulike avtalegiroreferanser. Vi fikser dette enkelt, bare ta kontakt! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Forretningsmodell: lur inn kunder med billig pris, etter noen måneder endres avtalen til til ugunst for forbruker og man håper på at kunden ikke oppdager det.
Pass på: Agva Flytt Online koster kr 0,08125 / Kwh mens Agva Flytt koster kr 0,49 / Kwh, altså 6 ganger dyrere! Tror det er veldig misvisende og jeg lurer på om det er flere haker som kommer... Kunde i en måned nå og betroelse er allerede skadet.
I tillegg til at Agva ikke varslet om at kundeforholdet ble endret til 49ø/kW fra 9ø/kW. Jeg bestilte strøm fra Agva til både meg selv i Oslo og til min mor i Bergen. Jeg oppga min emailadresse da min mor ikke kan bruke PC. De har klart å lage bare ett kundeforholdt og det for min mor. Selv om jeg oppga målerID for både Bergen og Oslo. Moren min får nettleie fra BKK og jeg fra Hafslund. Siden april, det er da jeg bestilte strøm fra Agva, har jeg ringt dem 8 ganger minst om dette problemet. Men de bare sier at de ordner dette og så ingenting blir gjort. Den 15 september 2016 ringte jeg og spurte om å endre kundeforholdet til min mor igjen, sånn at hun skulle være kunde for seg selv (i Bergen) og jeg for meg selv (i Oslo). De sa at det var problemer med at jeg ikke var kunde selv i Hafslund (selv om jeg holdt i hånden faktura fra Hafslund som er faktisk i mitt navn). De trudde ikke på meg så de ringte selv til Hafslund og fikk bekreftet at jeg faktisk er kunde i Hafslund. De sa at nå skal de ordne i dette. Men det ble ikke gjort. Jeg ringte 23 september etter jeg hadde fått en efaktura i min bank (jeg registrerte efaktura og avtalegiro for noe helt annet målerID i Bærum). Den fakturaen var med min mor sitt kundenummer og adresse i Bergen og for målerID i Oslo. Da sa de at det står hos dem at jeg jeg ikke er kunde i Hafslund i Oslo, selv om jeg har vært kunde der siden mai 2015. 30 september snakket jeg igjen med en kundebehandler i Agva. Han sa at han skal ordne at jeg blir egen kunde for strømmen levert i Oslo. Så spennende å se om det blir gjort. Men kanskje best å bare bytte strømleverandør.