Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg hadde lenge spotpris som fungerte greit nok. Byttet til variabel pris avtale etter at Agva selv tok kontakt, med lovnad om at prisen skulle ligge kun litt over spotprisen til tider, men med en garanti mot de største toppene. 1,5 mnd senere (12. sept) skrudde agva opp prisen til 799 øre/kWh, som den ble liggende på resten av september. til sammenligning lå spotprisen på i snitt 358 øre/kWh. Kun en dag i løpet av september var timesmiddlet pris over 600 øre/kWh, og det var snakk om noen få timer. I løpet av september har timesmiddlede prisen aldri vært over 799. Prisøkningen ble vissnok varslet som en del av et nyhetsbrev de sender ut (mistenkelig likt spam). Jeg har vanskelig for å skjønne at Agva kan rettferdiggjøre et slik prishopp og mener dette bryter markant med det jeg ble forespeilet når jeg sa ja til å skifte avtale. Jeg er skuffet over Agva og kommer ikke til å bruke de igjen. Moralen er vel, følg godt med hvis du alikevel velger Agva som strømleverandør.
Anbefales ikke. Elendig kundeservice og svært dårlig oversikt på faktura. Helt umulig å holde oversikt over times pris på strøm.
Dette er såååå utenkelig at jeg ikke vet hva jeg skal skrive..... Kjenner meg igjen i alle erfaringene som er nevnt her. Byttet til Agva for ikke så lenge siden, snart blir det en deltids jobb å følge med på markedet og bytte selskap hele tiden. Jeg har betalt 10104 kr bare i september (for et husholdning med 3 personer og sparing av strøm døgnet rundt) 😞 😥😡
De fakturerer estimert forbruk. De har ikke faktureringsavtale med Elvia, noe som innebærer at en må betale hele fakturaen før en får tilbake strømstøtten.
Dårlige betingelser når du er over kampanjeperioden. Forskuddsbetaling med altfor høye anslag, noe som gjør at de i praksis bruker kundene som bank. Utilgjengelig kundeservice. Rotete faktura. Alt i alt, en stor skuffelse, hold deg unna!
Hadde variabel spot. Så lenge etter denne prisvarslingen jeg skulle få om det økte i pris. Den var bakt inn i et nyhetsbrev og kom bare på mail. Ikke mulig å finne ut hvilken pris jeg hadde på nettsiden. Plutselig var den 799kr kW mot snitt spotpris den måneden på rett over 400øre... Svindel.. De verver deg for å satse på du ikke får med deg stigningen.
Jeg ble sjokkert da jeg skjønte at det kom 2 fakturaer samme måned (01/09 og 25/09), som oversteg maksverdien på avtalegiroen ved banken. Hvordan kan dere endre betalingsdatoen for faktura uten å varsle meg? Dette var veldig respektløs og betydde at betalingen av den andre fakturaen ikke kunne gjøres på datoen og den ble betalt en dag for sent, noe dere helt sikkert vil belaste meg for dette. Jeg synes det er total mangel på respekt for klienten å starte med en ny avtale som jeg ikke har bedt om og ikke har gitt samtykke til. Jeg har allerede bedt om å bytte til en annen leverandør fordi deres måter å håndtere deres service på er uklare og jeg følte meg lurt. Jeg håper jeg kan få pengene jeg betalte i forskud i en avtale som jeg bare "ble informert" om i din mail 16/05.