Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Jeg byttet over til Agva fordi jeg fikk gratis strøm frem til 01.09.16. Fikk faktura datert 04.10.16 i posten den 10.10.16. Bare her skurrer det litt når forfallsdato er 18.10.16. Dersom fakturaen hadde vært i orden så hadde jo alt vært greit men når man har spørsmål vedr. faktura med kort forfallsdato og en kundeservice som ikke man kommer fram på så blir det vanskelig å akseptere det. Jeg ringte kundeservice første gang 13.10.16. Kom ikke fram men ble anmodet om å legge igjen nummeret mitt slik at jeg kunne bli ringt opp. Fikk ingen anrop denne dagen. Ringte på nytt igjen neste dag, la igjen nummeret men ingen tilbakering her nei... Fakturaen ser grei ut frem til 01.09.16. Da er den kr. 0, - som avtalt. Problemet begynner fra 01.09.16. Da endrer de strømavtalen min fra Agva Variabel online til Agva Flyt. Pris pr. KWh er nå plutselig 49 øre. Til sammenligning ligger Agva Spotpris nå til 25,56 mens konkurrerende selskapers billigste avtaler ligger på 25,56 - 26,81 øre. På grensen til svindel spør du meg.
Hei Rune, Det kan se ut til at du ikke har tegnet efaktura/avtalegiro som vi er avhengig av for å kunne tilby de laveste prisene. Til info var innkjøpsprisen til bransjen over 50 øre forrige uke, det har skjedd noen voldsomme hopp etter at kaldværet kom. Ta kontakt med oss, så hjelper vi deg med det som skal til for å få den billigste avtalen. Beklager om det har vært kø da du forsøkte. Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Jeg har opplevd det samme som andre, å få endret avtale uten varsel fra Agva Flyt Online (8 øre/kWt med etterskuddsbetaling) til Agva Flyt (49 øre/kWt med to måneders forskuddsbetaling). Jeg har hatt avtalegiro + efaktura helt fra begynnelsen og har betalt til avtalt dato, så dette er det null unnskyldning for. Ikke OK, Agva! Hva er det dere holder på med?
Hei Sarah, Dersom du har hatt avtalegiro/efaktura fra begynnelsen, høres det ut som om det har skjedd en feil. Ta kontakt med [email protected], så fikser vi det! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Ingen kontakt med strømleverandør. Vanskelig å følge opp fakturert forbruk.
Hei, Ta kontakt på [email protected] så hjelper vi deg gjerne! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Dette er bare lureri. Fant det ut etter andre faktura. Strømmen er også mye dyrere enn andre. Startet på 9,9 øre i august. Etter dette økte det til først 39 øre, så 49 øre og til slutt 59 øre pr kWh. Bra jeg har fått stoppet denne avtalen. Dem stipulerer også forbruket med den store gaffelen også istedet for å bruke reelt forbruk.
Hei Lars, Det er svært høye innkjøpspriser nå og det gjelder alle leverandører. Du kan følge med på hele markedets innkjøpspris på nordpoolspot.com Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Har hatt Agva i litt over et år og må si meg fornøyd. Dette er et selskap for de som ønsker billig strøm. Mitt forbruk er ca 900 kWh/mnd og har i løpet av denne tiden jeg har vært kunde ikke hatt regning over 100 kr/mnd. Det er viktig at man leser hva som kreves med efaktura og avtalegiro. Som kunde må man følge med på websiden jevnlig så man vet pris og bytte avtale ved en evt prisøkning. Et eksempel er produktet Agva Fly Online som pr 13/10 koster 8,125 øre/kwh men øker til 58 øre/kwh 26/10. Denne blir da en av de dyreste i strøm markedet. Samtidig lanserer de en ny avtale som heter Variabel Valgfri til en pris av 8 øre/kwh så da har jeg byttet til denne. Savner evt. "min side" som mange andre selskaper har. Ser ikke problemet med å følge med prisene hos Agva og andre leverandører så jeg må si meg godt fornøyd. Les vilkårene fra Agva og følg med på prisene så har man en meget god pris fra dem.
Selskapet lover lave priser ved å tilby alle serviser på nett. Det innebærer at du ikke har noen som helst oversikt over din konto og avtaler enn fakturaer som kommer inn i banken. Det stemmer ikke at prisen følger markedsutviklingen. Prisen har hoppet opp flere ganger siden jeg har opprettet avtale og steg 400% i løpet av fire måneder! I tillegg har to av mine tre avtaler ble satt over til en annen enda dyrere avtale på grunn av manglende avtalegiro i banken. Jeg ble ikke informert om dette før to måneder har passert og har fått mye høyere faktura som omfatter to måneder med etterskuddsvis og en med forskuddsvis betaling, noe som resulterte i helt uhørte beløp. Jeg vil selvfølgelig beholde min opprinnelige avtale bare om jeg visste i tiden at noe var galt med avtalegiro. Første faktura inneholdt bare en avtalegiro referanse mens jeg betaler for 3 målere. Føler meg lurt og at lite er tilbudt for å hjelpe kunden, det er satt opp slik at de fleste skal feile og ende opp med å betale flere ganger høyere pris enn eksisterer ellers i markedet. Veldig skuffet.
Hei Victoria, Det er synd at du har hatt denne opplevelsen, for dette kan vi svært enkelt hjelpe deg med om vi får en henvendelse. Det er mest sannsynlig gjort 3 separate bestillinger for de ulike målerne, det kommer da 3 separate regninger med 3 ulike avtalegiroreferanser. Vi fikser dette enkelt, bare ta kontakt! Vennlig hilsen Agva Kraft AS Kundeservice
Forretningsmodell: lur inn kunder med billig pris, etter noen måneder endres avtalen til til ugunst for forbruker og man håper på at kunden ikke oppdager det.