Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Fatter ikke alle negative omtaler. Har vært kunde hos Fjordkraft i 2 år, mobil og strøm. Er kjempefornøyd. Bruker prismatch aktivt hver måned og har spart tusenvis av kroner. Årsaken til 4 stjerner og ikke 5 er at jeg et par ganger har måttet ringe fordi prismatch er uteglemt, men da har de rettet dette uten å mukke. Anbefales, men som overalt ellers, vær oppmerksom, sjekk faktura og følg med.
Hei Reidar, og tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen denne anmeldelsen av oss. Det setter vi stor pris på. Vi tar med oss tilbakemeldingen din ang. Prismatch videre, takk for at du gir oss beskjed. Ønsker deg en fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Useriøst selskap - anbefales ikke. Gir opplysninger som ikke stemmer, roter selv med faktureringen og sender da saker til inkasso uten forvarsel eller informasjon og viser ingen vilje til å løse problemet på en konstruktiv måte. Styr unna.
Hei Vicki. Så leit å høre at du har denne opplevelsen av oss. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke gå inn og se hva det er som har skjedd. Men vi beklager at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør - slik skal det ikke være. På generelt grunnlag kan jeg si at vi aldri sender faktura til inkasso uten forvarsel. Mellom 6 og 10 dager etter fakturaforfall sender vi en SMS-purring. Denne inneholder all informasjonen man trenger for å betale. Purring per brev sendes ut 17 dager etter forfall, og 5 dager etter at denne purringen har forfalt sendes det ut et inkassovarsel. Først etter at inkassovarselet har forfalt påløper det inkassosalærer. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft greier ikke og sende meg faktura for strømforbruk, bare nettleie.. Dette har vedvart fra 22/10 2019 da måleren ble byttet Kundeservice er elendig.. får mail på at nå er alt ok... det er det IKKE. En kundebehandler sa jeg bare kunne bytte leverandør om jeg ikke var fornøyd... Og det vurderer jeg og gjøre Anbefaler ikke Fjordkraft til noen
Hei Liv, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi beklager så mye at det har vært rot med dine faktura. Slik jeg tolker beskrivelsen din høres det ut som vi har hatt problemer med å hente ut målerverdiene dine fra det som heter Elhub - systemet som alle strømselskaper henter målerverdier fra - og at vi derfor heller ikke har kunnet sende deg et beregnet beløp. Siden jeg ikke vet hvem du er ble dette et veldig generelt svar. Jeg vil anbefale deg å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook hvis du trenger ytterligere hjelp fra oss. Jeg håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Siden skifte av målere har vi tydeligvis vært registrert på feil måler (vi på naboens og naboen på vår). Dette ble oppdaget nå, flere år etterpå, og nå forventer Fjordkraft at vi skal gjøre opp for deres feil, ved å betale naboen 12 000 kroner(!!!) eller nekte å betale, bli kreditert for hele perioden, få nye fakturaer som de varsler vil bli fryktelig mye dyrere for oss, de truer også med å si opp vår spot pris avtale om vi velger sistnevnte. Vi kan ikke forstå hvordan det skal være vi, ikke Fjordkraft som skal gjøre opp med naboen, det er hos dem feilen og ansvar ligger. Dette er ikke Fjordkraft enig i, og utviser bare dårlig og truende "kundeservice". Vi tar dette videre til elkagenemda og vil ALDRI igjen ha Fjordkraft som leverandør.
Hei Nathalie, og takk for at du la igjen en tilbakemelding her på Bytt. Det er leit å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse som kunde hos oss. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ikke noe innsyn i hva som har skjedd i saken din, men på generelt grunnlag kan jeg si at skifte til AMS-måler ikke kan føre til at feil person blir registrert på måleren. Utover dette kan jeg ikke spekulere i hva som har skjedd. Det høres fornuftig ut å ta saken videre til Elklagenemda, siden dette er en nøytral og uavhengig tredjepart. Jeg håper saken løses på minnelig vis, og ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft selger dyre strømavtaler med bindingstid. De promoterer dette som billige avtaler, når det i vårt tilfelle var ganske nøyaktig dobbelt så dyrt som en gjennomsnittlig avtale om spotpris. Styr unna!
Hei Asbjørn, og takk for tilbakemeldingen din. Nå vet jeg ikke hvilken avtale du sikter til, men jeg antar at du sikter til strømavtalen Garantistrøm (https://www.fjordkraft.no/garantistrom2-side). Dette er en prisavtale som vi tilbyr kunder som vil beskytte seg mot pristoppene som ofte kommer på høsten og vinteren, da strømprisene normalt sett går opp. I vinter har vi opplevd unormalt lave strømpriser, noe som har gjort denne avtalen mindre gunstig enn den normalt ville vært. Dette kunne vi ikke forutse. I november/desember 2019 var spotprisen mer som forventet i vintersesongen, så i denne perioden var ikke forskjellen mellom spot og Garantistrøm så stor. I en mer normal vinter kunne pristaket på 69,90 øre/kWh vært en god forsikring mot høye strømpriser. Vi vil på generelt grunnlag alltid anbefale å sammenlinge de forskjellige typene strømavtaler(f.eks Garantistrøm mot variabel-avtaler og spotpris) før man velger. Noen kunder liker å ha et pristak og en mer forutsigbar strømpris, mens andre kunder foretrekker en spotpris som følger strømbørsen fra time til time. Her er det helt opp til enhver hva man foretrekker. Jeg håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Trodde jeg hadde en meget god avtale med Fjord kraft med garantert fornøyd. Har 3 stk strømavtaler med forskjellige leverandører. 20.02 betaler jeg kr ca 53 øre hos Fjordkraft, Eidsiva ca kr 15 øre og Tibber kr 14 øre. Bør jeg være fornøyd med Fjordkraft? Terje
Hei Terje. Takk for tilbakemeldingen din. Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Hvis det ikke er denne typen avtale man ønsker anbefaler vi heller en spotprisavtale, som til enhver tid følger gjeldende pris på strømbørsen. Noen kunder ønsker forutsigbarhet, mens andre er ikke redd for markedets svigninger og foretrekker derfor spot. Her kan man velge det som passer best til egne preferanser. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Om du ikke er fornøyd med avtalen, tilbakebetaler vi fastbeløpet for inntil tre måneder. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Vi kan også hjelpe deg med å bytte til en spotprisavtale. Du får enkelt tak i oss på både telefon, chat og Facebook. Ønsker deg er fin dag! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har hatt Fjordkraft i 2 år og er veldig fornøyd med deres kundeservice, "min side" på nettet og prisene har vært ok. De er rause med for sen betaling og alltid hyggelige på tlf og chat. Men, jeg har gått ut av telling på hvor mange ganger jeg har hatt de på døra i de to årene jeg har bodd her. Deres fremgangsmåte blir mer provoserende og useriøs for hver gang de dukker opp. I går fikk jeg nok og byttet strømleverandør pronto. Jeg har ved tidligere "dør-besøk" bedt om å få info på e-post i stedet, men opplever at dette ikke blir respektert. Det er ikke lenge siden det stod 4 ambulansepersonell med hjertestarter og båre på livreddende oppdrag på døra etter å ha oppfattet feil leilighetsnummer i nødsamtalen, de hadde en roligere og høfligere fremtreden enn Fjordkraft sine utsendte. Selv om det stod om liv og død noen etg opp... Har også hatt politi på oppdrag på døra i forbindelse med noe søk av gjerningsmenn, det var jo bare koselig... Neste gang dere planlegger å ringe på min dør, håper jeg dere ser den lille lappen over ringeklokka : FJORDKRAFT, NEI TAKK!!!!! De ødelegger service opplevelsen, gjør det vanskelig å være kunde og jeg sitter igjen med lite valuta for penga i form av høyt blodtrykk!!!
Hei Mary, og takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du har hatt såpass negative opplevelser av våre dørselgere. Det beklager vi. Her hadde det vært veldig nyttig å vite hvem du er og hvor du bor, slik at vi kunne tatt dette videre med selgerne som jobber i ditt område. Hvis du ville tatt kontakt med oss og gitt oss disse opplysningene enten over telefon, chat eller Facebook hadde vi satt stor pris på det. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft driver kjeltring-policy og lar gjerne sine forbrukere betale 3-4 ganger normal strømpris. Her må du passe på! STYR UNNA!
Vi har både strøm og mobil hos Fjordkraft. Mobilen er blant de billigste, og barna får dobbel data 3 måneder i året; påske, sommeren og jul. Bra fornøyd med det. Og strømavtalen er veldig bra. Den de tilbyr gjennom salgskanalene er ikke spesielt bra, men kvitt deg med trippelgarantien (med mindre du trenger den), og finn en av de andre gode avtalene de har (ex 1,99 i påslag på spot og 0 i månedsavgift). Ønsker du å bruke tilbudet om prismatch, er de veldig imøtekommende på kundeservice. Det gjelder å følge med, og forsøker de å lure meg er det slutt på vennskapet....
Hei Lars, og tusen takk for den gode tilbakemeldingen! Det setter vi enormt stor pris på. Og så godt å høre at du har oppdaget hvor lurt det er med Prismatch - vi blir veldig glade når folk benytter seg av denne muligheten. Ønsker deg en fortsatt fin uke, og hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med i fremtiden er det selvsagt bare å ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Skjekket strømregningen og det visste seg at jeg hadde avtale prisgaranti plutselig uten mitt samtykke trodde jeg hadde spot pris avtale og dette gikk en stund før jeg merket dette. Og jeg har betalt mange tusen for mye... Her en kveld stod det en jentunge på døra her og sa ho var fra fjordkraft og skulle ha meg til å bytte til prisgaranti og argumenterte hvor mye bedre det var. Fryktelig useriøst av fjordkraft og sende slike udugelige folk på døra til folk. Den jentungen der kommer aldri hit igjen for å si det slik.
Hei Einar. Jeg antar at du sikter til strømavtalen Garantistrøm (https://www.fjordkraft.no/garantistrom2-side). Dette er en prisavtale som vi tilbyr kunder som vil beskytte seg mot pristoppene som ofte kommer på høsten og vinteren, da strømprisene normalt sett går opp. I vinter har vi opplevd unormalt lave strømpriser, noe som har gjort denne avtalen mindre gunstig enn den normalt ville vært. Dette kunne vi ikke forutse. I november/desember 2019 var spotprisen mer som forventet i vintersesongen, så i denne perioden var ikke forskjellen mellom spot og Garantistrøm så stor. I en mer normal vinter kunne pristaket på 69,90 øre/kWh vært en god forsikring mot høye strømpriser. Vi vil på generelt grunnlag alltid anbefale å sammenlinge de forskjellige typene strømavtaler(f.eks Garantistrøm mot variabel-avtaler og spotpris) før man velger. Noen kunder liker å ha et pristak og en mer forutsigbar strømpris, mens andre kunder foretrekker en spotpris som følger strømbørsen fra time til time. Her er det helt opp til enhver hva man foretrekker. Jeg håper dette var oppklarende, og at du tar kontakt med oss hvis du har ytterligere spørsmål. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Selger alt for dyre løsninger. Produktet "Alltid fornøyd" hørtes ut som en god avtale, men det er Variabel strøm og dermed ren bløff. Styr unna!
Hei Arne, og takk for tilbakemeldingen. Vi vil alltid anbefale å sjekke hvilken strømavtale det er man kjøper før man inngår avtalen. På variable strømavtaler settes det en fastpris for minst to uker av gangen. Du får en mer stabil strømpris, og prisendringer blir varslet inne på Min side. Dette er en god løsning for kunder som ønsker en mer forutsigbar strømpris. Hvis man heller ønsker at strømprisen skal følge strømbørsen vil vi alltid anbefale en spotpris-avtale. Vi tilbyr begge deler, samt andre spesialavtaler for kunder som f.eks ønsker elbil-fordeler eller EuroBonus-poeng. Her står man helt fritt til å velge det som passer best til egne preferanser. Ønsker deg en fortsatt fin uke! Med vennlig hilsen Fjordkraft
Elendig kundeservice, når jeg tok kontakt med de var hun jeg snakket med direkte frekke. Lett å se her at jeg ikke er den eneste som ikke er fornøyd med fjordkraft. De må virkelig gjøre noe med kundeservicen deres.
Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med vår kundeservice, for slik skal det ikke være. Det beklager vi. Hvis du ikke fikk svar på det du lurte på vil jeg anbefale deg å kontakte oss på f.eks Facebook - da slipper du eventuell ventetid i telefonen. Jeg håper vi kan greie å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått. Med vennlig hilsen Fjordkraft
De gir rabatt og tilsynelatebde gode avtaler men hvis jeg ikke hadde fulgt med hadde jeg måttet betale for tilleggstjenester jeg ikke trenger og i tillegg for en relativt dyr avtale. Priamatchen er bare tull. Jeg får kun matchet pris i en mnd. selv om konkurrenten fortsatt har samme lave pris. Det finnes ingen måte å få en konkurransedyktig pris hos Fjordkraft over tid uten å bruke masse tid på å følge opp avtalen.
Hei Magnus. Takk for tilbakemeldingen. Nå vet jeg ikke hvilken strømavtale du sikter til, men vi vil alltid anbefale å lese vilkårene før man inngår en strømavtale slik at man vet hva man kjøper. Slik kan man fort se om man heller burde kjøpe en annen type avtale. Når det gjelder Prismatch fungerer det på denne måten: Benytter du deg av Prismatch bytter vi din strømavtale, så du får tilsvarende avtale hos oss som du har blitt tilbudt hos en annen strømleverandør. Dersom tilbudet fra annen strømleverandør gjelder i en begrenset periode, matcher vi prisen for samme periode. Etter endt periode gjelder standard avtale, tilsvarende den avtaletypen du har blitt tilbudt. Hvis avtalen ikke gjelder for en begrenset periode stemmer det at vi kun matcher i 30 dager, men i slike tilfeller vil ofte en standard spot-avtale uansett være gunstigere over tid. Jeg håper dette var oppklarende. Ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Denne leverandøren holder ikke mål. Byttet i Jan 2020 til ny leverandør som vil spare meg for 7-8000 kr pr år.
Hei Elisabeth, og takk for tilbakemeldingen. Det er trist å høre at du føler deg lurt av oss - det er aldri vår intensjon. Inne på Min side kan man enkelt informasjon om hvilken strømavtale man har og hvilke priser som gjelder. Denne informasjonen finner man også på sin månedlige faktura. Det stemmer at man selv må følge med på om det kan være på tide å endre strømavtalen sin, men det er lett å få oversikt via våre nettsider. Vi har også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen hvis du finner en billigere avtale hos en annen strømleverandør. Det kan du lese mer om her: https://www.fjordkraft.no/strom/strompriser/prismatch-strom/ Det er synd å se at du har forlatt oss, for her er jeg sikker på at vi kunne vært behjelpelige hvis du hadde kontaktet oss og fortalt at du ikke var fornøyd med avtalen din. Jeg håper du blir fornøyd hos ditt nye strømselskap, og ønsker deg en fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Slitsomme dør og telefonselgere. De gir seg ikke og kommer med uriktig informasjon. Sist de var på døra påstod de at de måtte inn i oppgangen for å gi oss viktig info om de nye strømmålerne...
Hei Geir, og takk for tilbakemeldingen din. Hvis selgerne våre kommer med uriktig informasjon, enten det er om strømavtalene våre eller om hvilket ærend de er ute i, så ønsker vi svært gjerne å få beskjed om det. Dette er ikke greit, og vi ønsker alltid å ta dette videre internt. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted. Også beklager vi selvsagt at du har hatt en dårlig opplevelse. Slik skal det ikke være. Håper å høre fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Føler meg lurt da jeg fikk avtale om full kontroll, ser nå at det står langt ut i regningen at jeg har garantistrøm.. men uansett, jeg fikk avtale om å betale 899/mnd i starten. Etter dette har den ved gjevne mellomrom økt, og nå har den økt igjen til 2400kr/mnd! Kommer til å bytte så fort jeg finner et selskap med god omtale.
Hei Silje. Takk skal du ha for tilbakemeldingen - det er trist å høre at du ikke lenger ønsker å være strømkunde hos oss. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft