Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjøpte nylig leilighet og fikk beskjed fra eiendomsmegler om at jeg på overtagelsestidspunktet automatisk ville få rimeligste strømleverandør som alternativ i portalen deres. Ender opp med en avtale som heter "Garantert fornøyd" - for å si det mildt er det en av de dårligste avtalene jeg har sett. Prisene hos Fjordkraft gikk OPP mens stømprisene (spotpris) hos andre har gått NED i samme periode. Forstå det den som kan. Det lukter skitten vennetjeneste mellom to selskap, som ikke hører noe sted hjemme i et fritt konkurransemarked. De skryter også av sin egen prismatch, men det gjelder kun opp mot tilsvarende avtaler hos andre og man finner ikke ett eneste like dårlig tilbud hos noen andre leverandører (fin helgardering fra Fjordkraft sin side). Har nylig byttet leverandør og blir plaget med gjentatte anrop fra Fjordkraft, jeg kommer ikke til å ta telefonen og kommer nok neppe til å bli kunde hos dem igjen. Har byttet til Tibber og utregningen viser at faktura mer eller mindre er halvert hos dem enn hos Fjordkraft.
Hei Kåre, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Vi har avtale med noen meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. Der signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Dette er helt frivillig. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Avtalen har ingen bindingstid, og man står helt fritt til å ikke inngå avtalen, eller til å bytte til en annen avtale (eller strømleverandør) etter avtaleinngåelse. Det stemmer at vi bare matcher tilsvarende avtaler med Prismatch, men siden strømavtalen din ikke hadde bindingstid stod du likevel helt fritt til å velge den strømavtalen du selv ønsker - f.eks en spot-avtale. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med oss, særlig med tanke på at det virker som det kan ha vært en misforståelse inne i bildet. Jeg er sikker på at vi kunne kommet frem til en løsning som ville passet deg bedre. Når skaden likevel er skjedd er det uansett godt å høre at du er fornøyd hos ditt nye strømselskap. Ønsker deg en god uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk avtale ifbm handel hos Power. Var greit priset i starten men med 6mnd bindingstid var det ikkje god butikk. Og når bindingstiden var over var det rett over på svært høye priser. Heldigvis sjekket eg og fikk sagt opp før skaden var blitt for stor.
Hei Ove. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i tiden du har hatt som kunde hos oss. Det bekager vi. Våre priser er konkurransedyktige, og vi vil ofte gi ekstra gode tilbud til kunder er villig til å binde seg til oss som leverandør. Men da er det også som regel snakk om en kampanje med begrenset varighet. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Følg med på hva du betaler, du får ikke beskjed på mail eller posten, må logge inn på min side for å se. Jeg fant ut jeg hadde en avtale som ikke finnes på nettsidene en gang, sikkert noe svindelsamarbeid mellom eiendomsmegler og fjordkraft. Møter null forståelse for min dårlige erfaring hos kundeservice eller selger som ringte når de oppdaget at jeg byttet selskap. Aldri mer!
Hei Lisa, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Hvis du fikk tilbud om strømavtale fra eiendomsmegleren din har du fått avtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/privat/stromavtaler/garantert-fornoeyd/). Vi har avtale med meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. DEr signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Etterpå får man kvittering når alt er registrert hos oss, slik at det aldri skal være noen tvil om at en bestilling har funnet sted. Får vi ikke signatur fra kunden så går heller ikke bestillingen igjennom hos oss. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Du kan selv velge å fornye denne garantien etter 6 måneder. Vi tilbyr også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen på tilsvarende avtale. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Gikk på med gavekort fra Elkjøp om jeg bytta abonnement til Fjordkraft. Det ble billigere, men etter ca 12 mnd ble regningen nesten dobla, noe som førte til at jeg byttet til en annen strømleverandør. Da fikk jeg en regning fra Fjordkraft. pålydende 2500kr. Jeg stilte spørsmål ved dette, men fikk ikke noe klart svar. Bindetiden var over da jeg byttet. Kjenner meg forbanna hver gang jeg ser reklamen deres på TV. Billigst... ja særlig. Svindel.
Hei Brit H, og takk for tilbakemeldingen. Her er jeg litt usikker på om du har lagt igjen en anmeldelse på riktig selskap, for vi har ikke solgt strømavtaler gjennom Elkjøp, hverken med eller uten gavekort. Jeg vet at NorgesEnergi har hatt dette tidligere, er det kanskje dem du mener? Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis du er usikker, eller hvis du trenger assistanse fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
"Garantert fornøyd" må være det mest misvisende navnet på en strømavtale. Her får du spotpris (+ et lite påslag), som per i dag er på 30,3 øre/kWh, med garanti om å være blant de 10 rimeligste i Norge. Da strømregningene plutselig eksploderte leste jeg det med liten skrift: Etter 6 måneder opphører garantien om å være konkurransedyktig og svindlerne satte opp prisen til 74,99 øre/kWh!!! Håper flere kan melde de inn til forbrukerrådet.
Hei Matthias. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Dette kommer tydelig frem fra avtalens vilkår. Man kan aktivere garantien for nye 6 måneder inne på Min side, og avtalen er helt uten binding. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Ønsker deg er fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjekket strømregning og denne trippelgarantien de tar betalt for. Fullstendig meningsløst å betale for dette som pensjonist. "Lønna" kommer uansett hver måned, om man er syk eller frisk. Tilbake står en forsikring ved lynnedslag som uansett dekkes gjennom husforsikring. Har nå betalt for dette i flere år. Ved telefonhenvendelser til Fjordkraft får jeg beskjed om at dette har jeg godtatt ved bestilling. Vanskelig å tilbakevise hva som skjedde ved opprettelsen som skjedde ved handel på Power. Jeg ble fortalt at jeg også har fått SMS om dette. Kunne finne tilbake til SMS fra Fjordkraft. Inneholdt bare en link til nettsted. Kommer til å bytte strømleverandør.
Hei Kingas, og takk for tilbakemeldingen. Jeg skulle veldig gjerne satt deg i kontakt med vår klagebehandler slik at han kunne fått sett skikkelig på hva det er som har skjedd her, men siden du er anonym er dette dessverre ikke mulig. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook, slik at vi kan se videre på denne saken sammen med deg. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dette selskapet har 2 forskjellige abonnent. Jeg har altså spotpris. Det billigste alternativet (trodde jeg) Når jeg sjekker dagens strømpris på mitt postnummer får jeg opp en pris som er mer enn dobbelt så lav som den jeg betaler i min spotprisavtale. Fast månedsbeløp er også lavere.. årsaken er antageligvis at de i vilkårene skriver at de kun garanterer billigste pris målt opp mot de 5 billigste konkurrentene i 6 mnd. Etter dette må du selv aktivere nye 6 mnd med prismatch dersom du ikke ønsker å betale dobbel eller tredobbelpris for strømmen din.. dette er absolutt villedende markedsføring. Du får overhodet ikke spotpris her. At dette er lov (hvis det er lov) er utrolig. Du får spotpris i 6 mnd... etter det en fantasipris
Hei Richard. Så leit å se at du har forlatt oss. Hvis jeg har forstått deg riktig har du avtalen Garantert Fornøyd? Dette er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Dette kommer tydelig frem fra avtalens vilkår. Man kan som du sier aktivere garantien for nye 6 måneder inne på Min side, og avtalen er helt uten binding. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Ønsker deg er fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Belaster andres strøm på min faktura, forsøk på bedrageri eller bare evneløse for å rydde opp i rotet sitt.
Hei Overgitt. Takk for tilbakemeldingen. Her høres det ut som det har skjedd noe som ikke skal skje, men jeg kan forsikre deg om at vi ikke driver med bedrageri. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ikke mulighet til å sjekke hva det er som har skjedd, så jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Det finnes helt sikkert både en naturlig forklaring på dette, og sannsynligvis også en løsning. Jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Byttet fra Fjordkraft til Fortum i høst. Noen dager senere ble jeg kontaktet av Fjordkraft som kunne opplyse at jeg ikke hadde hatt den beste avtalen de kunne tilby meg (rart jeg måtte bytte selskap for å få vite det) Byttet tilbake til Fjordkraft igjen, strømregning neste måned var ca 30% høyere. Blir nytt strømbryter før nyttår og ingen anbefalinger.
Hei William, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med kundeforholdet ditt hos oss. På generelt grunnlag vil vi alltid anbefale å sjekke strømavtalen sin med jevne mellomrom, på samme måte som man gjør det med lånerenter og forsikring. På denne måten kan man forsikre seg om at man alltid har det gunstigste tilbudet. Vi har også Prismatch (https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/), der vi kan matche prisen hvis du finner en billigere avtale hos en annen strømleverandør. Jeg forstår likevel selvsagt at du er skuffet hvis du ble lovet en lavere faktura hos oss og endte opp med en høyere en. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke mulighet til å sjekke opp i hva grunnen til dette kan være, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook hvis du ønsker at vi ser nærmere på dette for deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bruker villedende informasjon for å få deg til å bytte strøm kunde. Aggressive salgsteknikker - de går dør til dør i hektiske tider, er på deg selv om du sier det ikke passer. Var på døra mi 2 dager på rad, selgere sa at Hasflund er solgt (De gir inntrykk av at det er dødsviktig å bytte strøm leverandør IGÅR!)!! (Gamle nyheter som ikke er reelle pr 2019!) For meg er det viktig at strømleverandør er via USBL /OBOS ol - det sa de at de hadde... Ett enkelt google søk og Fjordkraft har ingen fordeler for oss kunder i USBL eller OBOS.
Hei Hege, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er svært viktig for oss at våre selgere ikke kommer med feilinformasjon i møte med potensielle kunder. Vi hadde satt stor pris på det om du vil kontakte oss på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss om opplevelsen din, sammen med når og hvor dette fant sted. På denne måten har vi muligheten til å ta dette videre til selgerne i ditt område. Ønsker deg et godt nytt år. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde en telefonsamtale med en hjelpsom og hyggelig dame i dag ca kl 10.25. Tusen takk for hjelpen jeg fikk.
Hei Oddmar, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft vil jeg aldri anbefale til noen. Det de kaller 100% fornøydhetsgaranti har en "best før" dato og dersom man ikke hele tiden går å tenker på strømregningen sin vil de øke prisen så høyt de kan. Inngikk i avtalen Garantert Fornøyd noe jeg absolutt ikke er. De har i lang tid økt prisene for min avtale uten å varsle meg på epost- eller sms. Men vært ganske smarte å lagt inn beskjeden inn på min side. Styr unna godtfolk, Garantert Fornøyd er ikke Garantert Fornøyd over tid.
Hei Mir, og takk for tilbakemeldingen din. Fornøydgarantien vår fungerer slik at dersom du ikke er fornøyd med oss etter tre måneder, refunderer vi fastbeløpet ditt for inntil tre måneder. Den har ingenting med strømprisen din å gjøre, så her er jeg litt usikker på hva du mener. Du kan lese mer om vår Fornøydgaranti her: https://www.fjordkraft.no/privat/fornoydgaranti/ På generelt grunnlag vil vi alltid anbefale å sjekke strømavtalen sin med jevne mellomrom, på samme måte som man gjør det med lånerenter og forsikring. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hade en førsæljare hemma hos oss i somras og sålde mobilabonnemang. Vi spurte om vi band opp oss (strøm eller fortsatt abonnemang på mobil) dersom vi signerade mobilabonnemanget (som inkl 3 månaders gratis). Nei da, vi band ikke opp oss mot noet bedyrande sæljaren. Vi sade opp mobilabonnemanget etter 4-5 månader før det bruktes aldrig. En tid senare skulle vi byte strømleverantør, pga att det hade ett betydlig bedre tilbud æn fjordkraft. Fikk da samtal fra Fjordkraft, att vi minsann hade bundit opp oss 6 månader eftersom vi signerade mobilabonnemanget (som enligt sæljaren ikke innebar noen bindingstid av vare sig strøm eller fortsatt abonnemang på mobil). Sende in klagan til fjordkraft men fikk til svar att vi mottagit ett sms som dær bekrefter att vi godtagit villkoren. (Vi fikk dock ett sms men aldrig godtagit att vi också band oss på strøm som Fjordkraft hevder). Har sendt in en ny klagan dær vi begjær att få en kopi av det skrifliga avtalet som vi ingikk. Væntar på att Fjordkraft sender oss dette. Fjordkrafts opplegg er det nærmaste scam man kan komme enligt vår meing. Føles veldig oseriøst. Vi anbefaller ikke Fjordkraft før noen og anbefaller å det starkaste att ikke signera noet som Fjordkrafts sæljare kommer med som tilbud vid ytterdørren. Hoppas att dere ikke gjør samme misstag som oss og tror på sæljpratet. Før vår del stemde det ikke alls og vi har blivit grundlurade. Ska bli intressant og høre hvis det er andre som har likande efrarenhet og blivit lurade som oss.
Hei Henrik. Det stemmer at man ved å takke ja til denne avtalen får en 6 måneders bindingstid på strømavtalen sin. Hvis selgeren ikke har vært tydelig nok på dette beklager vi det, for her er det viktig at deoppgir korrekt informasjon. Det er likevel også slik at du like etter bestilling mottok en SMS der det blant annet står skrevet følgende: "Om du sier opp avtalen i løpet av de første seks månedene vil du få et bruddgebyr på 500 kr." I tillegg stod det prisinformasjon om både strømavtalen og mobilabonnementet, og link til angreskjema. Her fikk du med andre ord all den korrekte informasjonen om avtalen du inngikk, sammen med informasjon om hvordan du kunne angre kjøpet. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke uttale meg spesifikt om saken din. Du skriver at du venter på en tilbakemelding fra oss, så da kommer nok denne i løpet av kort tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ubrukelige til å beregne strøm. Abo "full kontroll" som det ironisk no heter. Fikk sluttregning på 5000kr og en "feil" gjorde at det manglet 600kr til som jeg ikke fikk før etter 3 mnd etter jeg avsluttet avtalen.
Hei Kristian. Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse med oss. Hvis du bruker mer strøm enn forventet skal vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet, slik at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke noen innsikt i hva det er som har skjedd, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice hvis det er noe som fremdeles er uklart. Ellers vil jeg selvsagt beklage at vi ikke har levd opp til din forventninger. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Benytta angre rett å fikk en telefon tilbake etter en uke av en veldig sur selger å hadde en frekk tone å ikke sa hade en gang å bare la på.. Kommer aldri til å anbefale fjordkraft å kommer heller til å si hvordan dem er virkelig.
Hei Rexey, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Dette er ikke slik våre ansatte skal opptre. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice og fortelle oss når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Vi beklager at du du har hatt en såpass dårlig opplevelse av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.
Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss. Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft