Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Bare en liten oppdatering fra omtalen jeg skrev for 3 uker siden: Fjordkraft ringte meg igjen for 5 dager siden og forklarte at de ikke hadde mottatt målerstanden fra nettselskapet. Dette skulle også være forklaringen på at jeg hadde fått en kwh-strømpris over 36% høyere enn spot-prisen. I stedet for å sende meg nye og riktige fakturaer basert på faktisk bruk sendte de heller fakturaene i går til Lindorf med 2 purregebyerer og rentetillegg. I tillegg har jeg i dag fått 2 nye fakturaer for en ny periode med masse feil. 40,2% høyere kwh-pris enn spot-prisen og flere ikke avtalte gebyrer. Til Fjordkraft: Jeg kommer ikke til å betale noe før jeg har fått fakturaer som stemmer overens med avtalen som jeg inngikk med deres telefonselger, men det ser det ikke ut til at dere klarer å få til. Har sikkert tøyst vekk 6-7 timer til nå på dette useriøse selskapet, og det ser visst ikke ut til å ende heller.
Avtalen som de lokker med vare bare i 12 mnd så endre de den uten å informere om det og regninger bare går opp for hver gang.
Var nok litt for naiv og stolte på dørselgeren som forklarte av jeg fikk lavere strømpris, prisgaranti og makspris. Sjekket og signerte avtale på ipad, men fikk ikke avtalen på mail som avtalt. Endte opp med en pris som var over 10øre/kwh dyrere enn eksisterende avtale med annen leverandør. Abonnementet ble sagt opp etter 2 måneder.
Hei Ørjan, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Våre selgere skal ikke love at man får en lavere strømpris hvis dette ikke er tilfelle, så dette beklager vi.Vi setter stor pris på at du gir oss beskjed. Med vennlig hilsen Fjordkraft
3 ganger prisregulert på 20 mnd. Årlig forbruk 15000 kwH fast og fornybargaranti. Som i utganspunktet ved inngåelse var 100 % vannkraft men dette blitt endret iløpet av årene. Ved andre gang endring måtte jeg klage: feil i utregning fikk jeg forklart- dobbel pris og den ble redusert kraftig. Fikk etter entid dog automatisk avregning grunnet for meget innbet. 3 gang kom nå 8 mnd etter og skal 40 prosent økning. Dette gidder jeg ikke klage på. Dem skal ha mere enn 500 mere enn konkurrent som også leverer fastpris på kraft fra Svorkas vannkraftverk. 6000 spart Om noen ikke vet dette fra før så har strømkunder i Norge uten opprinnelsegaranti subsidiert strømkunder i utlandet. Fjordkraft har tapt seg kraftig på både pris, kommunikasjon og kundeservice. Synd
Hei Børre, og takk skal du ha fortilbakemeldingen. Det er leit å høre at du er såpass misfornøyd med oss. Dette tar vi med oss videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Legger automatisk til en såkalt "trippelgaranti" til 548 kr i året. Fullstendig unyttig tjeneste som er gratis de første 3 månedene og deretter belastes i den detaljerte fakturaen. Ble belastet 1 år før jeg oppdaget dette. Helt avvisende kundeservice. Åpenbart at de spekulerer i dette som en skjult måte å øke prisen. Styr unna!
Hei Henrik, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du føler deg lurt av oss, for det er ikke vår intensjon å lure kundene våre. Det må jeg bare beklage. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke se hvordan du ble kunde hos oss, og dermed heller ikke hvor vi ev. har vært uklare når Trippelgaranti har blitt lagt til på strømavtalen din. Hvis du har muligheten til å konakte oss på telefon, chat eller e-post, og videreformidle klagen din til oss på denne måten, får vi sjansen til å se nærmere på hvor det er vi har forbedringspotensiale. Du skal uansett ha takk for at du gir beskjed. Med vennlig hilsen Fjordkraft
De introduserer stadig nye type avtaler, og da blir eksisterende avtaler gradvis justert dyrere og dårligere. Dette er rett og slett lureri der de satser på sløvhet og lite "våkne" kunder.
Hei Ronny, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi sender varsel til alle kunder inne på Min side før vi gjør endringer på en strømavtale, og man kan også få varsel på SMS eller e-post om ønskelig. Ved prisendringer varsles kundene minst 14 dager før endringen trer i kraft. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har hatt god nytte av eurobonus avtalen og alltid kommet godt ut av det etter kontakt med kubdeservice. Det ender alltid opp i min favør. Har vært kunde lenge, godt forståelige fakturaer med grafer og historikk. Gikk over til Agva en kort stund for å spare noen kroner men der ble det bare irritasjon og negativ overraskelse samt dårlig kundeservice. Tilbake til Fjordkraft selv om jeg må vente et år for å få igjen Eurobonusavtalen.
Hei Yngvar, og tusen takk skal du ha for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. EuroBonus-avtalen vår er svært populær, og vi har kampanjer på den med jevne mellomrom der man kan få ekstra mange poeng når man bestiller avtalen. Så her er det bare å holde øynene åpne. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg var kunde hos Fjordkraft og fikk vite at de har slettet meg fra abonnenten uten jeg har sagt opp abonnementet min og fått dyrt strømregning fra Hafslund... Svindel strømleverandør og anbefaler ikke
Hei Hamed, og takk for tilbakemeldingen. Siden bytt.no er anonymt har jeg ikke mulighet til å se hva det er som har skjedd her, så jeg må svare deg på generelt grunnlag. Vi ønsker veldig gjerne at du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post hvis noe er uklart angående det tidligere kundeforholdet ditt til oss, eller hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Virkelig den verste kundeservicen jeg har vært borti. De svarer høflig men bare roter.
Hei Christina, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med ønsker vi gjerne at du tar kontakt med oss på telefon, e-post eller chat, og vis gjerne til denne anmeldelsen på bytt.no. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg dessverre ikke kontakte deg direkte. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Masete dørselger på kveldstid, jeg sa tilslutt ja til at han kunne sende meg tilbud på mail. Tilbudet dukket aldri opp, men et par uker senere viser det seg at jeg ufrivillig har blitt kunde hos Fjordkraft. Ingen informasjon, angreskjema e.l. er mottatt slik loven krever. Jeg kommer aldri til å ha et kundeforhold til en bedrift som driver på denne måten.
Hei Erik, og takk for at du gjør oss oppmerksomme på dette. Dette er ikke en oppførsel som vi aksepterer fra våre selgere. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post og gi oss mer informasjon rundt dette, slik at vi kan ta dette videre. Vi beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss, for dette er ikke slik våre selgere skal opptre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ikke bli lurt av disse bandittene. Dårlig kundeservice, skjulte kostnader når du sier opp abonnementet. Jeg føler meg lurt.
Hei Reidar. Det er trist å lese at du har hatt denne opplevelsen av oss. Siden jeg ikke vet hvem du er vet jeg heller ikke hva det er som har skjedd, men jeg vil likevel beklage at du har fått et så dårlig inntrykk av oss. Ingen skal føle seg lurt etter å ha vært kunde hos oss. Jeg håper du tar kontakt med oss på telefon, chat eller e-post hvis det gjenstår noe som er uklart eller om det fortsatt er noe vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk nettopp en selger på døren, som mente jeg må ha Fjordkraft siden "alle andre " i borettslaget har det! For noe tull og tøys. Velger leverandør selv. Ikke hyggelig med dørsalg midt i middagstider. Har også blitt oppringt utallige ganger. Aldri Fjordkraft!
Hei Wenche, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Vi tar dette med oss videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde besøk av selger fra Fjordkraft. Han tilbød billig kraft. Jeg sa nei til tilbudet. Noen dager senere fikk jeg SMS med ordlyden: Vi minner om bestilling av strøm hos oss. Du må svare JA på denne meldingen for å bekrefte. Snakk om frekk måte å gå fram på. Jeg anbefaler alle derfor å holde seg langt vekk fra Fjordkraft.
Hei Trygve, og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik vi skal opptre i en salgssituasjon, og jeg beklager at du har hatt denne opplevelsen. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med oss på telefon, chat eller e-post, og fortelle oss om når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundeservice er elendig. Lite løsningsorienterte. Dyre på pris. Tungvint å gjøre endringer
Hei Roberg, og mange takk for tilbakemeldingen din. Det er leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke kontaktet deg, men jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi får hjulpet deg med det du trenger hjelp til. Vi vil gjerne rette opp i inntrykket du har av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft.
Ikke respons på telefonen, chat svært treg og begriper ikke hvorfor man står i kø uansett og når man får stilt et spørsmål enten besvares det ikke og chat må startes på nytt.
Hei Øb, og takk for tilbakemeldingen. Det stemmer at vi har hatt svært lange køer på telefonen de siste ukene, og det beklager vi veldig. Vi har tatt grep for å forbedre situasjonen, men vi er fortsatt ikke der vi ønsker å være. Vi håper å ha forbedret dette betraktelig i løpet av kort tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Frarådes på det sterkeste. Alt handler om å dra ut det de kan av kroner, med å legge på forskjellige tilbud og lignende som du selv må plukke av for å ikke bli fakturert for. Nevner ingenting om at et påslag på 49 kroner som de kaller "Diverse" er en ekstra-kostnad for å sende i papirfaktura, før du leser dette på baksiden.
Hei Benjamin. Det stemmer at det koster 49 kroner å motta faktura i posten. Heldigvis er det lett å bestille fakturalevering per e-post eller via e-Faktura/AvtaleGiro. Når du betaler regningen fra oss første gang, vil du i mange tilfeller få spørsmål i nettbanken om å opprette Avtalegiro eller eFaktura. Hvis ikke kan du søke opp Fjordkraft som tilbyder i nettbanken din. Da kan du benytte et referansenummer som du finner på fakturaen din. Husk at det kan gå litt tid fra du inngår Avtalegiro eller eFaktura til avtalen trer i kraft. Merk at dersom du kun velger Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg en kopi av strømregningen din i posten og du vil bli fakturert for fakturabegyr på 49 kroner. Om du vil unngå å få fakturagebyr er det altså en forutsetning at du velger enten eFaktura eller e-postfaktura. Med vennlig hilsen Fjordkraft