Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyr strøm . Dårlig kundeservice .

Omtale av  Oddvar M. N

Har lurt inn et månedspåslag på 39 kr fra 1.juni. I tillegg kreves et påslag på 3.9 øre pr kWh !! Gir i sum en dyr årsstrøm .

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:04

Hei, Oddvar. Vi setter pris på tilbakemeldingen din, selv om det er synd å se at du ikke er fornøyd. Det stemmer at påslag og fastbeløp per måned ble justert for en del kunder etter sommeren i år. Grunnen til dette er at kostnadene knyttet til å kjøpe inn strøm har gått betydelig opp de siste årene. Det er rett og slett ikke bærekraftig å tilby fastbeløp og påslag tilnærmet 0, slik noen kunder har hatt i en periode. Håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket, for jeg er helt sikker på at avtalene våre er konkurransedyktige i forhold til andre tilbud du finner ellers i markedet. Husk at man også får 2% Trumf-bonus på strømmen man betaler for til Fjordkraft (ikke inkludert strømstøtte og nettleie). Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Er dette bare lureri?

Omtale av  Magnus S

De byttet om fra spot web til spotpris uten å si ifra. La på 39kr per mnd og 90øre på påslaget!!!! Helt useriøs aktør, og disse skal være de største. Dette er utrolig provoserende.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 11:09

Hei, Magnus! Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding, selv om det er synd å se at du ikke er fornøyd med opplevelsen din. Alle endringer på strømavtalen varsles minst 14 dager i forveien via enten e-post eller SMS, i tillegg til at man får varsel på Min Side på fjordkraft.no. Dersom du ikke har fått varsel vil jeg anbefale deg å ta kontakt med kundesenteret vårt, så kan vi se nærmere på dette med deg. Det er ingen av avtalene våre som har et påslag på 90 øre per kWh, men det stemmer nok at påslaget ditt har økt. Om du tar kontakt med kundesenteret vårt er jeg allikevel sikker på at vi kan finne en avtale som du kan være fornøyd med. Håper du gir oss sjanse til å rette opp inntrykket, ønsker deg uansett en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Forvaltningskraft

Omtale av  Terese R

Jeg har forvaltningsavtale med Fjordkraft, hvor jeg og mange andre kunder slås sammen og kraftforhandlerne forhandler beste pris i kraftmarkedet på samme måte som store bedrifters kraftavtaler. Fjordkraft får 20% av rabatten og jeg får 80%, det vil være deres ulempe om ikke de klarer å oppnå rabatt. "Maksprisen" jeg får er spotpris men til nå har de klart å skaffe meg 25-80øre/kWh i rabatt og altså 250-800kr i rabatt pr 1000kWh brukt strøm. Dette kommer i tillegg til Statens strømrabatt og jeg er veldig fornøyd. Men de kan bli bedre på kundeservice. Det var feilutregning på siste strømregning, den var 10ganger høyere enn forventet (appen viser forventet strømregning før strømrabatt så det er lett å kontrollere) og det tok lang tid å komme til på telefon, det tok lang tid å få svar på mail og selv om jeg etterhvert fikk både muntlig og skriftlig bekreftet at jeg hadde rett og ny faktura ville komme, har jeg ennå ikke mottatt korrekt faktura etter 4uker, ei heller har den feilfakturaen blitt slettet. Men jeg har slettet den i nettbanken og venter bare på det riktige.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 11:09

Hei, Terese! Så kjekt å se at du er fornøyd med avtalen din, vi er også utrolig fornøyd med resultatene kraftforhandlerne våre har klart å oppnå så langt i 2022. Vi krysser fingrene for fortsatt gode resultater i tiden fremover. Vi setter også pris på tålmodigheten din knyttet til fakturaen du nevner. I utgangspunktet ønsker vi selvfølgelig at fakturaen er korrekt første gang du får den, men når uhellet først er ute er det bra du tar kontakt og gir oss en sjanse til å rette opp i det. Takk for at du har tatt deg tid til å gi oss din tilbakemelding, det setter vi stor pris på. Håper du har en strålende dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Kundeservice var helt elendig

Omtale av  Rune A

De lytter ikke på hva man har å si, de har egne priser på spotpris,har vært kunde der i 15 år men med den kundeinstillingen er det nok

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:59

Hei, Rune! Så kjedelig å se at du har hatt en dårlig opplevelse. Spotprisen som du nevner er innkjøpsprisen vår for strøm, som vi kjøper på Nordpool som alle andre strømleverandører i Norge. Prisen kan vi dessverre ikke påvirke, men spotprisen er helt lik hos Fjordkraft som den man får hos andre strømselskap. Forskjellen mellom spotpris-avtaler kommer i form av fastbeløpet man betaler til strømselskapet hver måned, og et påslag som kommer på toppen av spotprisen. Fjordkraft er konkurransedyktige på pris, og om du gir oss en ny sjanse og tar kontakt med kundesenteret vårt er jeg helt sikker på at vi finner frem til en god løsning for din strømavtale. Husk at du hos Fjordkraft også får 2% av det du betaler for strøm som Trumf-bonus hver måned. Håper inderlig du gir oss en ny mulighet, ønsker deg uansett en riktig fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Krever opphørsgebyr

Omtale av  Ørnulf M

Jeg kjøpte nylig en bolig i Sandefjord og ble fortalt av megler at Fjordkraft var det automatiske valget som strømleverandør. Det var 14 dagers frist til å bytte, sa megleren. Hvilket jeg gjorde etter å ha sjekket omtaler av Fjordkraft. Likevel sender de meg faktura på over 1000 kroner i et såkalt opphørsgebyr. Kan ikke finne meg i dette så jeg betaler ikke og kjører saken helt ut. De gir seg vel ikke før i Forliksrådet.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:59

Hei Ørnulf, Så synd å lese at du har hatt en uheldig opplevelse med oss. Ta gjerne kontakt med oss på telefonnummer 230 06100, slik at vi får undersøkt hva som har skjedd her, og kan komme frem til en løsning. Vi er åpen alle hverdager mellom klokken 08:00 og 18:00. Vi takker for tilbakemeldingen, og ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ufrivillig papirfaktura og utilgjengelig kundeservice

Omtale av  Miljøvennlig

Får papirfaktura m/avtalegiro selv om jeg har Alltid eFaktura i banken og Fjordkraft vises under avtalene. Ingen valg for å endre noe som helst knyttet til fakturering på minside.fjordkraftmobil.no, selv om de skriver at det er der man må endre. Prøver å få kontakt med kundeservice klokka 16 på en hverdag, men da er chatten stengt og det er ikke svar å få på telefon. Tre faktorer hvor Fjordkraft gir et dårligere inntrykk enn noen av mine tidligere mobiloperatører. Det blir bytte.

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:59

Hei! Så synd å lese at vi har gjort et dårlig inntrykk. Vi ønsker svært gjerne å rette opp i dette om mulig, og håper du gir oss en sjanse. Det skal som du skriver være mulig å endre dette selv på Min Side, men om det ikke fungerer håper vi at du tar kontakt med kundesenteret vårt på telefonnummer 230 06100 når du har anledning, vi er åpen på telefon alle hverdager fra 08:00 til 18:00. Om du gir oss en sjanse til er vi helt sikker på at vi skal få løst dette for deg. Vi setter uansett pris på tilbakemeldingen din, og håper du har en fin dag videre. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

fornøyd

Omtale av  Dagrun

Er fornøyd med Fjordkraft Har og mobilen og hos dei kjempefornøyd

Svar fra Fjordkraft
01.09.2022 08:59

Hei, Dagrun! Så kjekt å se at du er fornøyd med oss. Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemelding. Husk at du også får Trumf-bonus hos oss, det kan aktiveres på Min Side. Ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR