Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Forferdelig kundeservice

Omtale av  Irritert-Strømkunde

Kontaktet kundeservice flere ganger for å fjerne fastprisavtalen og gikk over på spotprisavtale, men allikevel fakturerte de fastpris + spotpris i 6 mnd selv om de lovte å ordne opp. Når jeg ba om korrigert faktura fikk jeg beskjed at det ikke var mulig. Kommer ikke til å ha fjordkraft igjen...

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:55

Hei, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, men siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke sjekket opp i dette for deg. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan ta en ekstre kikk - du kan nå oss på telefon, chat, e-post eller Facebook. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss, og håper du vil ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Flott

Omtale av  Miguel

God oversikt i app, ypperlige kundefordeler og sist men ikke minst god pris på strøm med prisgaranti.

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:27

Takk skal du ha for den varme anbefalingen, Miguel. Det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Byttet fra Fjordkraft til NorgesEnergi og ønsket deretter meg tilbake til fjordkraft, men så!

Omtale av  Nj

Vi byttet i januar til NorgesEnergi, men så angret min mann seg og ville tilbake til fjordkraft. 30.01.19 kom meldingen velkommen til Fjordkraft... Men så fortsatte vi å få regninger fra NorgesEnergi og ringte Fjordkraft igjen, dette ble gjort hele 3 ganger og vi er enda ikke Fjordkraft kunder igjen... For og så plutselig å få en regning på over 6000 kr fra Fjordkraft for strøm fra januar til april. Og hvordan kan jeg få denne regningen når jeg ble NorgesEnergi kunde i januar?? Ringte inn og spurte hvorfor jeg fikk en regning 6 måneder etter og for en periode jeg ikke hadde hatt de som strømleverandør, fikk da til svar at de hadde hatt tekniske problemer, samme svar som jeg fikk da jeg ringte de tre gangene for å bytte tilbake. For og så få enda en regning ifra fjordkraft i dag på over 2000kr for enda lengre tilbake i tid altså for desember 2018... Skal f#%n meg aldri tilbake som kunde hos Fjordkraft. Og ser her inne at ikke det er kun meg som aldri kommer til å anbefale disse til noen. NorgesEnergi er 10 ganger bedre

Svar fra Fjordkraft
13.11.2019 13:26

Hei Nj, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg har full forståelse for at dette oppfattes som rotete og uoversiktlig. Saken er den at man på grunn av innføringen av Elhub i den norske strømbransjen ikke kunne bytte strømleverandør mellom den 23. januar og 18. februar i 2019. Dette ville skjedd uansett hvilket selskap dere forsøkte å bytte fra, og uansett hvilket selskap dere ville byttet til. Dette gjør det selsvagt ikke noe mindre frustrerende for deg som strømkunde, men slik var det dessverre for hele strømbransjen i denne perioden i vinter. Når det gjelder dine faktura, og hva som har skjedd med beløp og faktureringsperioder, er det dessverre umulig for meg å svare på dette så lenge jeg ikke vet hvem du er. Hvis noe fortsatt er uklart her vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Jeg beklager det som åpenbart har vært en frustrerende opplevelse for deg - selv om problemene rundt elhub har vært de samme for hele bransjen, tolker jeg deg dithen at vi ikke har vært flinke nok til å forklare situasjonen da du tok kontakt med oss. Slik skal det ikke være. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Elendig kundeservice

Omtale av  Peter

Dette er den desidert verste kundebehandlingen jeg kunne fått. Ingen interesse for å beholde meg som kunde etter 10 år, Fjordkraft ønsker ikke å møte markedsprisen. Sier opp på dagen! Hold dere langt unna

Svar fra Fjordkraft
28.10.2019 15:14

Hei Peter, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Alle som ønsker det kan ringe oss og be om Prismatch (https://www.fjordkraft.no/privat/prismatch/). Får du tilbud om en strømavtale som er bedre enn den du har hos oss, matcher vi prisen på tilsvarende avtale – enkelt og greit! Eneste krav er at du kan fremlegge dokumentasjon på tilbudet du har fått. Prisene må være dagsaktuelle og allment tilgjengelige. Kan det være at du har bedt om en fastprisavtale? Slike kan vi ikke prismatche, rett og slett fordi vi ikke har noen fastprisavtaler i vårt sortiment. Jeg håper du vil kontakte oss dersom det er noe som helst vi kan utdype for deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Ble lurt av dørselger

Omtale av  Mona

Hadde en selger på døra, han prøvde å selge meg en dårlig strømavtale. Sier jeg ikke er interessert men kan få et tilbud å lese dette før jeg bestemmer meg. Måtte skrive under på en pad men sa klart ifra at jeg ikke var sikker på denne avtalen og ville ha den skriftlig før jeg bestemte meg. Neste dag får jeg melding fra mitt strømselskap om at avtalen min var avsluttet og fjordkraft skulle ta over. Ble forbanna og følte meg lurt. 😡

Svar fra Fjordkraft
28.10.2019 15:13

Hei Mona, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Dette er ikke en oppførsel som vi ønsker fra våre selgere, og vi beklager at du har opplevd dette. Jeg håper du har lyst til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss når og hvor dette fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig erfaring

Omtale av  Iffat A

Ren lureri, feil informasjon, holder ikke avtalen, mye dyrere enn andre leverandører.

Svar fra Fjordkraft
18.10.2019 08:32

Hei Iffat, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du har fått et såpass dårlig inntrykk av oss. Siden jeg ikke har ditt kundenummer har jeg ikke noen innsikt i hva som kan ha skjedd, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fra topp til bunn på kort tid

Omtale av  Ba

Har vært kunde i mange år og vært veldig fornøyd, MEN... Tre forhold på kort tid: 1. De satte de opp påslag og innførte månedsavgift uten å varsle ((kr. 29,- i fast månedsavgift og fra 3,99 til 5,49 i påslag), de varslet på min side, men hvem logger deg på der og sjekker innboksen..., er ett valg der som du må krysse av for å få melding på SMS eller epost..., men hvem vet om dette når man ikke er inne på sidene og leser detaljene....sleipt. 2. Siste faktura ble det estimert forbruk, dobbelt av hva faktisk forbruk var. De prøvde seg med å si at netteier ikke hadde sent inn forbruk, Men i dag er det automatisk avlesning, og i tillegg står netteiers forbruk på fakturaen. Sleipt 2 3. Kundebehandler prøver å bortforklare alt.... 4. 1 2 3 ute med Fjordkraft og nytt strømabonnement bestilt.

Svar fra Fjordkraft
18.10.2019 08:29

Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Når det gjelder prisen på strømavtalen din forstår jeg det slik at dette gjelder Spotpris Online. For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå, rett og slett fordi vi gikk med tap på den opprinnelige prisen. Prisvarslingen foregår på Min side fordi svært mange opplevde det som plagsomt da vi i en periode sendte ut varsel på e-post og SMS. Det har derfor blitt valgfritt å motta prisvarsel på denne måten. Det stemmer at det kan skje at vi fakturerer for estimert forbruk til tross for at netteiers forbruk står på fakturaen. Vi får rapportert kunders forbruk inn via 2 forskjellige systemer, og i slike tilfeller har ett av systemene ikke greid å levere riktige verdier til oss. Jeg forstår at dette kan virke rart, men det er altså forklaringen. Jeg kan likevel forsikre deg om at du vil få en korrekt avregning i forhold til riktig forbruk og pris når du mottar din sluttfaktura fra oss. Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du kontakter vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR