Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Villeder

Omtale av  Hege K. M

Bruker villedende informasjon for å få deg til å bytte strøm kunde. Aggressive salgsteknikker - de går dør til dør i hektiske tider, er på deg selv om du sier det ikke passer. Var på døra mi 2 dager på rad, selgere sa at Hasflund er solgt (De gir inntrykk av at det er dødsviktig å bytte strøm leverandør IGÅR!)!! (Gamle nyheter som ikke er reelle pr 2019!) For meg er det viktig at strømleverandør er via USBL /OBOS ol - det sa de at de hadde... Ett enkelt google søk og Fjordkraft har ingen fordeler for oss kunder i USBL eller OBOS.

Svar fra Fjordkraft
02.01.2020 12:14

Hei Hege, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er svært viktig for oss at våre selgere ikke kommer med feilinformasjon i møte med potensielle kunder. Vi hadde satt stor pris på det om du vil kontakte oss på telefon, chat eller Facebook og fortelle oss om opplevelsen din, sammen med når og hvor dette fant sted. På denne måten har vi muligheten til å ta dette videre til selgerne i ditt område. Ønsker deg et godt nytt år. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Service utmerket.

Omtale av  Oddmar R

Hadde en telefonsamtale med en hjelpsom og hyggelig dame i dag ca kl 10.25. Tusen takk for hjelpen jeg fikk.

Svar fra Fjordkraft
16.12.2019 16:30

Hei Oddmar, og tusen takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en fortsatt fin førjulstid. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Må fornye fornøyd garantien din

Omtale av  Mir

Fjordkraft vil jeg aldri anbefale til noen. Det de kaller 100% fornøydhetsgaranti har en "best før" dato og dersom man ikke hele tiden går å tenker på strømregningen sin vil de øke prisen så høyt de kan. Inngikk i avtalen Garantert Fornøyd noe jeg absolutt ikke er. De har i lang tid økt prisene for min avtale uten å varsle meg på epost- eller sms. Men vært ganske smarte å lagt inn beskjeden inn på min side. Styr unna godtfolk, Garantert Fornøyd er ikke Garantert Fornøyd over tid.

Svar fra Fjordkraft
11.12.2019 13:27

Hei Mir, og takk for tilbakemeldingen din. Fornøydgarantien vår fungerer slik at dersom du ikke er fornøyd med oss etter tre måneder, refunderer vi fastbeløpet ditt for inntil tre måneder. Den har ingenting med strømprisen din å gjøre, så her er jeg litt usikker på hva du mener. Du kan lese mer om vår Fornøydgaranti her: https://www.fjordkraft.no/privat/fornoydgaranti/ På generelt grunnlag vil vi alltid anbefale å sjekke strømavtalen sin med jevne mellomrom, på samme måte som man gjør det med lånerenter og forsikring. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Scam! Hade en førsæljare hemma hos oss i somras og sålde mobilabonnemang

Omtale av  Henrik

Hade en førsæljare hemma hos oss i somras og sålde mobilabonnemang. Vi spurte om vi band opp oss (strøm eller fortsatt abonnemang på mobil) dersom vi signerade mobilabonnemanget (som inkl 3 månaders gratis). Nei da, vi band ikke opp oss mot noet bedyrande sæljaren. Vi sade opp mobilabonnemanget etter 4-5 månader før det bruktes aldrig. En tid senare skulle vi byte strømleverantør, pga att det hade ett betydlig bedre tilbud æn fjordkraft. Fikk da samtal fra Fjordkraft, att vi minsann hade bundit opp oss 6 månader eftersom vi signerade mobilabonnemanget (som enligt sæljaren ikke innebar noen bindingstid av vare sig strøm eller fortsatt abonnemang på mobil). Sende in klagan til fjordkraft men fikk til svar att vi mottagit ett sms som dær bekrefter att vi godtagit villkoren. (Vi fikk dock ett sms men aldrig godtagit att vi också band oss på strøm som Fjordkraft hevder). Har sendt in en ny klagan dær vi begjær att få en kopi av det skrifliga avtalet som vi ingikk. Væntar på att Fjordkraft sender oss dette. Fjordkrafts opplegg er det nærmaste scam man kan komme enligt vår meing. Føles veldig oseriøst. Vi anbefaller ikke Fjordkraft før noen og anbefaller å det starkaste att ikke signera noet som Fjordkrafts sæljare kommer med som tilbud vid ytterdørren. Hoppas att dere ikke gjør samme misstag som oss og tror på sæljpratet. Før vår del stemde det ikke alls og vi har blivit grundlurade. Ska bli intressant og høre hvis det er andre som har likande efrarenhet og blivit lurade som oss.

Svar fra Fjordkraft
11.12.2019 13:27

Hei Henrik. Det stemmer at man ved å takke ja til denne avtalen får en 6 måneders bindingstid på strømavtalen sin. Hvis selgeren ikke har vært tydelig nok på dette beklager vi det, for her er det viktig at deoppgir korrekt informasjon. Det er likevel også slik at du like etter bestilling mottok en SMS der det blant annet står skrevet følgende: "Om du sier opp avtalen i løpet av de første seks månedene vil du få et bruddgebyr på 500 kr." I tillegg stod det prisinformasjon om både strømavtalen og mobilabonnementet, og link til angreskjema. Her fikk du med andre ord all den korrekte informasjonen om avtalen du inngikk, sammen med informasjon om hvordan du kunne angre kjøpet. Siden jeg ikke vet hvem du er kan jeg ikke uttale meg spesifikt om saken din. Du skriver at du venter på en tilbakemelding fra oss, så da kommer nok denne i løpet av kort tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft

"Full kontroll" not..

Omtale av  Kristian K

Ubrukelige til å beregne strøm. Abo "full kontroll" som det ironisk no heter. Fikk sluttregning på 5000kr og en "feil" gjorde at det manglet 600kr til som jeg ikke fikk før etter 3 mnd etter jeg avsluttet avtalen.

Svar fra Fjordkraft
09.12.2019 13:54

Hei Kristian. Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse med oss. Hvis du bruker mer strøm enn forventet skal vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet, slik at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke noen innsikt i hva det er som har skjedd, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice hvis det er noe som fremdeles er uklart. Ellers vil jeg selvsagt beklage at vi ikke har levd opp til din forventninger. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Benytta angre rett

Omtale av  Rexey

Benytta angre rett å fikk en telefon tilbake etter en uke av en veldig sur selger å hadde en frekk tone å ikke sa hade en gang å bare la på.. Kommer aldri til å anbefale fjordkraft å kommer heller til å si hvordan dem er virkelig.

Svar fra Fjordkraft
09.12.2019 13:54

Hei Rexey, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Dette er ikke slik våre ansatte skal opptre. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice og fortelle oss når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Vi beklager at du du har hatt en såpass dårlig opplevelse av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Sitter med regning på 20 000 styr unna!!!

Omtale av  Morgan

Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.

Svar fra Fjordkraft
27.11.2019 09:32

Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss. Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR