Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ble lurt av selger til å gå for deres billigste produkt, billigere enn spot, med garanti om at prisen alltid skulle være billigst av alle strømleverandører i Norge. Hadde produktet i ca 6 mnd før jeg oppdaget svindelen, nesten dobbel pris av NorgesEnergi midt på sommeren. Billigst av de som Fjordkraft valgte å sammenligne seg med, og med tilsvarende produkter, var vel nærmere sannheten. Senere ble jeg ringt opp og forsøkt lokket igjen. Selgeren sa Fjordkraft hadde 2 millioner kunder i Norge (riktig er nærmere 650000). Han tilbød nullpåslag på Spot med garanti om at nullpåslaget med 19kr måneden vil vare evig. Evig! Hvordan tjener dere penger da? 2 millioner ganger 19kr er nok i massevis sa selgeren. Svindel og bedrag. Fjordkraft bør ta en seriøs gjennomgang av deres telefonsalg.
Hadde en uhyggelig opplevelse i sommer med en dør til dør selger fra Fjordkraft. Jeg sa at jeg var ikke klar til å bestemme meg og måtte sjekke min eksisterende avtale først. Han ble arrogant og forsøkte til å få meg til å skrive under. Noe som jeg nektet å gjøre og måtte stenge døra i ansiktet hans. Jeg har aldri opplevd så mye frekkhet fra en selger.
Hei Liv, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Slik skal ikke våre selgere opptre under noen omstendigheter. Vi hadde satt veldig stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice direkte og fortelle oss hvor og når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har lenge vært skeptisk til Fjordkraft. De klarte likevel å kjøpe meg som kunde med en del Trumf-poeng som lokkemat. Som fryktet så stemte ikke første faktura med avtalen som var inngått ved at påslaget var feil. Etter kontakt med kundeservice på chat (som forøvrig går nokså kjapt) fikk jeg kompensert for dette, men likevel fortsatte det med feil på hver eneste faktura deretter. Ser ut for at Fjordkraft gjør alt de kan for å forvirre og lure kundene sine med stadig nye navn på strømavtalene/strømprisene og endring av pris/påslag på strømavtaler uten å informere kundene om dette. Det siste nye på fakturaen er "Din strømpris" og at påslaget er innbakt i strømprisen. De oppgir at en betaler Spotpris, men det stemmer ikke. Fjordkraft har begynt å operere i det skjulte med noe som kalles "timesspot" eller "veid spotpris" noe som fører til at prisen øker med flere øre pr. kwt. da de regner at en bruker mer strøm på dagtid når strømmen er dyrere. Dette er det ikke opplyst noen ting om i avtalene de har hverken på egne nettsider eller på https://www.strompris.no Kraftbransjen er for en stor del en suspekt og lite seriøs bransje og Fjordkraft er uten tvil en av de verste aktørene. Helt utrolig at de har 600-700 000 kunder, men dette viser tydelig at folk lar seg lure av massiv og aggressiv markedsføring. De som tror at Fjordkraft har billigere strøm enn alle andre må tro om igjen! Vil en unngå problemer og ikke bli lurt så styr for all del unna Fjordkraft!
Hei Tor, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har etternavnet ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, men jeg kan forsøke å svare på generelt grunnlag. Vi kan starte med kommentaren din i forhold til forbrukerrådets sin nettside, strompris.no. Her er det oppdelt i Spotpris/innkjøpspris, Timespot, fastpris, Variabelpris og andre avtaler. Dette er satt opp slik at du får oversikt når du skal velge. Forskjellen mellom «vanlig» spotpris og timesspot er at den vanlige gir deg en gjennomsnittligspotpris som om du bruker like mye strøm i alle døgnets timer, noe som i utgangspunktet vil gi deg feil pris – man bruker ikke like mye strøm i alle døgnetstimer. Når det gjelder Timespot så vil den tilpasse seg ditt forbruksmønste,r og du betaler for strømprisen i de timene du bruker strømmen. Dette gir en mer korrekt pris i forhold til ditt bruk. Når det kommer til Trumf-avtalen som du bestilte hos oss så er ikke det en avtale vi selger lenger, men det var en spotpris avtale, med ett gitt påslag og fastbeløp. Dersom din respektive netteier i ditt lokalområde har/hadde skrudd på timesmålinger så ble du fakturert med timespot, dersom de ikke hadde skrudd på så ble du ikke det. Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe du ønsker utdypende informasjon om er det selvsagt bare å ta kontakt med oss direkte. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Da jeg flyttet inn i kollektiv valgte vi Fjordkraft som vår leverandør, dette viste seg og være starten på kanskje den aller mest SLITSOMME og elendigste prosessene jeg noen gang har tatt del i som kunde hos noe som helst strøm selskap. Som kunde hos fjordkraft har jeg opplevd følgende: * Å ha blitt direkte løyet til av deres kundeservice. * Hørt forskjellige, motsigende ting fra ulike folk i kundeservice avdelingen deres. * Fått regninger på 22.000kr + 18.000kr for etterfakturert strøm. I ET LITE KOLLEKTIV PÅ 4 STYKKER. Uten noen som helst påminnelse om at vi måtte lese av strømmen! Vi trodde dette skulle skje automatisk. * Vi har blitt fortalt, etter vi betalte den første regningen på 22.000kr at saken var ut av verden. EKSPLISITT over telefon. Bare for å så bli møtt med en ny regning på over 18.000kr. De fakturerte oss med vinter priser for strøm vi hadde brukt et helt år. * De ANBEFALTE oss og ta kontakt med netteier for å regne strømmen tilbake i tid, for å gjøre regningen billigere. Dette skjedde aldri i praksis og de fortsatte og fakturere oss for høyt. Enkelt og greit, hold dere laaaangt unna Fjordkraft.
Hei Ari, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har kundenummeret ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, og det blir vanskelig å svare på generelt grunnlag - det vil kreve for mange antagelser fra min side, og det er synd hvis disse ikke stemmer. Angående strømmålere kan jeg si at det er netteieren din som har ansvar for at måleren din fungerer som den skal, og for at de eventuell automatiske målingene kommer inn til oss. Hvis man ikke har en automatisk måler er man selv ansvarlig for at måleravlesningen blir sendt inn til sitt lokale nettselskap. Hvis vi ikke mottar korrekte målinger blir vi nødt til å fakturere et estimert beløp, som senere vil bli korrigert når vi til slutt mottar en korrekt måling. Da kan man risikere å måtte betale et restbeløp hvis estimeringen viste seg å være for lav, men man kan også oppleve å få penger tilbake hvis estimeringen var for høy. Om dette er tilfellet i din sak vet jeg riktignok ikke, siden jeg ikke har ditt kundenummer. Jeg kan dessverre ikke gi et mer utdypende svar enn dette ettersom jeg ikke kjenner detaljene i saken. Men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss direkte hvis du fortsatt ønsker hjelp fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Opererer med lokkepriser fra 38,00 øre/kWh. På fakturaen blir prisen 49,93 øre/kWh pluss fastbeløp på kr. 39,00 pr. mnd., noe som er nesten 25% av selve strømprisen. Snusk og fanteri kaller jeg slikt! Fikk tilbudet ved kjøp hos Power. Avslag kr. 500,- på kjøpet, men med en bindingstid på 6 mnd var de 500,- fort oppbrukt. Bestilte også elektronisk faktura, men fikk likevel papirfaktura for kr. 49,- ekstra. Aldri mer Fjordkraft!
Hei Trond. Takk for tilbakemeldingen. Grunnen til at prisen på strømregningen din kan vise noe annet enn forventet, er at man med de nye smarte strømmålerne har gått over til timesmåling av strømmen. Spotprisen varierer fra dag til dag og fra time til time, så prisen på fakturaen din er rett og slett gjennomsnittsprisen som du har betalt den måneden. Det betyr med andre ord ikke at dette har vært den gjeldende prisen din hele måneden - har du en spotprisavtale så betaler du spotpris. Jeg forstår at dette kan forvirre, men du har altså fått den prisen som du hadde blitt lovet ved kjøp. Jeg vil anbefale deg å kontakte oss slik at vi kan dobbeltsjekke at du har fått riktig fakturalevering på ditt kundeforhold. Hvis du har bestilt elektronisk faktura men likevel fått faktura på papir skal du ikke måtte betale for dette. Det ordner vi. Jeg håper dette var oppklarende, og at vi får høre fra deg ang. fakturaleveringen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg fikk besøk av en selger fra Fjordkraft på døren, hvor det hele endte med at jeg ble kunde hos Fjordkraft på dagen uten mitt samtykke fordi selgeren løy meg opp i ansiktet. Først sier selgeren at avtalen hun snakket om ikke kunne bestilles online. Dette kan den, noe jeg fant ut i etterkant. Så jeg godtok at hun registrerte meg, men IKKE som kunde. Jeg var helt klar på at de ikke måtte flytte meg over før jeg sa ifra da jeg ville gjøre research først. Ifølge selgeren var det ikke noe problem, jeg hadde 14 dager på meg til å da ringe inn og eventuelt annullere eller aktivere kundeforholdet. Dette er rett og slett svindel fra en stor aktør i strøm-markedet og ett lavmål uten sidestykke. Ledelsen i Fjordkraft har gjort en gedigen tabbe ved å leie inn ett markedsførings-firma som ansetter tenåringer som lyver for å øke sin provisjons-lønn.
Hei Tommy, og takk for tilbakemeldingen din. Det setter vi stor pris på. Du har helt rett i at dette ikke er slik selgere skal opptre - det er svært viktig at vi oppleves som ærlige og redelige, og vi beklager at du har hatt denne opplevelsen. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil ta kontakt med oss på telefon, chat, Facebook eller e-post, og informere oss om når og hvor denne hendelsen fant sted. På den måten får vi sjansen til å ta dette videre med selgerteamet i ditt område. Håper å høre fra deg, og ønsker deg en fortsatt fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har hatt Garantert Fornøyd avtalen. Og så fikk vi i år tjenesten Full Kontroll som skulle sørge for at vi hadde en fast lav pris på strøm i måneden. Første 4 regningene var på under 700,-, og så tikker det inn en sms som sier at nå setter de opp prisen til 1949,- i måneden. Jeg ringte og klaget på at dette var en frekk og sleip måte å lure kunder på. Kundebehandler var enig (!) og sa at hvis vi satte den til 'bare' 1399,- så burde restbeløpet vi hadde jevne seg ut litt til august så vi kunne si opp strømavtalen da uten å få en stor regning. Forrige uke tikker det inn en ny sms som igjen varsler om at månedsprisen justeres til 1799,- og jeg ser at vi fortsatt har et restbeløp på kontoen hos Fjordkraft. Kommer aldri til å la oss lure av Fjordkraft igjen.
Hei Lasse, og takk for tilbakemeldingen din. Det setter vi pris på. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Jeg har forståelse for at en oppjustering fra 700,- til 1399,-/1799,- føles voldsom, men det gjøres for at du ikke skal opparbeide deg en for stor minussaldo hos oss. Jeg forstår det slik at det ikke har kommet godt nok frem hva tjenesten Full Kontroll faktisk innebærer, og det beklager vi. Det er svært viktig at det kommer godt nok frem at dette ikke er en fastprisavtale. Jeg håper dette var oppklarende, og ønsker deg en fortsatt fin uke. Med vennlig hilsen Fjordkraft