Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Her er ingen ting bra, rett å slett bare tull. Hadde en selger som ringte meg og skulle gi meg et fantastisk tilbud. Fikk beskjed om at de hadde fast pris en fast pris i måneden uavhengig mye jeg brukte. Jeg spurte åssen det fungerte og fikk beskjed om at jeg skulle levere tallene på strøm måleren så regnet de ut mye jeg hadde brukt på et år og det skulle bli delt opp i måneden. det ble da 1700,- pr mnd. Så spurte jeg, hva med hvis det viser seg at jeg har brukt mye mere en det var trodd jeg skulle gjøre? Da fikk jeg beskjed om at det var ingen problem, da ble bare prisen justert for neste år opp eller ned uti fra hva som passet med mitt forbruk. Helt supert tenkte jeg. Det er fear! Men det var selvfølgelig ikke det som skjedde. Så nå har jeg avsluttet forholdet og gått over til en annen leverandør, tror dere ikke de klarer å sende meg en regning på ca 6700,- for forbruk. jeg ringer inn for å høre hva som skjer, de gir meg beskjed om at de hadde regnet feil og jeg hadde brukt mere en de trodde så jeg måtte gjøre opp for det. Jeg spør hva med avtalen om fast pris. Da får jeg beskjed om at jeg må jo betale for det jeg har brukt. Så da blir jo alt bare svindel! Jeg fikk beskjed om at de ser på hva jeg har brukt på et år for å regne ut hva som er korrekt beløp for meg å betale, men i ettertid så kommer de å sier jeg må betale for forbruk utover det de har funnet ut at er korrekt beløp. Dette er bare for dumt og viser seg at de ikke var fornøyd med at jeg bytter og prøver å hale ut noen siste kr i fra meg.
Hei David, og mange takk for din tilbakemelding. Det setter vi stor pris på. Her høres det ut som det har oppstått en misforståelse rundt hvordan produktet Full Kontroll fungerer. Dette er nemlig ikke en fastprisavtale. Det stemmer at vi justerer fakturabeløpet hvis det skulle vise seg at du bruker mer eller mindre strøm enn forventet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette betyr likevel ikke at du "vinner" på å bruke mer strøm enn det vi har beregnet - vi opererer med et saldoprinsipp, slik at du alltid vil ligge over eller under forventet forbruk - og dermed også over eller under fakturert beløp. Tanken er at dette vil jevne seg ut gjennom året, siden man gjerne bruker mindre strøm om sommeren enn om vinteren. Bruker du du mer strøm enn forventet vil du opparbeide deg en saldo for strømmen du har brukt, men altså ikke enda betalt for. Da vil vi etter hvert oppjustere det faste beløpet ditt, slik at den bedre gjenspeiler det faktiske forbruket ditt og slik at du ikke blir sittende med en stor ubetalt saldo liggende på kundeforholdet ditt. Når du avslutter kundeforholdet ditt ser vi på din saldo og gjør opp for om du har betalt inn for mye eller for lite i forhold til det faktiske strømforbruket ditt. Dette forklarer sluttfakturaen som du har fått fra oss. Hadde tilfellet vært motsatt, og du hadde brukt mindre strøm enn forventet, ville du hatt et beløp til gode hos oss som du ville fått automatisk utbetalt når kundeforholdet ble avsluttet. Vi beklager at det har oppstått en misforståelse om hvordan dette produktet fungerer. Full Kontroll er ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste. Ved å fakturere et gjennomsnitt av årsforbruket ditt hver måned er tanken at man får en jevnere strømregning gjennom året, og at disse fakturaene dermed blir mer forutsigbare. Men man må fortsatt betale for all strømmen som man faktisk bruker. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ble oppringt og lurt til å tro at min nye strømleverandør ikke hadde overført abonnementet mitt, deretter lurt til å godta 6 mnd bindingstid med Fjordkraft.
Hei Håvard. Dette høres ikke bra ut, og jeg vil virkelig beklage hvis du har opplevd dette hos oss. Dette skal ikke skje, og det er ikke en oppførsel som vi anser som greit. Jeg vet ikke hvem du er, så jeg kan dessverre ikke sørge for at du blir kontaktet av oss, men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice. Fortell hva som har skjedd, og inkluder informasjon om når det skjedde. På denne måten kan vi ta dette videre inn i bedriften vår og informere den riktige ansvarlige. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ble oppsøkt hjemme av dørselger som kom med mange lovnader om billigere strømpris og at jeg kom til å spare masse om jeg byttet til Fjordkraft. Dette var et tilbud som "ikke fantes på nett", og måtte derfor inngås direkte med selger. Jeg ville ikke inngå noen avtale uten å ha forhørt meg med andre, så derfor ble vi enige om at han skulle sende meg en mail, der jeg i løpet av fjorten dager kunne trykke på en knapp som sa at jeg ikke ville inngå avtale. Fikk aldri noen mail, men sms som sa "Takk for din bestilling av Fjordland garantistrøm osv.". Etter å ha forhørt meg med andre og lest omtaler på nett, fant jeg raskt ut at dette ikke var noe jeg ville gamble på, så sendte straks angreskjema. Forhåpentligvis blir det behandlet raskt og uten problemer.
Hei Marte, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at vår selger i dette tilfellet har fullført bestillingen uten ditt samtykke. Dette skal ikke skje, og jeg har full forståelse for at du opplever dette som ugreit. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice og opplyse om hva som har skjedd, samt når og hvor hendelsen fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Vi ønsker aldri at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Angreskjemaet vil du ikke få noen problemer med, det vil bli behandlet fortløpende. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Snakket med kunderådgiver som erkjente at de hadde rot/feil i faktureringen. Ble lovet å få e-post med oversikt over fakturaer og at purring og inkasso-omkostninger ville bli slettet. Jeg fikk ingen e-post. Jeg tok kontakt igjen en uke senere, og da fantes det ingen logg på samtalen eller skrevet noe som helst om samtalen. Fikk beskjed på å henvende meg til inkassobyrået å gjøre opp der. Det har jeg gjort, og omgående skiftet til ny utbyder. Borettslaget jeg er styreleder i har også avtale med Fjordkraft. Her avventer vi nå ny utbyder.
Hei Karen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er veldig trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, og jeg har full forståelse for at du synes dette er ugreit. Vi beklager det som har skjedd, og at du ikke føler deg tilstrekkelig ivaretatt. Slik skal det ikke være. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke sletter kundelogger, men det kan nok tenkes at konsulenten du har snakket med har glemt å loggføre den første samtalen dere hadde. Dette skal selvsagt ikke skje. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft hevder de har den billigste strømmen. Derimot har aldri jeg hatt høyere kostnader enn da jeg byttet til Fjordkraft. Det antas at de avregner forbruket på en annen måte enn konkurrentene. I tillegg benytter de Kredinor som inkasso-partner. Det er grunn god nok til å holde seg unna!
Hei Haakon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke avregner forbruk på en annen måte enn konkurrentene våre. Det er det lokale nettselskapet ditt som er ansvarlig for måleravlesningene dine. Disse gjøres helt automatisk nå som de fleste av oss har fått AMS-målere, og nettselskapet ditt videresender disse avlesningene til oss. Det er disse avlesningene vi bruker når vi skal fakturere strømforbruket ditt. Siden jeg ikke vet hvilken strømavtale du har hatt med oss kan jeg ikke svare mer utfyllende enn dette, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post hvis du ønsker hjelp med fakturaen din. Vi vil veldig gjerne få lov til å rette opp i eventuelle misforståelser som har oppstått. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har alltid vært strømkunde hos Fjordkraft. Etter jeg byttet til et annet selskap ringte en selger fra Fjordkraft og ville ha meg tilbake som kunde. Fikk et "bra" tilbud av han. Han opplyste hva det ville koste hos det nye selskapet, og at det tilbudet jeg fikk var bedre. Jeg byttet tilbake til fjordkraft. Når første faktura kom fikk jeg meg et sjokk. Det var dyrere enn det jeg hadde forventet, samt et månedlig påslag. Anbefales IKKE!
Hei Alexander. Her må jeg bare beklage at avtalen du fikk fra oss ikke stod til forventningene. Jeg vet ikke hvilken avtale du har fått, men hvis det var en spotprisavtale må jeg informere om dette: Fakturalinjen på fakturaen din er en snittpris for hva strømmen din kostet gjennom måneden. Det vil si: Det blir presentert en snittpris for hele perioden. Siden alle med AMS-målere (altså de fleste av oss) nå får strømmen sin avlest per time, opererer man med en mye mer varierende spotpris gjennom døgnet og måneden enn det man gjorde før. En time kan spotprisen ha vært lav, mens noen timer senere kan den ha vært høy. For at vi skal slippe å sende ut en faktura på flere sider, med hver eneste timesmåling gjennom måneden og hvilken spotpris det var som var gjeldende i det tidspunktet, viser vi heller et gjennomsnitt. Om det er dette som er grunnen til at din faktura har fremstått som høyere enn forventet vet jeg ikke, men jeg tenkte det kunne være greit å nevne dette sånn i tilfelle. Et påslag er også helt normalt på alle spotpris-avtaler, for å dekke bl.a elsertifikater og andre avgifter. Hvis du ønsker mer informasjon rundt din konkrete faktura er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fakturerer for et mye høyere forbruk enn nettselskapet sender dem info om. Behandler ikke klager. De har stengt tilgangen min til Min side.
Hei Anne, og takk for tilbakemeldingen din. Dette høres veldig rart ut. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å kontakte deg for å høre hva det er som har skjedd i denne saken. Jeg vil derfor på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan finne ut av dette sammen. Med vennlig hilsen Fjordkraft