Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har vært kunde i mange år og vært veldig fornøyd, MEN... Tre forhold på kort tid: 1. De satte de opp påslag og innførte månedsavgift uten å varsle ((kr. 29,- i fast månedsavgift og fra 3,99 til 5,49 i påslag), de varslet på min side, men hvem logger deg på der og sjekker innboksen..., er ett valg der som du må krysse av for å få melding på SMS eller epost..., men hvem vet om dette når man ikke er inne på sidene og leser detaljene....sleipt. 2. Siste faktura ble det estimert forbruk, dobbelt av hva faktisk forbruk var. De prøvde seg med å si at netteier ikke hadde sent inn forbruk, Men i dag er det automatisk avlesning, og i tillegg står netteiers forbruk på fakturaen. Sleipt 2 3. Kundebehandler prøver å bortforklare alt.... 4. 1 2 3 ute med Fjordkraft og nytt strømabonnement bestilt.
Hei, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Når det gjelder prisen på strømavtalen din forstår jeg det slik at dette gjelder Spotpris Online. For å møte konkurransen i markedet velger vi å tilby avtaler med svært lav pris. På sikt vil disse prises opp til et normalt nivå, rett og slett fordi vi gikk med tap på den opprinnelige prisen. Prisvarslingen foregår på Min side fordi svært mange opplevde det som plagsomt da vi i en periode sendte ut varsel på e-post og SMS. Det har derfor blitt valgfritt å motta prisvarsel på denne måten. Det stemmer at det kan skje at vi fakturerer for estimert forbruk til tross for at netteiers forbruk står på fakturaen. Vi får rapportert kunders forbruk inn via 2 forskjellige systemer, og i slike tilfeller har ett av systemene ikke greid å levere riktige verdier til oss. Jeg forstår at dette kan virke rart, men det er altså forklaringen. Jeg kan likevel forsikre deg om at du vil få en korrekt avregning i forhold til riktig forbruk og pris når du mottar din sluttfaktura fra oss. Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du kontakter vår kundeservice. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har blitt oppringt av tre selgere fra Fjordkraft hvor alle ler mens de presenterer seg. De ler overdrevent som om dette er en innøvd praksis. De ble de to første gangene avvist da jeg er bundet til ett annet selskap, mens med den tredje bare la jeg på. Skjerpings Fjordkraft! 👎
Hei Thomas, og mange takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, for jeg kan forsikre deg om at vi ikke har noen innøvd praksis på å le i telefonsamtalene våre. Jeg har uansett meldt dette videre til de som er ansvarlige for vårt telefonsalg, slik at de er klar over opplevelsen din. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Ble lurt av selger til å gå for deres billigste produkt, billigere enn spot, med garanti om at prisen alltid skulle være billigst av alle strømleverandører i Norge. Hadde produktet i ca 6 mnd før jeg oppdaget svindelen, nesten dobbel pris av NorgesEnergi midt på sommeren. Billigst av de som Fjordkraft valgte å sammenligne seg med, og med tilsvarende produkter, var vel nærmere sannheten. Senere ble jeg ringt opp og forsøkt lokket igjen. Selgeren sa Fjordkraft hadde 2 millioner kunder i Norge (riktig er nærmere 650000). Han tilbød nullpåslag på Spot med garanti om at nullpåslaget med 19kr måneden vil vare evig. Evig! Hvordan tjener dere penger da? 2 millioner ganger 19kr er nok i massevis sa selgeren. Svindel og bedrag. Fjordkraft bør ta en seriøs gjennomgang av deres telefonsalg.
Hadde en uhyggelig opplevelse i sommer med en dør til dør selger fra Fjordkraft. Jeg sa at jeg var ikke klar til å bestemme meg og måtte sjekke min eksisterende avtale først. Han ble arrogant og forsøkte til å få meg til å skrive under. Noe som jeg nektet å gjøre og måtte stenge døra i ansiktet hans. Jeg har aldri opplevd så mye frekkhet fra en selger.
Hei Liv, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Slik skal ikke våre selgere opptre under noen omstendigheter. Vi hadde satt veldig stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice direkte og fortelle oss hvor og når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Har lenge vært skeptisk til Fjordkraft. De klarte likevel å kjøpe meg som kunde med en del Trumf-poeng som lokkemat. Som fryktet så stemte ikke første faktura med avtalen som var inngått ved at påslaget var feil. Etter kontakt med kundeservice på chat (som forøvrig går nokså kjapt) fikk jeg kompensert for dette, men likevel fortsatte det med feil på hver eneste faktura deretter. Ser ut for at Fjordkraft gjør alt de kan for å forvirre og lure kundene sine med stadig nye navn på strømavtalene/strømprisene og endring av pris/påslag på strømavtaler uten å informere kundene om dette. Det siste nye på fakturaen er "Din strømpris" og at påslaget er innbakt i strømprisen. De oppgir at en betaler Spotpris, men det stemmer ikke. Fjordkraft har begynt å operere i det skjulte med noe som kalles "timesspot" eller "veid spotpris" noe som fører til at prisen øker med flere øre pr. kwt. da de regner at en bruker mer strøm på dagtid når strømmen er dyrere. Dette er det ikke opplyst noen ting om i avtalene de har hverken på egne nettsider eller på https://www.strompris.no Kraftbransjen er for en stor del en suspekt og lite seriøs bransje og Fjordkraft er uten tvil en av de verste aktørene. Helt utrolig at de har 600-700 000 kunder, men dette viser tydelig at folk lar seg lure av massiv og aggressiv markedsføring. De som tror at Fjordkraft har billigere strøm enn alle andre må tro om igjen! Vil en unngå problemer og ikke bli lurt så styr for all del unna Fjordkraft!
Hei Tor, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har etternavnet ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, men jeg kan forsøke å svare på generelt grunnlag. Vi kan starte med kommentaren din i forhold til forbrukerrådets sin nettside, strompris.no. Her er det oppdelt i Spotpris/innkjøpspris, Timespot, fastpris, Variabelpris og andre avtaler. Dette er satt opp slik at du får oversikt når du skal velge. Forskjellen mellom «vanlig» spotpris og timesspot er at den vanlige gir deg en gjennomsnittligspotpris som om du bruker like mye strøm i alle døgnets timer, noe som i utgangspunktet vil gi deg feil pris – man bruker ikke like mye strøm i alle døgnetstimer. Når det gjelder Timespot så vil den tilpasse seg ditt forbruksmønste,r og du betaler for strømprisen i de timene du bruker strømmen. Dette gir en mer korrekt pris i forhold til ditt bruk. Når det kommer til Trumf-avtalen som du bestilte hos oss så er ikke det en avtale vi selger lenger, men det var en spotpris avtale, med ett gitt påslag og fastbeløp. Dersom din respektive netteier i ditt lokalområde har/hadde skrudd på timesmålinger så ble du fakturert med timespot, dersom de ikke hadde skrudd på så ble du ikke det. Jeg håper dette var oppklarende. Om det er noe du ønsker utdypende informasjon om er det selvsagt bare å ta kontakt med oss direkte. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Da jeg flyttet inn i kollektiv valgte vi Fjordkraft som vår leverandør, dette viste seg og være starten på kanskje den aller mest SLITSOMME og elendigste prosessene jeg noen gang har tatt del i som kunde hos noe som helst strøm selskap. Som kunde hos fjordkraft har jeg opplevd følgende: * Å ha blitt direkte løyet til av deres kundeservice. * Hørt forskjellige, motsigende ting fra ulike folk i kundeservice avdelingen deres. * Fått regninger på 22.000kr + 18.000kr for etterfakturert strøm. I ET LITE KOLLEKTIV PÅ 4 STYKKER. Uten noen som helst påminnelse om at vi måtte lese av strømmen! Vi trodde dette skulle skje automatisk. * Vi har blitt fortalt, etter vi betalte den første regningen på 22.000kr at saken var ut av verden. EKSPLISITT over telefon. Bare for å så bli møtt med en ny regning på over 18.000kr. De fakturerte oss med vinter priser for strøm vi hadde brukt et helt år. * De ANBEFALTE oss og ta kontakt med netteier for å regne strømmen tilbake i tid, for å gjøre regningen billigere. Dette skjedde aldri i praksis og de fortsatte og fakturere oss for høyt. Enkelt og greit, hold dere laaaangt unna Fjordkraft.
Hei Ari, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke har kundenummeret ditt har jeg ikke innsikt i detaljene i det som har skjedd her, og det blir vanskelig å svare på generelt grunnlag - det vil kreve for mange antagelser fra min side, og det er synd hvis disse ikke stemmer. Angående strømmålere kan jeg si at det er netteieren din som har ansvar for at måleren din fungerer som den skal, og for at de eventuell automatiske målingene kommer inn til oss. Hvis man ikke har en automatisk måler er man selv ansvarlig for at måleravlesningen blir sendt inn til sitt lokale nettselskap. Hvis vi ikke mottar korrekte målinger blir vi nødt til å fakturere et estimert beløp, som senere vil bli korrigert når vi til slutt mottar en korrekt måling. Da kan man risikere å måtte betale et restbeløp hvis estimeringen viste seg å være for lav, men man kan også oppleve å få penger tilbake hvis estimeringen var for høy. Om dette er tilfellet i din sak vet jeg riktignok ikke, siden jeg ikke har ditt kundenummer. Jeg kan dessverre ikke gi et mer utdypende svar enn dette ettersom jeg ikke kjenner detaljene i saken. Men jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss direkte hvis du fortsatt ønsker hjelp fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Opererer med lokkepriser fra 38,00 øre/kWh. På fakturaen blir prisen 49,93 øre/kWh pluss fastbeløp på kr. 39,00 pr. mnd., noe som er nesten 25% av selve strømprisen. Snusk og fanteri kaller jeg slikt! Fikk tilbudet ved kjøp hos Power. Avslag kr. 500,- på kjøpet, men med en bindingstid på 6 mnd var de 500,- fort oppbrukt. Bestilte også elektronisk faktura, men fikk likevel papirfaktura for kr. 49,- ekstra. Aldri mer Fjordkraft!
Hei Trond. Takk for tilbakemeldingen. Grunnen til at prisen på strømregningen din kan vise noe annet enn forventet, er at man med de nye smarte strømmålerne har gått over til timesmåling av strømmen. Spotprisen varierer fra dag til dag og fra time til time, så prisen på fakturaen din er rett og slett gjennomsnittsprisen som du har betalt den måneden. Det betyr med andre ord ikke at dette har vært den gjeldende prisen din hele måneden - har du en spotprisavtale så betaler du spotpris. Jeg forstår at dette kan forvirre, men du har altså fått den prisen som du hadde blitt lovet ved kjøp. Jeg vil anbefale deg å kontakte oss slik at vi kan dobbeltsjekke at du har fått riktig fakturalevering på ditt kundeforhold. Hvis du har bestilt elektronisk faktura men likevel fått faktura på papir skal du ikke måtte betale for dette. Det ordner vi. Jeg håper dette var oppklarende, og at vi får høre fra deg ang. fakturaleveringen din. Med vennlig hilsen Fjordkraft