Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Inngikk en avtale "Forutsigbar" med lovnad om at den hadde slått markedet i lang tid. Ingen bindingstid eller oppsigelsestid. Resultatet etter 8 måneder er mye høyere regninger enn konkurentene, og når jeg ønsker å si opp avtalen får jeg beskjed om at det koster mange tusen å bytte avtale/leverandør. Ved nettsøk om denne avtalen, ser jeg at selv Forbrukerrådet sier at Fjordkraft er FORBRUKEFIENDTILIG. HOLD DERE UNNA FJORDKRAFT!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Strømavtalen du har hatt fungerte på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper strøm frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Om du ser tilbake på tidligere fakturaer så kan du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for enkelte periode var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Strømstøtten som staten tildeler oss via netteieren er basert på den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde, ikke din avtalte pris. Dette er grunnen til at din faktura er så stor og du har fått mindre ut av strømstøtten i motsetning til tidligere perioder. Løsningen fremover er å bytte til en spotpris-avtale som da følger det lave strømmarkedet time for time, og å bruke en app/nettside som er verktøy til å følge med om strømprisene skulle øke igjen. Om du ønsker å gå nærmere inn på din sak, så ta gjerne kontakt med oss :) Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.
Fjordkraft sier selv opp avtalen de ikke er fornøyd med. Dette er ikke akseptabelt !!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi kan ikke se enkelt saker her, ta gjerne kontakt med oss så kan vi se nærmere på din sak. Dersom en avtale endres blir det sendt ut informasjon til kunden i forkant etter vilkårene. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.
Når jeg går inn på appen får jeg nesten alltid beskjed om enklere og billigere strøm. Det tar veldig lang tid og sjeldent jeg kommer inn og ser forbruk, puls og hva strømprisen er akkurat nå, altså den siden som er mest interresant for meg. Hvorfor? Mvh Tom
Hei! Takk for din tilbakemelding. Det hender så klart at det kan være rusk i maskineriet, men appen skal fungere raskt og gi deg informasjonen du trenger på kort tid. Kan du ikke ta kontakt med oss så kan vi se på saken din? Ha en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft
Hva er det som gjør at mange nordmenn er så naive og lettlurte? Fjordkraft hadde for et par år siden over 700 000 kunder og var derved Norges største strømselskap. Etter omtalene jeg leser her på Bytt.no og egne erfaringer så er dette helt uforståelig! Er det all markedsføringen og agressive selgere som lurer folk til å bli kunde hos Fjordkraft? Selskapet er langt fra billigst og har en elendig kundeservice. En god spotprisavtale skal kun bestå av strømpris og maks. kr. 49 i fast månedsavgift (finnes flere billigere). Fjordkraft tar i tillegg til månedsprisen på 49 kr. også et påslag på 4,9 øre pr. kwt. Påslaget høres lite ut men utgjør kr. 1225 i året ved et forbruk på 25 000 kwt. I tillegg må en regne med at de har lagt på div tillegg enten på egenhånd eller lurt kundene til å gå med på å betale for strømforsikring med 2 kr pr. dag og noe de kaller for Norsk Vannkraft med 11,9 øre pr. kwt. Flere jeg kjenner har betalt for slike tulle-tillegg som utgjør flere tusen kr. i året, i lengre tid uten å være klar over det. Jeg har en klar anbefaling : Styr unna Fjordkraft!
Hei! Takk for din tilbakemelding. Beklager for at du har dette inntrykket og opplevelsen av oss. Vi jobber alltid for å bli bedre både når det kommer til app, konkurranse dyktige avtaler, organsiasjonsavtaler og levere god kundeservice. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.
Alt fungerte som det skulle og som forventet i app osv, men ser at prisen er noe høy.
Prisen virker grei. Fin app Lett å se hva man betaler for. Estimerer ganske riktig i appen.
Hei! Takk for hyggelig tilbakemelding, flott å lese at du liker appen vår :) Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.
Har hatt full kontroll gjennom Fjordkraft. Skal nå si opp. Viser seg at jeg har negativ saldo på kr 15000,- 🥵
Hei! Takk for din tilbakemelding. Forutsigbar betaling er en betalingsløsning hvor du betaler inn et fastbeløp i måned basert på ditt forventende årsforbruk også trekker vi ditt faktiske forbruk fra din innbetaling. I noen måneder, typisk vinter halvåret, vil en bruke mer strøm og nettleie enn det fastbeløpet dekker, dette skaper en minussaldo. På sommerhalvåret er prisene lavere, vi bruker mindre strøm og mer av det fastbeløpet du betaler inn går til å dekke saldo, slik at saldo går mot null og evt pluss til vinteren. Du kan alltid se din saldo på faktura side 1. Vi kan ikke se enkelt saker her, om du ønsker å se nærmere på din sak så ta kontakt med oss. Ønsker deg en god dag. Med vennlighilsen Fjordkraft.