Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Ubrukelige til å beregne strøm. Abo "full kontroll" som det ironisk no heter. Fikk sluttregning på 5000kr og en "feil" gjorde at det manglet 600kr til som jeg ikke fikk før etter 3 mnd etter jeg avsluttet avtalen.
Hei Kristian. Så leit å høre at du har hatt en så dårlig opplevelse med oss. Hvis du bruker mer strøm enn forventet skal vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet, slik at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke noen innsikt i hva det er som har skjedd, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice hvis det er noe som fremdeles er uklart. Ellers vil jeg selvsagt beklage at vi ikke har levd opp til din forventninger. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Benytta angre rett å fikk en telefon tilbake etter en uke av en veldig sur selger å hadde en frekk tone å ikke sa hade en gang å bare la på.. Kommer aldri til å anbefale fjordkraft å kommer heller til å si hvordan dem er virkelig.
Hei Rexey, og takk for at du gir oss beskjed om denne hendelsen. Dette er ikke slik våre ansatte skal opptre. Vi hadde satt stor pris på det hvis du vil kontakte vår kundeservice og fortelle oss når dette fant sted, slik at vi kan ta det videre internt hos oss. Vi beklager at du du har hatt en såpass dårlig opplevelse av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Hadde fastprisavtale. Lå på 600 kr per måned. Så fikk jeg beskjed om at de hadde beregnet feil. Så økte Fjordkraft beløpet til 5000 per måned over natten. Når jeg sa opp avtalen fikk jeg en regning på 25 000. Jeg har levert inn en politianmeldelse og vært inne til avhør. Jeg var Ikke de. Første sa politiet. Styr unna. De er ikke seriøse.
Hei Morgan. Det er veldig trist å høre at du har hatt en såpass dårlig opplevelse hos oss. Jeg greide ikke å finne kundebildet ditt ut fra informasjonen du oppgir, så her har jeg dessverre ikke noe innsyn i hva som kan ha skjedd. Men jeg tolker deg dithen at du har hatt Full Kontroll. Full Kontroll er ikke en strømavtale, men en betalingstjeneste du bestiller i tillegg til den avtalen du allerede har for å jevne ut strømutgiftene gjennom året. Vi beregner beløpet ut fra hvor mye strøm du vanligvis bruker - forventet årsforbruk delt på 12. Det betyr at hvis det viser seg at du bruker mer strøm enn forventet vil vi etter hvert også oppjustere det faste månedsbeløpet. Dette gjør vi for at den totale summen du betaler gjennom året skal bli riktig. Dette er med andre ord ikke en fastprisavtale, men en betalingstjeneste som tar de forventede årlige strømutgiftene dine og deler de på 12. Hvis strømforbruket ditt øker i forhold til forventningene, må også det månedlige beløpet oppjusteres, slik at totalsummen i løpet av året blir riktig. Du kan lese mer om Full Kontroll her: https://www.fjordkraft.no/privat/full-kontroll/ Noen ganger kan økningen i månedsbeløp komme av en reell økning i strømforbruk. Andre ganger ser vi at strømkunden ikke har lest av måleren sin på svært lang tid, og at de dermed ser en dramatisk oppjustering av månedsbeløpet sitt når dette gjøres - fordi man plutselig har et reelt forbruk å basere seg på. Det har også skjedd at nettselskapet til kunden har meldt inn feil strømforbruk til oss, slik at oppjusteringen skjer basert på feil tallgrunnlag. Hva som har skjedd i ditt tilfelle er det dessverre umulig for meg å si, siden jeg ikke vet hvem du er. Jeg håper dette var oppklarende. Hvis du ønsker hjelp av oss til å se nærmere på denne saken vil jeg på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Jeg måtte velge mellom Fjordkraft eller Norgesenergi da jeg kjøpte hytte nylig. Jeg valgte Fjordkraft tilfeldig fordi jeg ville ikke ha noen av dem uansett. Noen dager senere byttet jeg leverandør. Alt gikk fint en ukes tid, inntil jeg plutselig ikke var kunde hos min nye leverandør lenger. De ringte meg og lurte på hvorfor jeg hadde ombestemt meg, og jeg sa at det hadde jeg ikke. Da kundebehandler sjekket hva som hadde skjedd viste det seg at en kundebehandler hos Fjordkraft hadde endret datoen for når jeg hadde "undertegnet" avtale med dem til etter den nye avtalen jeg hadde med den andre leverandøren for å kunne "kuppe" meg tilbake som kunde. Det er ikke bare dårlig kutyme, men rett og slett ulovlig!
Hei Chris. Takk for tilbakemeldingen. Det at en kundebehandler hos oss har vørt inn og endret datoen for bestillingen din stemmer ikke - det har vi rett og slett ikke mulighet til å gjøre. Uten å ha innsikt i kundebildet ditt er det vanskelig for meg å si hva det er som har skjedd her, så jeg vil anbefale deg å ta kontakt med vår kundeservice slik at vi kan ta en nærmere kikk på dette. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bare å holde seg langt unna de har ikke kontroll å sender store regninger 2 år etter forbruk. Ba om ny avregningen hørte aldri noe mere.
Hei Laksen. Takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, men jeg forstår at du har hatt en dårlig opplevelse med oss. Slik skal det ikke være. Jeg håper du vil kontakte oss på telefon, chat, e-post eller Facebook hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fikk inkassovarsel med purregebyr samt henvisning til en efaktura jeg aldri har mottatt. Jeg betalte for strømmen og innformerte Fjordkraft at opprinnelig efaktura aldri var ankommet i nettbanken. Det ga de regelrett faen i, og fastholdt kravet om purregebyr. Saken er hos Lindorff men, kravet bestrider jeg og tar glatt saken til forliksrådet. Hva i alle dager feiler det dere Fjorkraft? Hvis kunden ikke har mottatt faktura så fastholder du ikke et krav om purregebyr!
Hei Andreas, og takk for tilbakemeldingen. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ingen innsikt i hva det er som har skjedd her, så jeg blir nødt til å svare på veldig generelt grunnlag. Det vi ofte ser når kunder forteller oss at de ikke har mottatt eFaktura er at noen andre i husstanden på ett eller annet tidspunkt har betalt en faktura fra oss. Uten å være oppmerksomme på det kan de samtidig ha opprettet en eFaktura-avtale i nettbanken sin, noe som igjen fører til at fremtidige eFaktura kommer til deres nettbank i stedet for til deg. eFaktura er en avtale mellom deg og din bank, og er ikke noe som vi kan verken styre eller overstyre. Dette er som sagt det som vanligvis er forklaringen, men om dette har skjedd i ditt tilfelle har jeg ingen innsikt i. Hvis du trenger ytterligere opplysninger fra oss vil jeg oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice på telefon, chat, e-post eller Facebook. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kontaktet kundeservice flere ganger for å fjerne fastprisavtalen og gikk over på spotprisavtale, men allikevel fakturerte de fastpris + spotpris i 6 mnd selv om de lovte å ordne opp. Når jeg ba om korrigert faktura fikk jeg beskjed at det ikke var mulig. Kommer ikke til å ha fjordkraft igjen...
Hei, og takk for tilbakemeldingen. Dette høres veldig rart ut, men siden jeg ikke vet hvem du er får jeg dessverre ikke sjekket opp i dette for deg. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med vår kundeservice på nytt slik at vi kan ta en ekstre kikk - du kan nå oss på telefon, chat, e-post eller Facebook. Jeg beklager det dårlige inntrykket du har fått av oss, og håper du vil ta kontakt. Med vennlig hilsen Fjordkraft