Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Følg med på hva du betaler, du får ikke beskjed på mail eller posten, må logge inn på min side for å se. Jeg fant ut jeg hadde en avtale som ikke finnes på nettsidene en gang, sikkert noe svindelsamarbeid mellom eiendomsmegler og fjordkraft. Møter null forståelse for min dårlige erfaring hos kundeservice eller selger som ringte når de oppdaget at jeg byttet selskap. Aldri mer!
Hei Lisa, og takk for tilbakemeldingen. Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd i din tid som kunde hos oss. Hvis du fikk tilbud om strømavtale fra eiendomsmegleren din har du fått avtalen Garantert Fornøyd (https://www.fjordkraft.no/privat/stromavtaler/garantert-fornoeyd/). Vi har avtale med meglere, som på overtagelse enten har med et fysisk skjema for bestilling eller en iPad hvor kunden fyller ut bestillingsinformasjon. DEr signerer man på at man ønsker oss som leverandør. Etterpå får man kvittering når alt er registrert hos oss, slik at det aldri skal være noen tvil om at en bestilling har funnet sted. Får vi ikke signatur fra kunden så går heller ikke bestillingen igjennom hos oss. Garantert Fornøyd gir deg en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Du kan selv velge å fornye denne garantien etter 6 måneder. Vi tilbyr også Prismatch, som betyr at vi matcher prisen på tilsvarende avtale. Endringer i avtalen blir alltid varslet om på Min side, men man kan i tillegg velge å bli varslet på e-post eller SMS. Hvis det er noe som helst vi kan hjelpe deg med håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Gikk på med gavekort fra Elkjøp om jeg bytta abonnement til Fjordkraft. Det ble billigere, men etter ca 12 mnd ble regningen nesten dobla, noe som førte til at jeg byttet til en annen strømleverandør. Da fikk jeg en regning fra Fjordkraft. pålydende 2500kr. Jeg stilte spørsmål ved dette, men fikk ikke noe klart svar. Bindetiden var over da jeg byttet. Kjenner meg forbanna hver gang jeg ser reklamen deres på TV. Billigst... ja særlig. Svindel.
Hei Brit H, og takk for tilbakemeldingen. Her er jeg litt usikker på om du har lagt igjen en anmeldelse på riktig selskap, for vi har ikke solgt strømavtaler gjennom Elkjøp, hverken med eller uten gavekort. Jeg vet at NorgesEnergi har hatt dette tidligere, er det kanskje dem du mener? Jeg håper du tar kontakt med vår kundeservice hvis du er usikker, eller hvis du trenger assistanse fra oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft
"Garantert fornøyd" må være det mest misvisende navnet på en strømavtale. Her får du spotpris (+ et lite påslag), som per i dag er på 30,3 øre/kWh, med garanti om å være blant de 10 rimeligste i Norge. Da strømregningene plutselig eksploderte leste jeg det med liten skrift: Etter 6 måneder opphører garantien om å være konkurransedyktig og svindlerne satte opp prisen til 74,99 øre/kWh!!! Håper flere kan melde de inn til forbrukerrådet.
Hei Matthias. Så leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Fjordkraft Garantert Fornøyd er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Dette kommer tydelig frem fra avtalens vilkår. Man kan aktivere garantien for nye 6 måneder inne på Min side, og avtalen er helt uten binding. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Ønsker deg er fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Sjekket strømregning og denne trippelgarantien de tar betalt for. Fullstendig meningsløst å betale for dette som pensjonist. "Lønna" kommer uansett hver måned, om man er syk eller frisk. Tilbake står en forsikring ved lynnedslag som uansett dekkes gjennom husforsikring. Har nå betalt for dette i flere år. Ved telefonhenvendelser til Fjordkraft får jeg beskjed om at dette har jeg godtatt ved bestilling. Vanskelig å tilbakevise hva som skjedde ved opprettelsen som skjedde ved handel på Power. Jeg ble fortalt at jeg også har fått SMS om dette. Kunne finne tilbake til SMS fra Fjordkraft. Inneholdt bare en link til nettsted. Kommer til å bytte strømleverandør.
Hei Kingas, og takk for tilbakemeldingen. Jeg skulle veldig gjerne satt deg i kontakt med vår klagebehandler slik at han kunne fått sett skikkelig på hva det er som har skjedd her, men siden du er anonym er dette dessverre ikke mulig. Jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook, slik at vi kan se videre på denne saken sammen med deg. Håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Dette selskapet har 2 forskjellige abonnent. Jeg har altså spotpris. Det billigste alternativet (trodde jeg) Når jeg sjekker dagens strømpris på mitt postnummer får jeg opp en pris som er mer enn dobbelt så lav som den jeg betaler i min spotprisavtale. Fast månedsbeløp er også lavere.. årsaken er antageligvis at de i vilkårene skriver at de kun garanterer billigste pris målt opp mot de 5 billigste konkurrentene i 6 mnd. Etter dette må du selv aktivere nye 6 mnd med prismatch dersom du ikke ønsker å betale dobbel eller tredobbelpris for strømmen din.. dette er absolutt villedende markedsføring. Du får overhodet ikke spotpris her. At dette er lov (hvis det er lov) er utrolig. Du får spotpris i 6 mnd... etter det en fantasipris
Hei Richard. Så leit å se at du har forlatt oss. Hvis jeg har forstått deg riktig har du avtalen Garantert Fornøyd? Dette er en variabel kraftprisavtale og ikke en spotprisavtale. En variabel strømavtale gir større forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Prisen fastsettes for en kortere periode, vanligvis 14 dager, slik at du slipper å oppleve hyppige prissvingninger. Garantert Fornøyd gir kunden en garanti for at den totale strømprisen for leveransens første 6 måneder skal være den billigste målt mot fem av landets største leverandører av variabel strømpris. Dette kommer tydelig frem fra avtalens vilkår. Man kan som du sier aktivere garantien for nye 6 måneder inne på Min side, og avtalen er helt uten binding. Ellers har vi også prismatch, som kan også kan benytte seg av: https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/. Hvis du skulle ha noen spørsmål håper jeg du vil kontakte vår kundeservice. Ønsker deg er fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Belaster andres strøm på min faktura, forsøk på bedrageri eller bare evneløse for å rydde opp i rotet sitt.
Hei Overgitt. Takk for tilbakemeldingen. Her høres det ut som det har skjedd noe som ikke skal skje, men jeg kan forsikre deg om at vi ikke driver med bedrageri. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg heller ikke mulighet til å sjekke hva det er som har skjedd, så jeg vil på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte vår kundeservice slik at vi kan se nærmere på dette sammen med deg. Det finnes helt sikkert både en naturlig forklaring på dette, og sannsynligvis også en løsning. Jeg håper vi hører fra deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft
Byttet fra Fjordkraft til Fortum i høst. Noen dager senere ble jeg kontaktet av Fjordkraft som kunne opplyse at jeg ikke hadde hatt den beste avtalen de kunne tilby meg (rart jeg måtte bytte selskap for å få vite det) Byttet tilbake til Fjordkraft igjen, strømregning neste måned var ca 30% høyere. Blir nytt strømbryter før nyttår og ingen anbefalinger.
Hei William, og takk for tilbakemeldingen. Det er veldig leit å høre at du ikke har vært fornøyd med kundeforholdet ditt hos oss. På generelt grunnlag vil vi alltid anbefale å sjekke strømavtalen sin med jevne mellomrom, på samme måte som man gjør det med lånerenter og forsikring. På denne måten kan man forsikre seg om at man alltid har det gunstigste tilbudet. Vi har også Prismatch (https://www.fjordkraft.no/privat/strompriser/prismatch/), der vi kan matche prisen hvis du finner en billigere avtale hos en annen strømleverandør. Jeg forstår likevel selvsagt at du er skuffet hvis du ble lovet en lavere faktura hos oss og endte opp med en høyere en. Siden jeg bare har fornavnet ditt har jeg ikke mulighet til å sjekke opp i hva grunnen til dette kan være, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller Facebook hvis du ønsker at vi ser nærmere på dette for deg. Med vennlig hilsen Fjordkraft