Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert november 2024
Fjordkraft
2.2
1 347 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Ingen trend

Fjordkraft har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 347 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#81
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#81 av 82 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 347 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
209
156
101
131
750
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no

Byttet strømavtale for meg

Omtale av  Steinar N

Jeg har i mange år hatt avtalen webspot som er veldig gunstig uten påslag. For en tid siden overførte de meg uten varsel til en dyrere avtale. Jeg klaget da og fikk beholde webspot. Så kom det epost denne uken at de igjen vil flytte meg over på en dyrere avtale med14 dgr varsel. Jeg spurte om jeg ikke kunne beholde webspot men de sa da at denne avtalen skulle avvikles. Jeg sa at da vil jeg gå over til Tibber og fikk DA svar et de hadde en spesialavtale som de hadde glemt å informere meg om og at jeg da kunne få denne. Denne var billigere enn den avtalen de først ville gi meg. Egentlig ville de ha meg over på en forvaltningsavtale..... Nei nå blir det Tibber på meg. .

Svar fra Fjordkraft
31.05.2022 09:04

Hei, Steinar, og takk for tilbakemeldingen din. Det er synd å lese at du har hatt en dårlig opplevelse med endringen som er gjort på strømavtalen din. Det er nylig gjort en opprydding fra vår side, hvor vi har redusert antallet ulike strømavtaler vi tilbyr, og en del av denne oppryddingen var at avtalen som den du nevner, som ikke har vært solgt på flere år, har blitt endret til et av våre standardprodukter. Hensikten med dette er blant annet at det skal være mer oversiktlig for kundene våre å sammenligne avtalene våre, og finne den avtalen som passer best for seg og sitt forbruk. For enkelte kunder har det dessverre ført til en prisøkning, men basert på det du skriver har du fått gode alternativer fra kundesenteret vårt, selv om vi absolutt burde presentert det bedre basert på opplevelsen din. Vi håper du gir oss en ny sjanse i fremtiden, husk at du får Trumf-bonus på strømforbruket ditt hos Fjordkraft, i tillegg til at forvaltningsavtalen du nevner har ekstremt gode resultater å vise til sammenlignet med spotprisen. Senest sist måned fikk man 20 øre per kWh avslag med denne forvaltningsavtalen, så her er det potensielt mye å spare. Takk igjen for at du tok deg tid til tilbakemeldingen, ønsker deg en fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Umusikalske bonuser 2021/2022

Omtale av  Torstein

Utrolig umusikalsk, arrogant og illojalt å utbetale bonuser som følge av høye strømpriser! Flere burde reagert. Burde fremkomme klarere at Fjordkraft m.fl strømselskaper er kun en distributør! Med påslag på kraftprisen fra produsentene (BKK). Et fordyrende og illojalt mellomledd..

Svar fra Fjordkraft
31.05.2022 09:04

Hei Torstein, og takk for tilbakemeldingen din. Bonusordningen du refererer til er basert på regnskapsåret 2021, og er basert på kriterier som er forhåndsbestemt. Det er ikke slik at bonusen utbetales fordi strømprisene er høye, Fjordkraft og andre strømleverandører tjener ikke mer på høye strømpriser enn på lave strømpriser. Det er kraftprodusentene som får økte inntekter av høye strømpriser. Ikke strømleverandørene. Det er også viktig å påpeke at påslaget til strømleverandørene er en svært liten del av de høye strømprisene vi har opplevd spesielt det siste året. Utover å håndtere fakturering og avregning av kundenes strømforbruk er det også strømleverandørene som står for tilnærmet all innovasjon som er gjort innenfor strømbransjen de siste årene, slik som apper som gir kunden oversikt over forbruk og kostnader knyttet til strømmen, pulsmåler som kan gi "live" oversikt over strømforbruk, i tillegg til ulike strømavtaler tilpasset hver enkelt kundes forbruk og behov. Forbrukerrådet ønsker for eksempel at man kun tilbyr spotpris-avtaler i strømmarkedet, men prisene det siste året viser at det er stort behov for mer forutsigbare strømpriser, som man får med variable strømavtaler, eller avtale med fastpris. Basert på tilbakemeldingen din er det tydelig at du ikke er fornøyd med opplevelsen din som kunde hos Fjordkraft, jeg håper du tar kontakt med kundesenteret vårt for å få hjelp til å finne en løsning på det du er misfornøyd med. Jeg er helt sikker på at kundesenteret vårt vil finne en god løsning for deg. Vi setter uansett pris på tilbakemeldingen din, og ønsker deg en riktig fin dag videre! Med vennlig hilsen Fjordkraft

Misfornøyd kunde

Omtale av  Henrik

Jeg har aldri bestilt trippel garanti, men likevel legger Fjordkraft den inn, så kunden må betale for tjenesten. Er dette egentlig lov?

Svar fra Fjordkraft
13.05.2022 15:04

Hei Henrik og takk for tilbakemeldingen. Dette er ikke slik våre selgere skal opptre i møte med potensielle kunder og vi er takknemlig for at du melder fra om dette. Siden jeg ikke vet hvem du er, kan jeg ikke svare opp hva som er skjedd i ditt tilfelle, men på generelt grunnlag kan jeg likevel si at produkter og tjenester informeres om i SMS som må aksepteres av kunde før strømleveranse kan starte. Dette fritar likevel ikke selgers informasjonsplikt som jeg forstår ikke har vært oppfylt i ditt tilfelle. Jeg kommer til å varsle salgsavdelingen om dette. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag.

Trolig landets verste

Omtale av  Kes K

Trolig dårligst på pris, etterrettelighet og kundeservice. Men antagelig best på villedning av kunder.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2022 15:04

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene får den hjelpen de trenger. Beklager igjen - det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Oversiktlig og god app-løsning, strøm/mobil

Omtale av  Pål

Fordeler med strøm og mobil gjør at det ikke lønner seg å bytte. For liten differanse.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2022 15:04

Hei Pål og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Brukervennlig

Omtale av  Tor O. M

I møterommene, finner løsninger om man har noe man er misfornøyd med.

Svar fra Fjordkraft
13.05.2022 15:04

Hei og tusen takk for tilbakemeldingen din. Vi setter veldig pris på at du tar deg tid til å skrive til oss. Ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

reklamere med tilbud ... gikk på lim ...dårligst jeg har opplevd...hold dere langt vekk

Omtale av  Dtrommer

Noe av en arroganse som er det verste jeg har opplevd. Reagerer ikke på brev og henvendelser isteden for legger de rett inn betalingsanmerkning mye værer en Agder Energi og de er kriminell

Svar fra Fjordkraft
13.05.2022 15:04

Hei. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 347 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Har tilegnet profilen
Fjordkraft deltar på Bytt.no

Fjordkraft har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fjordkraft besvarer omtaler

Fjordkraft har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter ikke verifiserbare omtaler
Fjordkraft henter ikke inn tilbakemeldinger

Fjordkraft benytter ikke Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis få tilgang til verifiserte invitasjonsmetoder på Bytt.no. Det sikrer i større grad at omtalene bedriften innhenter er ekte og styrker troverdigheten. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR