Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Oppgir ikke vilkår og eventuelle gebyrer over telefon, bare høylytt, hastende salgstriks. "KAN" heller ikke sende skriftlig informasjon, siden han tilbyr "et suuuupertilbud" som bare gjelder over telefon. Ble heldigvis aldri kunde da jeg ikke hadde hørt om firmaet og googlet mens jeg snakket i telefonen. Mye dårlige omtaler og skjulte gebyrer ol tydeligvis.
Jeg har vært kunde hos Fortum siden januar 2022. jeg har to ulike abonnement og har bedt om å få en faktura på hvert sted, da jeg også har fast pris på det ene stedet og etter forbruk på det andre. Dette klarer ikke Fortum. jeg har henvendt meg flere ganger skriftlig , første gang tidlig i våres og ikke fått svar og hver gang jeg ringer møter jeg på en ny og hyggelig person som er overbevist om at han skal kunne hjelpe meg. men hver gang skjer det samme. jeg hører ikke noe mer. Ekstremt dårlig kundeservice og noen hjelpeløse personer på kundeservice som ikke har fått den kompetansen de trenger for å kunne hjelpe en kunde som ønsker å betale mottatt faktura men som vil ha en faktura på hver av adressen jeg har avtale på. jeg er oppriktig oppgitt og synes det er tragisk at OBOS har gått inn på avtale med Fortum og på den måten lurer OBOS medlemmer til å tro at de får en god avtale med et selskap som fungerer bra. kunden står virkelig svakt i møte med et selskap som Fortum. i tillegg mottar kunder en haug med tilbud om alt annet enn strøm både på mail og pr telefon. Jeg ønsker kun en god strømavtale men med Fortum får jeg bare mange grunner til å bli irritert, oppgitt og frustrert.
Meldte meg på konkurranse om el-sykkel, ble oppringt med den "glade" nyhet om at jeg var en av få heldige som fikk 2 mnd gratis strøm som en slags premie. Dusten på telefon hadde allerede begynt å lese opp juridisk avtale fra arket sitt da jeg gravde og oppdaget at "premien" fordret at jeg byttet fra Tibber (som jeg er MEGET fornøyd med) til Fortum, som har 1.8 stjerner her. Ser også at andre har mottatt samme telefonoppringing. Selgeren på telefonen ble lett aggressiv i stemmeleiet det sekundet jeg skjønte hva som foregikk og sa at jeg nektet å avslutte kundeforholdet til Tibber. Ser også her på bytt.no at alle punktene selgeren prøvde å lire av seg om hvor mye bedre og billigere Fortum er, ikke stemmer på noe som helst område. Tibber er både billigere og har kjempegode anmeldelser. Suck it, Fortum.
Prøvd de i en månde, så de kunne sjekke hvor mye jeg brukte, så de kunne gi meg en skreddersydd avtale. Prøvde de litt over en månde også sa jeg opp. Etter den ene månden ble det den dyreste fakturaen jeg noen gang har fått. De fikk det til å høres så fint og flott ut, men føler meg lurt. Skal ALDRI ha noe med Fortum å gjøre igjen.
Melder på en konkurranse om å vinne en el sykkel på nettet. Blir så oppringt og fortalt at jeg er heldig vinner av loddtrekning, spurt om jeg er klar for el sykkel sesong ++ og de vil vise at de setter pris på meg med å gi meg gratis strøm. Viser seg å være en sleip måte å lure meg til å bytte strømleverandør. Selger legger på mitt i samtalen når jeg antyder at jeg ikke er interessert.
Blei lurt trill rundt av en selger på døra i går, fra Fortum strømselskap.. Ba meg skrive under på at jeg forstod at fortum hadde tatt over for Hafslund.. Ja ja dum som jeg er,etter å ha sett Id kort,skrev jo under, for så å begynne å tenke..Hmm,jeg ble plutselig kunde hos fortum jeg nå.. Hva f**n? Det sa han aldri noe om..Ba meg bare signere, da jeg trodde at det ville komme én regning fra mitt selskap LOS, og deretter én fra Hafslund, slik det var før vøttu.. Han pratet meg trill rundt..Men, nå serru..Ringte Fortum, og LOS..De fikser opp.. Klage sendt på selger,da de har navn og nr på han,og ny avtale med LOS igjen uten å måtte betale de neste 60 dager, for påslag.. Yes..Kun faktura på bruk uten avgifter moms,påslag etc.. De beklaget,så jeg er fornøyd jeg.. Vær OBS,vær oppegående og oppmerksom🙏🙏🙏
Har vært Hafslund-kunde i mange år og relativt fornøyd med inngått avtaler. Etter at jeg flyttet adresse ble jeg mindre fornøyd med en dårligere avtale. Fikk ikke med tidligere god avtale. Og nå som Fortum har overtatt er det blitt enda verre. På første faktura, var 8 forutgående mnd. blandet inn + div. andre poster og ugyldige påslag og jeg ble fakturert 10ganger mer enn faktisk. Klagde og ble behandlet hyggelig, men mottok ny faktura som fortsatt var feil og inneholdt div. påslag som ikke kunne legitimeres samt. tillagt pris for en maks-pris avtale som hører til et tidligere abonnement for en tidligere adresse. Klagde igjen og ble møtt med forståelse og enighet. Ny faktura skulle oversendes. Men ingen ny faktura er så langt mottatt. Jeg betaler ikke siste feilaktige faktura og nå har jeg byttet selskap.
Aldri opplevd dårligere kundeservice. Fikk aldri hjelp til å rette opp i feil de selv hadde gjort. De tok skjeldent telefonen og tok meg ikke seriøst når jeg først fikk snakka med de.
Gir meg aldri fred. Ringer opp gang på gang fra forskjellige nummer for å prakke på meg drit jeg ikke ønsker. Ber de slutte å ta kontakt hver gang. Men de er så skamløse at det hjelper ikke
Selv om jeg er kunde hos Fjordkraft, ble jeg for snart 1 år siden i tillegg kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Når jeg oppdaget det ville jeg si opp, noe som ikke visste seg å være så lett. Fortum medgikk etter mye om og men, i januar i år at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner står jeg fortsatt her på stede hvil, og får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffust og følger ikke meg opp. For meg har dette krevd utrolig mye unødig timer på telefon, kjenner meg maktesløs. Jeg stiller spørsmål, er dette lov?Jeg ble for snart 1 år siden kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Fortum medgikk etter mye om og men at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffuse. Er dette lov?
Har kort erfaring for vurdering. Virker bra vedr. kundeservice og min side app.
Kona ble oppringt av selger derfra som lovet en avtale uten månedsgebyr, påslag og statlige avgifter første 2 mnd. Når vi spør om prisoversikt får vi beskjed om at den får vi når vi aksepterer avtalen og at vi kan bruke angreretten dersom vi ikke er fornøyde. Kona går på, men vi ser jo i ettertid at statlige avgifter blir lagt på nettleia, og ikke selve strømmen. Benytter angrerett, men de evner ikke å registrere, slik at jeg må benytte 2 dagers oppsigelse for å komme tilbake til mitt opprinnelige selskap.
norges dårligste strøm selskap som finnes størrste svindla i norge lurer kundene sine bevist kommer med villende å sier at dem skal billigere strøm alt det dem sier er bare jug.
Fortum får det til å se ut som dette er en fastprisavtale. Skal du forsette å være kunde hos Fortun så hold deg til Spot-avtale og dropp " Lik pris" - tullet.(Da vet du aldri hva sluttprisen blir.)
Var ikke klar over tilleggene på forhånd. Alt i alt ikke en billig avtale!
Fortum Obos, grei avtale. Ingen skjulte påslag og en av de beste spor avtaler. Bra app for å følge forbruket og kostnader.