Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det de driver med er på grensen til ulovligheter. Lurer eldre uten skikkelig språk over telefonen til de dyreste strømavtalene. Når vi fikk hjulpet vår far til å bytte leverandør så han kunne gå fra å betale nesten 3000kr i strøm til 300kr, så ringer de han igjen å setter opp ny avtale hos de som er like dyr! Enhver oppegående person forstår når de prater med min far at han ikke er i stand til å ta en slik avgjørelse! Ikke minst at han ikke klarer å si fulle setninger! Dette er så umoralsk som man får det og ekstremt uprofesjonelt! Vi har sendt de skriflig beskjed om at han ikke er i stand til å gjøre dette over telefonen, men likevel lurer de seg tilbake. Han er også reservert mot telefonsalg.
Kommer ikke inn.Vil ikke godta at vi har felleseie,så jeg måtte tilkalle advokat.Har enda ikke sett om det har hjulpet.
Får ikke svar på henvendelse. Skal være billigere for OBOS- medlemmer, men det er det ikke! Dyr strøm! Bra APP.
Føler meg litt lurt de tok dobbel betaling og meinte at jeg skyldte de penger og det var etter fast avtale
Innpåsliten dørselger som skal bære veldig glad ikke jeg var her når han lurer min snart 90 år gamle mor rundt med lovnader om billig strøm. I tillegg til en av verdens dårligste kundeservice som kun har åpent hverdager fra 8-16. gjett om dere skal få høre fra meg på mandag.
Alle løsningene er laget slik at det skal være vanskelig å se hva du faktisk betaler. Helt fra starten registrerte jeg avtalegiro, men de begynte å sende meg papirfaktura etter første avtalegiro. Jeg var misfornøyd og byttet til et annet firma. Da ringte de meg opp og lovet billigere avtale og ingen papirfaktura. Aldri har jeg opplevd et firma i Norge som er så uforskammet med å gjemme detaljer med hva du betaler, legger på ekstra kostnader uten å si noe, hever prisen uten å fortelle deg til hva og pushe scam avtaler
Fortsetter å sende papirfaktura - og ta gebyr for dette! - selv etter gjentatte henvendelser om at jeg ikke vil ha det.
Ble lurt inn i en bedriftsavtale, selv om jeg understreket at det er en privatadresse. Det ble ikke oppgitt noen avbestillingstid i tilbudet. Først når jeg sa opp avtalen, får jeg beskjed om at det er 12 måneders oppsigelsestid. De bruker 4-6 uker å svare på mail, og først etter at jeg har purret dem 2-3 ganger. Prisen er også blandt de høyeste ihht testen på bytt.no, men det er ikke viktigst. Her er det kundeservicen og det jeg oppfatter som bevisst lureri/svindel som er det verste. STYR UNNA!
Abonnent jeg opprinecrlig hadde ble erstatte med en som er dårligere. De sier selv det er bedre for kunden, men det er uforståelig.
Vanlig dårlig service og lurer kunder sin .dårlig behandlet kunder sin .jeg ble lurt. Jeg bel dårlig behandlet av hele selskapet.
Ringte og snakket med en kar som er skikkelig sta! Han har ingen kunskap om kundeservice. Så ubehagelig.
Foretak som jeg er medeier i har fått fakturaer og purringer for strøm som gjelder et privat bolighus. Vi har gitt beskjed tilsammen 4 ganger, og likevel sendes faktura feil. Vedkommende som jeg ringte takket for at jeg sa fra, men en måned etter kommer inkassovarsel..De hadde gjort samme feil mht nettleie, men her ryddet nettleverandør opp i feielen umiddelbart, og ringte til og med og beklaget at Fortum kunne gjøre sånne feil når de får nye kunder. Helt amatørmessig. IH
Feil på faktura, ekstra administrasjons tillegg som ikke var avtalt. Kundeservis svarer ikke.
Har hele veien vært problemer med å få tilsendt og få tilgang til både fakturaer og regninger, helt til siste faktura jeg nå endelig har betalt gjennom inkasso — så takk for den. Dyrt var det og fra begynnelse til slutt pga. manglende struktur fra selskapets ende da regninger for flere måneder har blitt utsendt samtidig. Har ikke hjulpet at nettsiden deres har vært nede hver eneste gang jeg har prøvd å få tilgang til fakturaer gjennom den. Hyggelig å snakke med på telefonen var de i hvert fall, om man omsider nådde igjennom der.
Fikk et godt tilbud med spotpris uten påslag i en måned, og at jeg skulle få et "skreddersydd" tilbud når måneden var over. Jeg vet at dette selskapet er litt korrupt så jeg endret til et nytt selskap noen dager etter som skulle ta over etter endt avtale. Lovnader fra selger at jeg skulle få god oversikt i app om forbruk (fikk ikke tilgang/innlogging), ny avtale som skulle være best egnet etter mitt forbruk (ble aldri tilsendt nytt tilbud), god kundeservice som visstnok skulle være bedre enn Gudbrandsdal energi (en meget gretten dame som virket mer irritert enn å hjelpe og en annen som aldri fikk ordnet innlogging til meg i app). På sluttfaktura presterte de å klemme inn en ekstra dag med en avtale jeg ikke skulle ha med fastpris på 199,90 øre/kwh, noe som tilsvarer litt over 10 ganger beløpet av spotpris. Hvorfor het avtalen min i første omgang skreddersydd? De fikk også med et papirfakturagebyr på 69kr uansett om at det ble sagt at på første faktura skulle ikke dette være et tillegg. Forbrukerrådet skriver at ved endring av strømavtale skal dette meldes om minst 14 dager før, men kundeservice sa at jeg fikk det til en gitt dato og at det var min feil som ikke responderte (på en mail jeg aldri fikk). Dato for denne skulle visstnok være 8 dager før. Kan ikke si at det var noe positivt om dette selskapet og vil helt anbefale å styre unna!!
Ryddig og grei faktura. Enkelt å komme i kontakt med personale hvis jeg trenger hjelp