Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Utrolig dårlig kundeservice. Avsluttet avtale med dem og gikk over til Fjordkraft. Spurte Fjordkraft OG Fortum om det var mer jeg trengte å gjøre og Fortums kundeservice virket irriterte på at det var det jeg ringte for å spørre om. Måneden etter fikk jeg faktura fra fjordkraft og trodde alt var bra. Så fikk jeg måneden etter det igjen faktura fra fortum. Da hadde Fortum laget avtale med mitt navn og flyttet meg over fra Fjordkraft uten å høre med meg. Det kostet meg nesten to tusen kroner. Nå fikk jeg igjen en faktura og blir bedt om å betale for en mnd jeg allerede har betalt og bestemte meg for at jeg må dele dette. Ikke velg Fortum!
Når jeg får tekstmelding og ringer inn får svar om at prisene øker slik er det og bare å betale. Dårlig kundebehandling. Har lyst til å bytte strømleverandør.
Jeg er kjempe fornøyd! At de har "grønne" konkurranser som gir gratis strøm i premie er gull! Det får hvertfall meg til tenke meg om et par ganger i hverdagen. Får alltid god hjelp. Jeg pleide aldri å gå inn på siden min før, men nå er jeg faktisk inne på sidene, bare for å titte litt. Snålt. Eneste de kan tas på fra meg, er at de ikke er rimeligste leverandør for meg. Jeg redder regnskog og får låse prisen i dyre perioder, og det er verdt litt.
Mins jeg hadde fast pris hvar faktura jeg for det må ha Svindel, og det har øket mnd pris etter 3. jeg må ringe hvar faktura til å opprette filen og aldre jeg for det på e post… Har øket bindingstid uten å si i fra…
Selskapet har den verste kundebehandlingen jeg har opplevd! Kunderådgiverne hos Fortum avbryter når du prater, har en svært dårlig attitude og har faktisk ledd hånlig av et spørsmål jeg hadde. I tillegg har de ikke holdt hva de lovet (sende meg e-post, ringe tilbake), så de gir tydeligvis fullstendig F i kundene sine! Jeg bytter strømleverandør omgående!
Vanskelig å få kontakt, dårlig nettkomunikasjon. Får ikke tilsendt faktura , må hente selv på " min side"., når jeg kommer inn. Hyggelig betjening når man først får kontakt. - Og selvfølgelig meget misfornøyd med de sinnsyke strømprisene.
Ikke tror på det dem sei når dem ringe og tilby deg den billigste strøm avtale i Norge. Dem lurer folk!!!!
Fikk 3 tilbud fra Eco da kun 1 ringte Fortum. Han selgeren var enig i min påstander og forklaringer iht LOS og mente at Fortum var et bedere valg. 10 Dec 2021 startet prøve måned. Etter en måned skulle vedkommende ringe tilbake og vi skulle ser på den beste løsningen ifm mitt forbruk, mm. Har ikke hørt et pip fra de. Jeg går da inn på Strømpris no som er drevet av Forbrukerrådet, og finner ut at flere har opplevde noe lingnende, eller prisen de mottar er ikke det samme some er blitt forspeilet. Dette er ren misbruk og fanteri om ikke Fortum ikke tar kontakt med kundene sine, som det gjenspeiles fra flere kommentare i Forbrukerrådet. 1. hold dere langt vekk fra "eco ekspertene" og 2. Fortum.
Det har aldri vært feil eller annet tull fra Fortum og tilbudene er godt beskrevet på weben.
Gir anbefaling om "Fortum stabil" som er en kostbar avtale sammenlignet med spot. Styr unna.
Jeg ble over telefon lovet en pris på 83 øre kwt som viste seg være rent tull. Jeg sendte klage mail som de ikke svarte på. Etter 6 uker sendte jeg ny mail med elklagenemnda som mottager i tillegg. Da fikk jeg svar etter 5 timer bare med svada bortforklaringer, bl.a at mailen var kommet til feil mailbox. Jeg får ikke tilgang til opptak av telefonsamtalen der de beviselig lover meg en pris på 83 øre kwt som en maks pris. Jeg betaler nå 196 øre kwt At de tar 99kr for å sende meg mail med faktura er heller ikke ok. Værste bedriften jeg har vært borti. Styr unna
Bestilte Fortum Trygg i juni 2021 på kr 1060,- (!) burde skjønt at her var noe rart. Deretter avregning i november på kr 5500,-. Byttet så til motkraft i desember, og fikk ny avregning på kr 15000,-. Sendte enslige m forslag om nedbetaling og evt gå tilbake som kunde. Aldri fått svar på e-post (første avregning ble betalt i helhet for 3 dager siden da jeg ikke hørte noe og betalte v første anledning. I dag fikk jeg varsel om inkasso fra Lowell på kr 9.000,-! Feige udugelige Fortum sier jeg. Lureri og elendig service.
Etter å ha sammenlignet Fortum med andre selskaper viser det seg at det er 47 andre leverandører/avtaler som er gunstigere enn spotpris hos Fortum. Beklager men jeg ser ikke hensikten med å betale mer enn det jeg må. Skjerp dere! Skal sies at kundeservicen har jeg vært strålende fornøyd med, og de kan jo ikke noe for at det sitter noen frodigere personer lenger opp i næringskjeden som ønsker å tjene noen ekstra kroner…
Hadde lik Betaling-avtale. Gikk fra leilighet til hus. Skulle si opp avtalen da de sa at vi skyldte fire tusen. Grunnen var da at vi avbrøt midt i året. Rart siden man skal betale mer på sommeren, så den burde i såfall vært på pluss-siden da vi ville si opp i august. Fortsatte avtalen i tro om at dette skulle gjevne seg ut i løpet av året slik de påsto. Viste seg at vi gikk fra minus 4 tusen, til minus 10tusen på tre mnd. De klarer altså ikke å gjøre den eneste jobben de har, å regne ut hvor mye strøm kundene deres bruker. Er ikke dette alt jobben som strøm-selskap innebærer? Jobber i elektriker-bransjen og går aldri fra en kunde uten å fraråde fra å bruke Fortum.
Byttet til Fortum ca. 2 år tilbake fra Fjordkraft. Har så langt vært fornøyd!
De har sendt meg faktura for hele november når jeg var kunde i Ishkraft. Jeg spørrte Fortum om pris for strøm 29 november. De sendt meg faktura fra 1.11 til 1.12. Det er veldig dumt. Jeg har betalt faktura til Ishkraft for hele november og fant også faktura fra Fortum. Begge 2 skrevet meg at jeg brukt da 1455, 70 kWh. Skjønner ikke hvorfor jeg må betale også til Fortum.