Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Får ikke regning fra dem, men inkassovarsel uten at de har sendt regning. Sentralbord er lite kundevennlig og inkompetente.
Sensitiv informasjon. Påslag med lite informasjon .
Etter test på bytt.no fant de ut at jeg ville spare alt for lite til å bytte leverandør. Liker at jeg kan følge forbruk og kostnad på app daglig.
Jeg ble lurt med Lik betaling og det er mange som jeg skjenner ble lurt det samme. De gir deg første og andre måned grei priser og da begynner de heve opp prisen. Meget dårlig kundeservice og behandling. De har også lurte meg med hjemme lading, i kontrakten stor at med montering men, det er bare tull de festet på veggen i garasjen min og koblet til stikkontakten. Jeg skjønte etter kant at de hadde ikke laget eget kurs for hjemme laderen. Jobben ble gjort av Bravida og de nektet feil koblingen selvfølgelig og Fortum ville ikke ta ansvar heller. Aldri mer Fortum og aldri mer Bravida. Saken ble sendt til forbrukertilsynet.
Enkel nettside, god kundeservice. Det er alltid mulig å få et tilbud fra de når du ønsker.
Som alle strømleverandører, luringer. Dere er ute etter å suge mest mulig ut av det som skulle være arvesølvet vårt, for å dele ut overskuddet (som burde gå tilbake i form av lavere priser) til aksjonærer og meglere med skyhøy provisjon. Jeg må bare velge mellom de minst griske...
Ble kontaktet av en snakkesalig selger som overbeviste meg til å skifte. Strømforbruket mitt skulle loggføres en viss tid og jeg skulle da få tilbud om avtale som skulle være den beste i markedet og for min bolig. Sjekket avtalen opp mot over 50 andre i markedet og den kom på over 40 plass.. Tok kontakt og fik da mulighet til å skifte avtale. Fikk aldri svar på hvorfor jeg ikke fikk dette tilbudet med en gang. Det nye tilbudet var betydelig bedre men langt fra det beste i markedet. Jobber nå med å skifte og anbefaler ikke Fortum eller andre lurendreiere i dette markedet..
Er fornøyd med Fortum. Bra tilbakemeldinger. Vet ikke om spotavtalen min er den beste strømavtale. Ønsker tilbakemelding fra Fortum om min strømavtale er den rimligste
veldig dårlig forklart hvilke fordeler/ulemper en fastprisavtale har kontra spotpris og variabel pris. Hvordan vil ett årsoppågjør bli seende ut for mitt vedkomende basert på den historikken dere har? Ser gjerne ett eksempel på hvordan dere behandler forskuddsinbetalingen opp mot faktisk forbruk. Dere må gi en god forklaring på hvorfor deres leveranser blir opp mot vel kr 10000 dyrere i året samlignet med enkelte andre leverandører.
Det er en fin avtale. Jeg har lik pris sånn at jeg betaler det samme hver måned.
Lik pris klarer de ikke å holde kontrollen på, de gjør ingenting med månedsbeløp før man selv sier i fra at det er for lavt. Fikk til svar fra kundeservice at det var jeg som hadde valgt lik betaling, så jeg fikk skylde meg selv for at jeg hadde betalt for lite. Aldi mer Fortum.
Bestilte likpris for ett år tilbake. Noe som fungerte ok de første månedene. Så ble månedsfakturaene fra Fortum høyere og høyere! Plutselig flere tusen per mnd. Jeg sa da opp strømselskapet, og byttet til ett bedre selskap. Verste var at jeg da fikk en sluttfaktura på nærmere 6000,- i tillegg til månedlig strømfaktura på 3000,- Føler meg svært lurt!! Anbefaler absolutt ikke Fortum, styr unna!
Fortum har valgt å skule seg fra sine kunder - fins ikke noen steder å rette en klage til. Deres kundesenter er bemannet med folk uten etternavn og som ikke svarer til noen. De sier at deres instruks er å ikke levere ut kontakt informasjon til noen ansvarlige på Fortum. Det er ille !
Ved innmeliding kom en link til å bli med i belønningsprogrammet deres der jeg så at det var muligheter for flere opptjeninger av 24 timers gratis strøm samt at ved innmelding skulle jeg motta 24 timers gratis strøm. De sendte en epost der det fremkom at jeg hadde mottatt strøm i 24 timer uten der å opplyse om at dette blir trekt fra neste år. Det var vanskelig å finne vilkårene til denne opptjeningen da linken er i samme skrifttype og farge som resten av siden uten at det er synlig at dette er en link. Virker som de ønsker at folk skal bli lurt.
Fra første faktura har beregnet kw vært feil og jeg har fått alt for store fakturaer, hadde jeg ikke fulgt med hadde de svindlet meg for over 20000 kr på noen få mnd. Har byttet strømselskap, men får likevel fakturaer fra de fortsatt! De har sendt meg minusfakturaer siden august og bekreftet på tlf at alt er oppgjort og avsluttet, men likevel får jeg fortsatt fakturaer fra de og sist nå så mente de at jeg skyldte de 5000,- !!! Kan noe befri meg fra dette forferdelige strømselskapet vær så snill!!!
god erfaring med dem, enkelt å forstå regningen hver måned