Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble lokket av Fortum om fastpris i deres såkalte PrisFrys. Skulle få 299 øte/kWh de 2 neste månedene og dette skulle starte kommende måned. Tegnet avtale 23 august men Fortum ventet med å aktivere avtalen til 1 uka i september slik at PrisFrys avtalen først var gjeldene fra oktober. Ingen informasjon og første faktura viste at det var spot vi betalte i september. Ikke fast-pris som avtalt. Styr unna. Har byttet selskap.
Hørtes veldig bra ut, hadde Tibber (noe jeg var meget fornøyd med). Ble lovet: - Gratis smartlading (som tibber har, men i Fortum betaler du 29kr/mnd) - 24timer gratis strøm, som du selv aktiverer i appen (24T gratis strøm som du får igjen etter 1år(!)) - Kan kobles sammen med Tibber pulse, noe den ikke kunne - Unødevendig dårlig oversikt i appen, iforhold til tibber Ble solgt pga dette, OG at du kan låse strømprisen for 2mnd. Hvor du får en SMS med pris for fast strømpris hver 14. i mnd, enda ikke fått noe og idag er det den 17... MEEEEEEGET dårlig kunderservice pr epost. svarer 5-7 dager etter sendt Alt i alt, meget skuffet... Off
Trodde jeg hadde kjøpt spotprisavtale (solgt inn som variabel pris), hadde vist noe som het Fortum Trygg, de kunne vist sette prisen som de ville, og det gjorde de, til 899 øre/kwt på tross av at spotprisene var på langt under det i September. Det var de så snille å sende info om i en form for markedsførings e-post som havnet der hvor sånne stort sett havner. Men da strømregningen plutselig tredoblet seg fra en måned til en annen så merket man det. Hørte at det samme hadde skjedd med flere venner og familier. Byttet strømavtale på dagen, og anbefalte alle jeg kjente om å gjøre det samme.
Ble ringt opp av en selger for en liten stund tilbake. Han tilbydde meg en avtale som het prisfrys og 60 dager gebryrfri strøm. Da fikk jeg en fastpris som lå flere kroner under spotprisen. Strømstøtten endte opp med å bli høyere enn strømregninga mi så tjente et par hundre kroner.
Ble oppringt av to aggressive Fortum selgere i dag som påsto at mange i nabolaget vårt hadde klaget til Fortum på at strømmålerene ikke måler riktig... Mente de hadde ryddet opp i all tidligere villedende markedsføring og ufordelaktige kontraktsvilkår og lovte dyrt og hellig å sende skriftlig tilbud på mail slik at jeg skulle kunne sammenligne med andre i markedet i ro og fred. Tilbudet kom aldri, så jeg må da konkludere med at Fortum for tiden ikke er konkurransedyktige...
Var egentlig fornøyd i starten, men ble lurt til å velge noe som heter stabil, fikk plutselig en regning som var 3 doblet fra en måned til den andre! De påstod å ha sendt ut mail om anbefaling om å bytte avtale, noe de overhode ikke har fått. Sjekket både, søppelpost og primær mail. Ikke føl deg trygg hos Fortum! BTW for man heller ikke opp faktura på kundeservice siden!!
Mon svigermor ble overbevist av pågående selger om at hele borettslaget hadde byttet til Fortum. Det er ikke sant. Oppdaget skiftet da tidl selskap ringte meg og lurte på hvorfor avtalen var avsluttet. Også het i avtale unødige påslag for en pensjonist. Angreskjema ble sendt, signert av henne. Forum godtok ikke at det kom fra en annen Mail enn hennes. Ble bedt om å ringe. Da det ble påpekt ar angreskjema var signert av kunden selv hjalp ikke det. Jeg måtte ha fullmakt for å handle på hennes vegne. Så da måtte jeg bruke en gammel e-postadresse registrert på henne. Først da godtok de oppsigelsen. Makan ril krav til en 85-åring!