Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dyrt med påslag og månedspris

Omtale av  Thomas

Abonnent jeg opprinecrlig hadde ble erstatte med en som er dårligere. De sier selv det er bedre for kunden, men det er uforståelig.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Dårlig strøm leverandører

Omtale av  Anandarajah K

Vanlig dårlig service og lurer kunder sin .dårlig behandlet kunder sin .jeg ble lurt. Jeg bel dårlig behandlet av hele selskapet.

Utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Christina

Ringte og snakket med en kar som er skikkelig sta! Han har ingen kunskap om kundeservice. Så ubehagelig.

Fortum har registrert feil kontaktinformasjon mellom privat person og foretak.

Omtale av  Ih

Foretak som jeg er medeier i har fått fakturaer og purringer for strøm som gjelder et privat bolighus. Vi har gitt beskjed tilsammen 4 ganger, og likevel sendes faktura feil. Vedkommende som jeg ringte takket for at jeg sa fra, men en måned etter kommer inkassovarsel..De hadde gjort samme feil mht nettleie, men her ryddet nettleverandør opp i feielen umiddelbart, og ringte til og med og beklaget at Fortum kunne gjøre sånne feil når de får nye kunder. Helt amatørmessig. IH

Lureri

Omtale av  Kai

Feil på faktura, ekstra administrasjons tillegg som ikke var avtalt. Kundeservis svarer ikke.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lite seriøst og lite brukervennlig

Omtale av  Jon

Har hele veien vært problemer med å få tilsendt og få tilgang til både fakturaer og regninger, helt til siste faktura jeg nå endelig har betalt gjennom inkasso — så takk for den. Dyrt var det og fra begynnelse til slutt pga. manglende struktur fra selskapets ende da regninger for flere måneder har blitt utsendt samtidig. Har ikke hjulpet at nettsiden deres har vært nede hver eneste gang jeg har prøvd å få tilgang til fakturaer gjennom den. Hyggelig å snakke med på telefonen var de i hvert fall, om man omsider nådde igjennom der.

Endring av avtale uten å melde ifra

Omtale av  Rune J

Fikk et godt tilbud med spotpris uten påslag i en måned, og at jeg skulle få et "skreddersydd" tilbud når måneden var over. Jeg vet at dette selskapet er litt korrupt så jeg endret til et nytt selskap noen dager etter som skulle ta over etter endt avtale. Lovnader fra selger at jeg skulle få god oversikt i app om forbruk (fikk ikke tilgang/innlogging), ny avtale som skulle være best egnet etter mitt forbruk (ble aldri tilsendt nytt tilbud), god kundeservice som visstnok skulle være bedre enn Gudbrandsdal energi (en meget gretten dame som virket mer irritert enn å hjelpe og en annen som aldri fikk ordnet innlogging til meg i app). På sluttfaktura presterte de å klemme inn en ekstra dag med en avtale jeg ikke skulle ha med fastpris på 199,90 øre/kwh, noe som tilsvarer litt over 10 ganger beløpet av spotpris. Hvorfor het avtalen min i første omgang skreddersydd? De fikk også med et papirfakturagebyr på 69kr uansett om at det ble sagt at på første faktura skulle ikke dette være et tillegg. Forbrukerrådet skriver at ved endring av strømavtale skal dette meldes om minst 14 dager før, men kundeservice sa at jeg fikk det til en gitt dato og at det var min feil som ikke responderte (på en mail jeg aldri fikk). Dato for denne skulle visstnok være 8 dager før. Kan ikke si at det var noe positivt om dette selskapet og vil helt anbefale å styre unna!!

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR