Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Som over. Når en tilskriver et selskap om forespørsler forventer en også svar
De tar kontakt etter at jeg har sagt opp avtalen. Fortum spør om jeg har flyttet. Når jeg bekrefter at jeg har byttet strømselskap pga pris kommer de med svaret: « Du får se hvordan det blir utover da». Lite hyggelig telefonsamtale som jeg ikke har bedt om.
Hadde lik betaling fra mai 2020til juli 2021 Fikk faktura på 10000 kroner uten noen form for detaljer bare en ren tekst fra en som jobber i kundeservice. Da jeg ringte inn for å bestille min avtale var jeg klar over hva jeg ville ha lik betaling med realistisk regulering fra å ha betalt 300kr til å måtte betale 1800kroner sa jeg selvfølge opp avtalen. Nå har jeg ikke tilgang til min fortum konto eller tidligere faktura. Men ser at fortumfra mai20 til juni 21 har helt klar tapt på meg. Så for å tjene inn på meg som kunde regner de at jeg må betale 10k. Men ku kalkulert forbuk fra par måneder ikke hele året. Dett er absolutt å lure kundene sine og jeg håper virkelig disse går konkurs ! Ikke finn på å verve flr æ få lavere strøm !
Startet med at jeg ble oppringt fra en selger som ville overvåke strømmen min for å se hvordan jeg kunne spare strøm. Dette var bare tull og fikk ikke annet ut dette enn en avtale med fortum. Få dager senere ringte en selger for å presse på meg allslags tilleggsprodukter du ikke behøver. Ringte selv og avbestilte alle tilleggsprodukter få dager senere, når jeg fikk lest meg opp. Viser seg så at dette ikke har skjedd, kun de mest "synlige" har blitt avbestilt. Har blant annet fått avtalen fått avtalen "lik betaling". Der fortum beregner en månedlig pris etter anslått forbruk. Denne er såklart veldig lav, slik at det ser veldig billig ut. Fikk så en forventet stor regning på mange 1000 når jeg sa opp som kunde, etter noen måneder. Så heldigvis hva som var på gang. Virker som det hele var planlagt fra fortum sin side. Bestilte også en helt normal spotpris avtale, men endte opp med Fortum stabil, dette kom ikke frem på fakturaen før det var godt noen måneder. Når jeg ringte for å få detaljer på siste faktura møtte jeg på en kundebehandler ikke forsto hva jeg ville ha hjelp med, og satt å små flirte ofte. Kort oppsummert: Hold dere unna fortum.
Hold deg unna om du ikke har noen tusen ekstra liggende hver måned. Legg på når de ringer uansett hva de sier. Det hele selges inn som en overvåking av strømforbruk for å best kunne vurdere korrekt strømavtale. Så baller det på seg; man må signert på en avtale man ikke får lese skriftlig men som leses opp over telefon raskt. Så forsøkes det å prakke på deg de syyyyykeste ekstrapakkene som er helt bortinatta.
Hei Imma. Veldig beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse med en av våre selgere, jeg har stor forståelse for frustrasjonen her. Vi takker imidlertid for tilbakemelding, da dette er viktig for oss slik at vi kan bli enda bedre. Ved et eventuelt strømsalg skal selger kommunisere salget og produktene på en forståelig og fin måte, og dette skal alltid godkjennes og aksepteres av kunde. Slik du beskriver hendelsen virker det ikke som om dette har skjedd, og det beklager vi veldig. Jeg vil veldig gjerne få kontakt med deg slik at vi kan se over saken og eventuelt rapportere det videre til vår kvalitetssikringsavdeling. På den måten kan det tas videre med vedkommende det gjelder. Ta gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Fortum. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Fortum
Min mann døde i januar, da sa dem at dem skulle slette han som medlem, så ble jeg medlem i Fortun. Min avdøde mann har fått 4 inkassobrev, det siste kom juli med spørsmål om Fortun hadde tatt pant i boet og om det var flere som hadde pant i boet. Jeg må jo si at jeg ble helt satt ut, men heldigvis så tok min sønn over. Hadde bet. over 12000 fra nyttår, jeg bruker veldig lite strøm, men fikk svar at strømmen var så dyr, jeg fikk da 2000 tilbake. Så jeg jeg har ikke så mye bra å si om fortun.
Hei Kari. Veldig leit å høre om denne situasjonen, og slik skal det selvsagt ikke være. Ved bortgang skal dette registreres hos oss, og er det inkassosaker liggende skal disse naturligvis krediteres. Nye fakturaer skal da sendes videre til vedkommende som fortsatt bor i boligen. Dersom dette ikke har blitt gjort i ditt tilfelle beklager vi det på det sterkeste, og vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg slik at vi kan få sett på saken din. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21496910 eller [email protected]. Håper å høre fra deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Celine Fortum
Unngå dette firmaet. De lyver og lager kundeavtaler over telefon som ikke stemmer, de endrer avtalen og finner ikke telefonsamtaler de sier de har tatt opp i ettertid.
Hei Ragnhild. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Ved strømsalg skal det alltid være enighet mellom kunde og selger hva slags tjeneste vedkommende ønsker og får, og det skal beskrives hva avtalen går ut på. Dersom avtalen din i ettertid har blitt endret uten samtykke tar vi det veldig alvorlig, da det absolutt ikke skal skje. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg kan få se over saken din, og få en oversikt over hva som har hendt her. Ta derfor gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Fortum, eller via chat på vår hjemmeside: https://web.fortum.no/pls/kundestotte/helpdesk.chat.chat?sak=ny&dialog=77 Håper å høre fra deg, og ønsker deg en riktig fin dag. Vennlig hilsen Celine Fortum