Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hadde Lik betaling. Når det ble stilt spørsmål om vi kunne endre dette til et annet abonnement ble det fortalt at det ikke skulle være noe problem. En uke etterpå mottar vi en regning på 11 000 kr hvor det kun står på faktura, restsaldo lik betaling. Rett og slett svindelselskap, vi kommer til og bytte strømselskap snarest. Dårlig på kundeservice, du får kanskje svar etter ett par uker.
Jeg ble kontaktet forrige sommer av selger for Fortum og ble lovet kun en liten sum hver Mnd... Sjokket kom for ca 2 uker med en regning som dumpet plutselig i min postbox uten forvarsel! Reg ingen var på nærmere 9000kr!Jeg fikk selvfølgelig sjokk og tok kontakt med en kundebehandler som svarte resolutt:Ja men du har jo brukt mere strøm enn det du har betalt pr. Mnd derfor har du fått denne regningen nå! Jeg forklarte at jeg følte meg lurt samt at jeg ikke hadde mulighet for å betale hele dette beløpet nå uansett da jeg er uføre trygdet samt er Kreft syk. Jeg bad omstendig om å få delt dette opp i flere avdrag.. Fikk da et tørt svar om at dette kunne ikke deles opp mere enn 2 ganger.. Dette er en behandling som er helt hjerterått!!!
Hei Steinar. Det er veldig beklagelig å høre om din opplevelse hos oss, og jeg har stor forståelse for frustrasjonen her. Det høres ut som om du har hatt Lik Betaling i din strømavtale. Lik Betaling er en betalingstjeneste som gjør at du får et satt fastbeløp du betaler hver måned. Vi utregner dette fastbeløpet ved å ta det stipulerte årsforbruket på målerene din, og dele på 12. I dette fastbeløpet inngår også nettleie fra netteieren din dersom vi gjennomfakturerer for dem. Tanken bak Lik Betaling er slik at ettersom man betaler samme fastbeløpet hele året vil man betale litt mer enn sitt reelle forbruk på sommeren, slik at man kan betale litt mindre på vinteren. Fakturaen er satt opp litt annerledes med fastbeløp på første side, men det reelle fakturagrunnlaget ligger alltid med i fakturaen slik at man kan ha oversikt over det reelle forbruket sitt. Det er også veldig beklagelig å høre om situasjonen din, og at du ble møtt med så lite forståelse, slik skal det absolutt ikke være. Vi har også mulighet til å dele opp en faktura i mer enn 2 avdrag, og skal være så behjelpelige vi kan for å finne beste løsning for deg som kunde. Vi ønsker veldig gjerne å få sett på denne saken slik at vi kan finne en hyggelige løsning. Ta derfor gjerne kontakt med oss på tlf 21496910, [email protected] eller via chat på vår hjemmeside: https://strom.fortum.no/kundeservice Vi håper å høre fra deg. Vennlig hilsen Celine Fortum
Vi fikk plutselig velkomstmail og telefon fra selger med takk for bestilling - 3.5.2021. Men jeg hadde ikke bestilt noe. Det viste seg at jeg hadde bestilt Obos medlemsstrøm 2.7.2020. Det tok altså TI MÅNEDER før vi hørte fra dem. Selger var sur. Da vi spurte kudneservice om hva som hadde skjedd, var det starten på en mailtråd med dårlige svar og surmuling fra Fortum. Vi har fått endret leverandør og kan virkelig ikke anbefale noen å gå for Fortum. De må ta tak i kundeservicen sin.
Hei Tormod. Det er veldig beklagelig å høre om denne opplevelsen du har hatt hos oss som din strømleverandør. Det kan tenkes at når du bestilte Obos Medlemsstrøm i Juli i fjor ble det registrert med oppstart nå i Mai. Systemene våre sender ikke ut velkomstmail og bestillingsbekreftelse før en avtale er aktiv hos oss. Situasjonen du forklarer rundt både selger og kundeservice er imidlertid ikke bra, og vi vil gjerne se nærmere på dette, både hendelse rundt avtale og kundebehandlingen du har fått. Vi setter også pris på å få tilsendt slike klager, så vi kan rapportere det videre til rette vedkommende. Ta gjerne kontakt med oss igjen, slik at vi kan få sett på saken. Vi kan nås på tlf 21496910, [email protected] eller via chat på vår hjemmeside: https://strom.fortum.no/kundeservice Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Fortum
Jeg synes det er helt uakseptabelt at en telefonselger bokstavelig kaller deg for idiot og legger på røret, bare fordi du ikke takker ja til den strømavtalen han foreslår!!
Hei Arne E. Vi beklager på det aller sterkeste for dette, det er selvfølgelig helt uakseptabel oppførsel. Vi benytter oss av eksterne byråer når det kommer til strømsalg, og hendelsen slik du forklarer tar vi på største alvor. Våre selgere skal alltid være høflige, vennlige og respektfulle mot alle de ringer ut til, så her ønsker vi veldig gjerne at du tar kontakt med vår kundeservice slik at vi kan få rapportert inn dette. På den måten kan vår kvalitetssikringsavdeling gå igjennom samtalen og ta det videre med rette vedkommende dersom det har vært et brudd på våre retningslinjer. Ta kontakt med oss om hendelsen på tlf 21496910, [email protected] eller via chat på vår hjemmeside: https://strom.fortum.no/kundeservice Beklager så mye igjen, og håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Fortum
Det frekkeste jeg noen gang har opplevd. Plutselig får jeg regning fra Fprtum uten at jeg har snakket med dem engang og har annen leverandør!! Jeg vil se deres kontrakt jeg aldri har skrevet under på!! Pass på- dette er alvorlig!!
Total useriøst - høye priser! Dårlig oppfølging og det sendes både faktura samtidig fra de og Inkasso fra Solvencia! Jeg klagde på faktura som viste ett forbruk som var 3 ganger høyere enn ellers! Så sa de at de skulle se på saken - men istedenfor kom det inkassovarsel og faktura for andre gang og til slutt ble det totalt uoversiktlig! Ingen oppfølging på mine henvendelser heller! Til slutt betalte jeg bare for å bli kvitt de og byttet tilbake til min tidligere strømleverandør (3,5 måneder hos Fortum har til syvende og sist kostet meg like mye som ellers 7 måneder strømavtaler)! Hold dere laaaaaaaaaaaaaangt unna dette selskapet! Med mindre dere vil betale mye mer og får meget dårlig service i tillegg!
Dårligste kundeservicen jeg har vært borti. De har gode priser, men ikke når jeg nå har holdt på i 5 mnd med feil fakturaer, regninger som er sendt til min gamle adresse, betingelser som ikke stemmer etc. Dette etter å ha pratet med dem og gjentatte ganger prøvd å opplyse om ny bostedsadresse og om at fakturaer er feil. Fortsatt ikke ferdig og har også 4-5 inkassosaker som ble begynt siden Fortum aldri gjorde noe som helst:) hipp hurra. I samtale med kundeservice fikk jeg spørsmål om jeg trengte ordbok og om jeg skjønte noe som helst og at alt de hadde gjort var riktig og at jeg prøvde å utnytte systemet. Veldig saklig når jeg bare prøvde på å få fakturaene sendt til min adresse og når jeg fikk dem var de på mellom 6-700kr når jrg hadde blitt lovet fastpris på ca 400.