Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Ble ringt opp av en selger for en liten stund tilbake. Han tilbydde meg en avtale som het prisfrys og 60 dager gebryrfri strøm. Da fikk jeg en fastpris som lå flere kroner under spotprisen. Strømstøtten endte opp med å bli høyere enn strømregninga mi så tjente et par hundre kroner.
Ble oppringt av to aggressive Fortum selgere i dag som påsto at mange i nabolaget vårt hadde klaget til Fortum på at strømmålerene ikke måler riktig... Mente de hadde ryddet opp i all tidligere villedende markedsføring og ufordelaktige kontraktsvilkår og lovte dyrt og hellig å sende skriftlig tilbud på mail slik at jeg skulle kunne sammenligne med andre i markedet i ro og fred. Tilbudet kom aldri, så jeg må da konkludere med at Fortum for tiden ikke er konkurransedyktige...
Var egentlig fornøyd i starten, men ble lurt til å velge noe som heter stabil, fikk plutselig en regning som var 3 doblet fra en måned til den andre! De påstod å ha sendt ut mail om anbefaling om å bytte avtale, noe de overhode ikke har fått. Sjekket både, søppelpost og primær mail. Ikke føl deg trygg hos Fortum! BTW for man heller ikke opp faktura på kundeservice siden!!
Mon svigermor ble overbevist av pågående selger om at hele borettslaget hadde byttet til Fortum. Det er ikke sant. Oppdaget skiftet da tidl selskap ringte meg og lurte på hvorfor avtalen var avsluttet. Også het i avtale unødige påslag for en pensjonist. Angreskjema ble sendt, signert av henne. Forum godtok ikke at det kom fra en annen Mail enn hennes. Ble bedt om å ringe. Da det ble påpekt ar angreskjema var signert av kunden selv hjalp ikke det. Jeg måtte ha fullmakt for å handle på hennes vegne. Så da måtte jeg bruke en gammel e-postadresse registrert på henne. Først da godtok de oppsigelsen. Makan ril krav til en 85-åring!
Vi ble meget overrasket over at Fortrum bedrift har 1 års oppsigelsestid. Dette ble ikke kommunisert når vi tegnet avtalen.
Pågående selgere pr.telefon som "unnlater" å fortelle ...alle detaljer, og selger "strømavtaler til privatpersoner ,,som har ett org. nr på små ENK
Bare rot med faktura, efaktura som ikke fungerer med avtalegiro og ubrukelig kundeservice som ikke kan hjelpe. Har feks ikke mottatt efaktura eller faktura på mail uten å etterspørre dette når jeg har fått purring. Lovnad om bedring hver gang. Kjøpte itillegg til strøm abonnement wallbox ladder som sluttet å fungere. Meldte inn feil i august, nå er det oktober og de har aldri fulgt opp. Må ringe de for å få vite noe somhelst. Svaret er at jeg får beskjed fra elektriker når de har mulighet til å komme, dette har de sagt i 3 mnd.