Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Hold deg unna om du ikke har noen tusen ekstra liggende hver måned. Legg på når de ringer uansett hva de sier. Det hele selges inn som en overvåking av strømforbruk for å best kunne vurdere korrekt strømavtale. Så baller det på seg; man må signert på en avtale man ikke får lese skriftlig men som leses opp over telefon raskt. Så forsøkes det å prakke på deg de syyyyykeste ekstrapakkene som er helt bortinatta.
Hei Imma. Veldig beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse med en av våre selgere, jeg har stor forståelse for frustrasjonen her. Vi takker imidlertid for tilbakemelding, da dette er viktig for oss slik at vi kan bli enda bedre. Ved et eventuelt strømsalg skal selger kommunisere salget og produktene på en forståelig og fin måte, og dette skal alltid godkjennes og aksepteres av kunde. Slik du beskriver hendelsen virker det ikke som om dette har skjedd, og det beklager vi veldig. Jeg vil veldig gjerne få kontakt med deg slik at vi kan se over saken og eventuelt rapportere det videre til vår kvalitetssikringsavdeling. På den måten kan det tas videre med vedkommende det gjelder. Ta gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Fortum. Der svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Håper å høre fra deg! Vennlig hilsen Celine Fortum
Min mann døde i januar, da sa dem at dem skulle slette han som medlem, så ble jeg medlem i Fortun. Min avdøde mann har fått 4 inkassobrev, det siste kom juli med spørsmål om Fortun hadde tatt pant i boet og om det var flere som hadde pant i boet. Jeg må jo si at jeg ble helt satt ut, men heldigvis så tok min sønn over. Hadde bet. over 12000 fra nyttår, jeg bruker veldig lite strøm, men fikk svar at strømmen var så dyr, jeg fikk da 2000 tilbake. Så jeg jeg har ikke så mye bra å si om fortun.
Hei Kari. Veldig leit å høre om denne situasjonen, og slik skal det selvsagt ikke være. Ved bortgang skal dette registreres hos oss, og er det inkassosaker liggende skal disse naturligvis krediteres. Nye fakturaer skal da sendes videre til vedkommende som fortsatt bor i boligen. Dersom dette ikke har blitt gjort i ditt tilfelle beklager vi det på det sterkeste, og vi ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg slik at vi kan få sett på saken din. Ta gjerne kontakt med oss på tlf 21496910 eller [email protected]. Håper å høre fra deg, slik at vi kan finne en hyggelig løsning. Ønsker deg en fin dag! Vennlig hilsen Celine Fortum
Unngå dette firmaet. De lyver og lager kundeavtaler over telefon som ikke stemmer, de endrer avtalen og finner ikke telefonsamtaler de sier de har tatt opp i ettertid.
Hei Ragnhild. Det er veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Ved strømsalg skal det alltid være enighet mellom kunde og selger hva slags tjeneste vedkommende ønsker og får, og det skal beskrives hva avtalen går ut på. Dersom avtalen din i ettertid har blitt endret uten samtykke tar vi det veldig alvorlig, da det absolutt ikke skal skje. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg kan få se over saken din, og få en oversikt over hva som har hendt her. Ta derfor gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Fortum, eller via chat på vår hjemmeside: https://web.fortum.no/pls/kundestotte/helpdesk.chat.chat?sak=ny&dialog=77 Håper å høre fra deg, og ønsker deg en riktig fin dag. Vennlig hilsen Celine Fortum
Ved avtaleinngåelse var det helt klart at det skulle være autogiro. Dette kom ikke selv om banken hadde gjort alt riktig og de begynte først med epost faktura og deretter med efaktura noe vi overhode ikke skulle ha. Fortum anbfalles på det sterkeste å ikke bruke. Null hjelp fra firmaet for å løse deres feil.
Hei Espen. Veldig beklagelig å høre at du ikke er fornøyd med oss som strømleverandør. Vi som bedrift må sende over faktura med oversikt over faktureringsgrunnlag slik at du som kunde vet hva du betaler for. Faktureringsmetodene vi tilbyr er eFaktura, e-postfaktura eller brevfaktura. AvtaleGiro er imidlertid en betalingsmetode, og ikke en faktureringsmetode, vi må derfor fortsatt sende faktura via eFaktura, e-post eller brev selv om AvtaleGiro er registrert. Som oftest blir man tilsendt første faktura via ønsket leveringsmetode, så må kunden selv opprette AvtaleGiro via banken sin. Vi som bedrift kan ikke automatisk opprette eFaktura eller AvtaleGiro for deg da det krever tilgang til din personlige bank. Det er likevel veldig beklagelig at du ikke har fått god nok hjelp av oss, da vi selvsagt skal bistå med informasjon og hjelp om man har spørsmål. Jeg ønsker gjerne å komme i kontakt med deg slik at jeg kan få sett over saken din og finne en hyggelig løsning. Ta gjerne kontakt via Messenger på vår Facebook-side Fortum, eller via chat på hjemmesiden vår: https://web.fortum.no/pls/kundestotte/helpdesk.chat.chat?sak=ny&dialog=77 Ønsker deg en riktig fin dag videre. Vennlig hilsen Celine Fortum
Kundeservice er nedprioritert og de har ikke noe system som kan hjelpe saksbehandlerene å forstå den totale situasjonen til kundene. Det hele virker veldig overfladisk. De har også et komplisert system for abonnementer, akkurat som mange andre leverandører.
Hei Bente I. A. O. Det er veldig leit å høre om din erfaring med oss som strømleverandør, men vi setter stor pris på tilbakemeldingen. Vi jobber kontinuerlig med å bli bedre på alle mulige måter, og tilbakemeldinger som dine er viktig for oss slik at vi kan ta det med videre og bli enda bedre. Beklagelig å høre at vi for tiden ikke når opp til forventningene, vi ønsker selvsagt at alle våre tidligere og eksisterende kunder skal være fornøyd med oss, spesielt vår kundeservice. Dersom du har pågående sak, spørsmål eller liknende hos oss må du bare ta kontakt med oss, spesielt via Messenger på Facebook-side Fortum og chat svarer vi fortløpende hverdager mellom 09-15. Da skal vi hjelpe til så godt vi kan :) Ønsker deg en riktig fin dag videre. Vennlig hilsen Celine Fortum
I fjor sommer ble jeg oppringt av Fortum som ga meg tilbud om ny strømavtale som innebar at jeg skulle betale det samme som jeg gjorde da (aug.2020) hver måned det neste året. INGENTING ble sagt om at hvis prisen oversteg hva jeg da betalte, ville bli liggende som gjeld hos Fortum. Stor var overraskelsen da jeg skulle sjekke avtalen som jeg visste snart utløp. Til tross for mine innbetalinger er jeg skyldig kr. 8000! Er dette virkelig lovlig? Skal informere Forbrukerrådet og sjekke videre. Hvis dette er lovlig, har ikke jeg mulighet for annet enn oppdeling i flere mindre innbetalinger, noe jeg ser at de nødig vil. Jeg kommer selvfølgelig til å bytte leverandør etter dette. Slutter meg til flere andre, og sier STYR UNNA.
Fortum bedriver bare lureri. De presenterer et produkt over tlf på en misveiledene måte og skjuler de viktige vilkårene i e-postbekreftelsen (de viktigste punktene står ikke på hjemmesiden!). Om du klager så får man høre at "vi beklager for at du tror at produktet er noe annet enn hva det egentlig er. Vi beklager også for at selger på tlf ikke informerte godt nok, men du burde brukt 14 dagers angrerett". Likevel når jeg leser gjennom produktbeskrivelsen som står på deres nettside sammen med kundeservice på tlf, så sier de seg enig at de bør endre formuleringen av produktet. Altså, de er enig at formuleringen er misveiledene, de har beklaget for at selger på tlf ikke informerte godt nok, men jeg må likevel betale? Bravo!