Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Lik pris klarer de ikke å holde kontrollen på, de gjør ingenting med månedsbeløp før man selv sier i fra at det er for lavt. Fikk til svar fra kundeservice at det var jeg som hadde valgt lik betaling, så jeg fikk skylde meg selv for at jeg hadde betalt for lite. Aldi mer Fortum.
Bestilte likpris for ett år tilbake. Noe som fungerte ok de første månedene. Så ble månedsfakturaene fra Fortum høyere og høyere! Plutselig flere tusen per mnd. Jeg sa da opp strømselskapet, og byttet til ett bedre selskap. Verste var at jeg da fikk en sluttfaktura på nærmere 6000,- i tillegg til månedlig strømfaktura på 3000,- Føler meg svært lurt!! Anbefaler absolutt ikke Fortum, styr unna!
Fortum har valgt å skule seg fra sine kunder - fins ikke noen steder å rette en klage til. Deres kundesenter er bemannet med folk uten etternavn og som ikke svarer til noen. De sier at deres instruks er å ikke levere ut kontakt informasjon til noen ansvarlige på Fortum. Det er ille !
Ved innmeliding kom en link til å bli med i belønningsprogrammet deres der jeg så at det var muligheter for flere opptjeninger av 24 timers gratis strøm samt at ved innmelding skulle jeg motta 24 timers gratis strøm. De sendte en epost der det fremkom at jeg hadde mottatt strøm i 24 timer uten der å opplyse om at dette blir trekt fra neste år. Det var vanskelig å finne vilkårene til denne opptjeningen da linken er i samme skrifttype og farge som resten av siden uten at det er synlig at dette er en link. Virker som de ønsker at folk skal bli lurt.
Fra første faktura har beregnet kw vært feil og jeg har fått alt for store fakturaer, hadde jeg ikke fulgt med hadde de svindlet meg for over 20000 kr på noen få mnd. Har byttet strømselskap, men får likevel fakturaer fra de fortsatt! De har sendt meg minusfakturaer siden august og bekreftet på tlf at alt er oppgjort og avsluttet, men likevel får jeg fortsatt fakturaer fra de og sist nå så mente de at jeg skyldte de 5000,- !!! Kan noe befri meg fra dette forferdelige strømselskapet vær så snill!!!
god erfaring med dem, enkelt å forstå regningen hver måned
Jeg har nå fått en rekke telefonoppringninger fra denne bedriften. Vedkommende legger på når jeg tar telefonen. På den positive siden har jeg da på en måte også sluppet telefonsalg-mas og opplevelser som andre nevner i sine omtaler, selv om jeg klart ville ha foretrukket at Fortum ikke ringte i det hele tatt. Jeg har nå blokkert nummeret.