Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Foretak som jeg er medeier i har fått fakturaer og purringer for strøm som gjelder et privat bolighus. Vi har gitt beskjed tilsammen 4 ganger, og likevel sendes faktura feil. Vedkommende som jeg ringte takket for at jeg sa fra, men en måned etter kommer inkassovarsel..De hadde gjort samme feil mht nettleie, men her ryddet nettleverandør opp i feielen umiddelbart, og ringte til og med og beklaget at Fortum kunne gjøre sånne feil når de får nye kunder. Helt amatørmessig. IH
Feil på faktura, ekstra administrasjons tillegg som ikke var avtalt. Kundeservis svarer ikke.
Har hele veien vært problemer med å få tilsendt og få tilgang til både fakturaer og regninger, helt til siste faktura jeg nå endelig har betalt gjennom inkasso — så takk for den. Dyrt var det og fra begynnelse til slutt pga. manglende struktur fra selskapets ende da regninger for flere måneder har blitt utsendt samtidig. Har ikke hjulpet at nettsiden deres har vært nede hver eneste gang jeg har prøvd å få tilgang til fakturaer gjennom den. Hyggelig å snakke med på telefonen var de i hvert fall, om man omsider nådde igjennom der.
Fikk et godt tilbud med spotpris uten påslag i en måned, og at jeg skulle få et "skreddersydd" tilbud når måneden var over. Jeg vet at dette selskapet er litt korrupt så jeg endret til et nytt selskap noen dager etter som skulle ta over etter endt avtale. Lovnader fra selger at jeg skulle få god oversikt i app om forbruk (fikk ikke tilgang/innlogging), ny avtale som skulle være best egnet etter mitt forbruk (ble aldri tilsendt nytt tilbud), god kundeservice som visstnok skulle være bedre enn Gudbrandsdal energi (en meget gretten dame som virket mer irritert enn å hjelpe og en annen som aldri fikk ordnet innlogging til meg i app). På sluttfaktura presterte de å klemme inn en ekstra dag med en avtale jeg ikke skulle ha med fastpris på 199,90 øre/kwh, noe som tilsvarer litt over 10 ganger beløpet av spotpris. Hvorfor het avtalen min i første omgang skreddersydd? De fikk også med et papirfakturagebyr på 69kr uansett om at det ble sagt at på første faktura skulle ikke dette være et tillegg. Forbrukerrådet skriver at ved endring av strømavtale skal dette meldes om minst 14 dager før, men kundeservice sa at jeg fikk det til en gitt dato og at det var min feil som ikke responderte (på en mail jeg aldri fikk). Dato for denne skulle visstnok være 8 dager før. Kan ikke si at det var noe positivt om dette selskapet og vil helt anbefale å styre unna!!
Ryddig og grei faktura. Enkelt å komme i kontakt med personale hvis jeg trenger hjelp
Utrolig dårlig kundeservice. Avsluttet avtale med dem og gikk over til Fjordkraft. Spurte Fjordkraft OG Fortum om det var mer jeg trengte å gjøre og Fortums kundeservice virket irriterte på at det var det jeg ringte for å spørre om. Måneden etter fikk jeg faktura fra fjordkraft og trodde alt var bra. Så fikk jeg måneden etter det igjen faktura fra fortum. Da hadde Fortum laget avtale med mitt navn og flyttet meg over fra Fjordkraft uten å høre med meg. Det kostet meg nesten to tusen kroner. Nå fikk jeg igjen en faktura og blir bedt om å betale for en mnd jeg allerede har betalt og bestemte meg for at jeg må dele dette. Ikke velg Fortum!
Når jeg får tekstmelding og ringer inn får svar om at prisene øker slik er det og bare å betale. Dårlig kundebehandling. Har lyst til å bytte strømleverandør.