Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Det har aldri vært feil eller annet tull fra Fortum og tilbudene er godt beskrevet på weben.
Gir anbefaling om "Fortum stabil" som er en kostbar avtale sammenlignet med spot. Styr unna.
Jeg ble over telefon lovet en pris på 83 øre kwt som viste seg være rent tull. Jeg sendte klage mail som de ikke svarte på. Etter 6 uker sendte jeg ny mail med elklagenemnda som mottager i tillegg. Da fikk jeg svar etter 5 timer bare med svada bortforklaringer, bl.a at mailen var kommet til feil mailbox. Jeg får ikke tilgang til opptak av telefonsamtalen der de beviselig lover meg en pris på 83 øre kwt som en maks pris. Jeg betaler nå 196 øre kwt At de tar 99kr for å sende meg mail med faktura er heller ikke ok. Værste bedriften jeg har vært borti. Styr unna
Bestilte Fortum Trygg i juni 2021 på kr 1060,- (!) burde skjønt at her var noe rart. Deretter avregning i november på kr 5500,-. Byttet så til motkraft i desember, og fikk ny avregning på kr 15000,-. Sendte enslige m forslag om nedbetaling og evt gå tilbake som kunde. Aldri fått svar på e-post (første avregning ble betalt i helhet for 3 dager siden da jeg ikke hørte noe og betalte v første anledning. I dag fikk jeg varsel om inkasso fra Lowell på kr 9.000,-! Feige udugelige Fortum sier jeg. Lureri og elendig service.
Etter å ha sammenlignet Fortum med andre selskaper viser det seg at det er 47 andre leverandører/avtaler som er gunstigere enn spotpris hos Fortum. Beklager men jeg ser ikke hensikten med å betale mer enn det jeg må. Skjerp dere! Skal sies at kundeservicen har jeg vært strålende fornøyd med, og de kan jo ikke noe for at det sitter noen frodigere personer lenger opp i næringskjeden som ønsker å tjene noen ekstra kroner…
Hadde lik Betaling-avtale. Gikk fra leilighet til hus. Skulle si opp avtalen da de sa at vi skyldte fire tusen. Grunnen var da at vi avbrøt midt i året. Rart siden man skal betale mer på sommeren, så den burde i såfall vært på pluss-siden da vi ville si opp i august. Fortsatte avtalen i tro om at dette skulle gjevne seg ut i løpet av året slik de påsto. Viste seg at vi gikk fra minus 4 tusen, til minus 10tusen på tre mnd. De klarer altså ikke å gjøre den eneste jobben de har, å regne ut hvor mye strøm kundene deres bruker. Er ikke dette alt jobben som strøm-selskap innebærer? Jobber i elektriker-bransjen og går aldri fra en kunde uten å fraråde fra å bruke Fortum.
Byttet til Fortum ca. 2 år tilbake fra Fjordkraft. Har så langt vært fornøyd!