Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert november 2024
Fortum
3.5
1 140 verifiserte omtaler

Fortum omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.5
Bra
1 140 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#14
Utmerket
Fortum er rangert
#14 av 82 strømselskaper
47%
Middels
47% anbefaler Fortum
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 140 omtaler om Fortum

FILTRER OMTALER
373
161
83
68
455
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fortum
Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svindel på telefon

Omtale av  Robert

Melder på en konkurranse om å vinne en el sykkel på nettet. Blir så oppringt og fortalt at jeg er heldig vinner av loddtrekning, spurt om jeg er klar for el sykkel sesong ++ og de vil vise at de setter pris på meg med å gi meg gratis strøm. Viser seg å være en sleip måte å lure meg til å bytte strømleverandør. Selger legger på mitt i samtalen når jeg antyder at jeg ikke er interessert.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fortum?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Forferdelig

Omtale av  Lena

Blei lurt trill rundt av en selger på døra i går, fra Fortum strømselskap.. Ba meg skrive under på at jeg forstod at fortum hadde tatt over for Hafslund.. Ja ja dum som jeg er,etter å ha sett Id kort,skrev jo under, for så å begynne å tenke..Hmm,jeg ble plutselig kunde hos fortum jeg nå.. Hva f**n? Det sa han aldri noe om..Ba meg bare signere, da jeg trodde at det ville komme én regning fra mitt selskap LOS, og deretter én fra Hafslund, slik det var før vøttu.. Han pratet meg trill rundt..Men, nå serru..Ringte Fortum, og LOS..De fikser opp.. Klage sendt på selger,da de har navn og nr på han,og ny avtale med LOS igjen uten å måtte betale de neste 60 dager, for påslag.. Yes..Kun faktura på bruk uten avgifter moms,påslag etc.. De beklaget,så jeg er fornøyd jeg.. Vær OBS,vær oppegående og oppmerksom🙏🙏🙏

Dyr, rotete og teknisk mindre bra

Omtale av  Vidar S

Har vært Hafslund-kunde i mange år og relativt fornøyd med inngått avtaler. Etter at jeg flyttet adresse ble jeg mindre fornøyd med en dårligere avtale. Fikk ikke med tidligere god avtale. Og nå som Fortum har overtatt er det blitt enda verre. På første faktura, var 8 forutgående mnd. blandet inn + div. andre poster og ugyldige påslag og jeg ble fakturert 10ganger mer enn faktisk. Klagde og ble behandlet hyggelig, men mottok ny faktura som fortsatt var feil og inneholdt div. påslag som ikke kunne legitimeres samt. tillagt pris for en maks-pris avtale som hører til et tidligere abonnement for en tidligere adresse. Klagde igjen og ble møtt med forståelse og enighet. Ny faktura skulle oversendes. Men ingen ny faktura er så langt mottatt. Jeg betaler ikke siste feilaktige faktura og nå har jeg byttet selskap.

Verste kundeservice

Omtale av  Ali

Aldri opplevd dårligere kundeservice. Fikk aldri hjelp til å rette opp i feil de selv hadde gjort. De tok skjeldent telefonen og tok meg ikke seriøst når jeg først fikk snakka med de.

Plagsomme

Omtale av  Anders

Gir meg aldri fred. Ringer opp gang på gang fra forskjellige nummer for å prakke på meg drit jeg ikke ønsker. Ber de slutte å ta kontakt hver gang. Men de er så skamløse at det hjelper ikke

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Grenser til svindel! Betalt for en strømavtale som ikke er min

Omtale av  Anne L

Selv om jeg er kunde hos Fjordkraft, ble jeg for snart 1 år siden i tillegg kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Når jeg oppdaget det ville jeg si opp, noe som ikke visste seg å være så lett. Fortum medgikk etter mye om og men, i januar i år at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner står jeg fortsatt her på stede hvil, og får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffust og følger ikke meg opp. For meg har dette krevd utrolig mye unødig timer på telefon, kjenner meg maktesløs. Jeg stiller spørsmål, er dette lov?Jeg ble for snart 1 år siden kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Fortum medgikk etter mye om og men at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffuse. Er dette lov?

Kort erfaring overført fra Hafslund

Omtale av  Anna

Har kort erfaring for vurdering. Virker bra vedr. kundeservice og min side app.

Fortum har 1 140 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fortum mener
Har tilegnet profilen
Fortum deltar på Bytt.no

Fortum har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Fortum besvarer omtaler

Fortum har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Fortum ønsker tilbakemeldinger

Fortum benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR