Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Forstår av andre omtaler her at Fortum har et pågående salgsapparat. Har ikke denne erfaringen med dem selv ettersom jeg har vært kunde i mange år. Vil bare si at jeg har en helt grei avtale prismessig. God oversikt over forbruk og Fortum har et bra belønningsprogram som gir deg penger tilbake på strømregningen om du tar en mijøutfordring hver måned. Kundeservice er også lett tilgjengelige og hyggelige å snakke med. Alt i alt er jeg godt fornøyd.
Ble oppringt av en selger for 2 uker siden, tilbydde meg frysavtale på 2.98 pr kWh i de 2 neste måndene, med dagens priser så tenkte jeg jackpot, ja takk. Han sa du er kunde fra og med nu!! Det viste seg at det ikke stemte og at jeg kunde 10 dager senere i stedet. Når jeg nå ringer kundesenter og spør om hva som skjer med frysavtalen på 2.98 sier de at det kan de ikke garantere og at fortum jobber med saken med å løse problemet for de nye kundene. Så sier jeg Ahaa så det er flere en meg som har blitt juger til? Ja svarer hun og sier at vi jobber med å få inn de kundene på den prisen de har blitt lovet. Jeg venter fortsatt på svar, tibber abonnementet er sagt opp og jeg går uviten om hvilken pris jeg har nå. Dette er ren svindel og utnyttelse av sårbare strømforbrukere. Jeg har bedt om å få tilsendt samtalen som ble tatt opp, de sier at de sliter med å finne den. Jeg lover at jeg ikke gir meg i denne saken!!!!
Fant oss plutselig fanget i en ugunstig lik betalingsavtale hvor selger underkommuniserte justeringer i markedet på en tydelig måte. Mye rot med bytte av lik betalingsleverandør fra Fortum til Tellier. Dårlig kommunikasjon her også.
Svært pågåande og aggressiv telefonselgar. Påstod at Forbrukerrådet anbefalte fastprisavtalen deira, at den var kåra til den beste strømavtalen. Skikkeleg dårleg oppleving!
Ble oppringt i dag med noe som for meg virket som en lureavtale. Tredje gang jeg sa at jeg ikke var interessert sa selgeren : du får kose deg med de høye prisene dine og så la han på. Hvis noen i Fortum leser dette. Vennligst aldri, aldri ring meg igjen.
Bruker over en uke på å svare på en enkel forespørsel om faktura. Ville se mine fakturaer for 3 år tilbake og fikk til svar at de var slettet og jeg kunne ikke se disse. Har flere opplevelser med Fortum som gjør at jeg nå bytter selskap, elendig kundeservice!
Fortum tok kontakt med min sønn og laget en dårlig strømavtale uten at jeg ble informert. Sønnen sa klart og tydelig at han måtte snakke med meg og avtalen. Han ble lovet gratis strøm første faktura. Fikk faktura på over 2600 kr. Det verste er at jeg mister god strømavtale på 0,94 kr kilo watt hos min tidligere strøm leverandør. Avtalen er blitt sagt opp. Synes også det er spesielt at di kan ta kontakt med en person som ikke har noe med strøm måleren og gjøre. Her burde det være en form for bedre kontroll og vanskeligere for og bytte.