Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Dersom du har Fortum bør du sjekke faktura for om du abonnerer på tilleggstjenester; Jeg hadde, uten å vite det, abonnert på noe som kalles "Grønt valg". Bakgrunnen er at da jeg kjøpte leilighet jeg nå bor i ba megler meg om å oppgi hvilken strømleverandør jeg ønsket. Valget falt på Hafslund, som nå er Fortum. Megler fylte deretter inn informasjonen min. "Grønt valg" er noe som garanterer at strømmen du får er 100% fornybar. Når vi bor i Norge? Hvor nesten all energien vi bruker i husholdningen er fornybar i utgangspunktet?? Lite visste jeg at jeg hadde betalt 2kr per dag + 1.52øre ekstra per kWh. Som over en tidsperiode på over et år hadde bikket over 800kr i merkostnader før jeg merket det som et lite ledd i fakturaen. (Ja det er min egen feil at jeg ikke sjekket tidligere. Jeg var dum nok til å anta at strømleverandøren handlet i "good faith") Etter kontakt med kundeservice fikk jeg refundert 200kr, men er fortsatt over 600kr i minus. I etterkant av refusjon og avbestilling av "grønt valg" har telefonselgere ringt og prøvd å få meg til å "aktivere mine kundefordeler som grønt valg". Helt latterlig! Jeg vet også om andre bekjente som har abonnert på "Grønt valg" uten å vite om det, og det var nylig et avisoppslag med et tilsvarende tilfelle. Grønt valg bør IKKE være default settingen. Dette bør være noe man aktivt må inn og bestille via nettportalen/appen, hvor man skal signere med BankID for å godkjenne.
ble noe feil med den ene strømmålern da telefonselger ringte, men de fikset raskt opp i det, og ga med kompensasjon for feilen som ble gjort.
Får e-post med " har du glemt oss" dette har skjedd 4 mnd på rad, uten at jeg har fått regning etter avtale. Ringer inn får falske lovnader hver gang, att dette ikke skall gjenta seg. Må vente lenge på tlf for å få kontakt med kundeservice. Hold dere unna dette firmaet
Dette har jeg aldri opplevd før. En strømleverandør som nekter deg å benytte deg av angreretten. Jeg har fylt ut skjema om angrerett som dem har på hjemmesiden, men dem nekter å annullere avtalen. Helt utrolig at jeg skal bruke en hel arbeidsdag på dette. Pass dere for Fortum!
Lurte meg trill rundt og veldig dårlig kundeservice. Ubrukelig selskap. Holder tilbake informasjon bare for å få gjennomført et salg av en enkel liten selger.
Alle selskaper som tilbyr strøm kan ikke sende avtale per epost. Har sagt det flere ganger men selgeren ønsket ikke å høre på meg. Til slutt selger har lagt tlf. Skam Fortum!
Fortum bruker lister for ny etablerte firma. De ringer deg og sier du har mulighet til å få firdelene med deres beste bedrifts abnomang på privat huset. Men i realiteten lurer de deg med å oppgi priser uten mva og fjerner alle dine forbruker rettigheter. Det er en av de dårligste erfaringer jeg har hatt med en leverandør. Det går heller ikke an å se dinw kostnader på strøm. Siden deres bedrifts portal ikke har app eller strømpriser for den private bedriftsavtalen. Håper ingen andre blir lurt.