Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Jeg har vært kunde hos Fortum siden januar 2022. jeg har to ulike abonnement og har bedt om å få en faktura på hvert sted, da jeg også har fast pris på det ene stedet og etter forbruk på det andre. Dette klarer ikke Fortum. jeg har henvendt meg flere ganger skriftlig , første gang tidlig i våres og ikke fått svar og hver gang jeg ringer møter jeg på en ny og hyggelig person som er overbevist om at han skal kunne hjelpe meg. men hver gang skjer det samme. jeg hører ikke noe mer. Ekstremt dårlig kundeservice og noen hjelpeløse personer på kundeservice som ikke har fått den kompetansen de trenger for å kunne hjelpe en kunde som ønsker å betale mottatt faktura men som vil ha en faktura på hver av adressen jeg har avtale på. jeg er oppriktig oppgitt og synes det er tragisk at OBOS har gått inn på avtale med Fortum og på den måten lurer OBOS medlemmer til å tro at de får en god avtale med et selskap som fungerer bra. kunden står virkelig svakt i møte med et selskap som Fortum. i tillegg mottar kunder en haug med tilbud om alt annet enn strøm både på mail og pr telefon. Jeg ønsker kun en god strømavtale men med Fortum får jeg bare mange grunner til å bli irritert, oppgitt og frustrert.
Meldte meg på konkurranse om el-sykkel, ble oppringt med den "glade" nyhet om at jeg var en av få heldige som fikk 2 mnd gratis strøm som en slags premie. Dusten på telefon hadde allerede begynt å lese opp juridisk avtale fra arket sitt da jeg gravde og oppdaget at "premien" fordret at jeg byttet fra Tibber (som jeg er MEGET fornøyd med) til Fortum, som har 1.8 stjerner her. Ser også at andre har mottatt samme telefonoppringing. Selgeren på telefonen ble lett aggressiv i stemmeleiet det sekundet jeg skjønte hva som foregikk og sa at jeg nektet å avslutte kundeforholdet til Tibber. Ser også her på bytt.no at alle punktene selgeren prøvde å lire av seg om hvor mye bedre og billigere Fortum er, ikke stemmer på noe som helst område. Tibber er både billigere og har kjempegode anmeldelser. Suck it, Fortum.
Prøvd de i en månde, så de kunne sjekke hvor mye jeg brukte, så de kunne gi meg en skreddersydd avtale. Prøvde de litt over en månde også sa jeg opp. Etter den ene månden ble det den dyreste fakturaen jeg noen gang har fått. De fikk det til å høres så fint og flott ut, men føler meg lurt. Skal ALDRI ha noe med Fortum å gjøre igjen.
Melder på en konkurranse om å vinne en el sykkel på nettet. Blir så oppringt og fortalt at jeg er heldig vinner av loddtrekning, spurt om jeg er klar for el sykkel sesong ++ og de vil vise at de setter pris på meg med å gi meg gratis strøm. Viser seg å være en sleip måte å lure meg til å bytte strømleverandør. Selger legger på mitt i samtalen når jeg antyder at jeg ikke er interessert.
Blei lurt trill rundt av en selger på døra i går, fra Fortum strømselskap.. Ba meg skrive under på at jeg forstod at fortum hadde tatt over for Hafslund.. Ja ja dum som jeg er,etter å ha sett Id kort,skrev jo under, for så å begynne å tenke..Hmm,jeg ble plutselig kunde hos fortum jeg nå.. Hva f**n? Det sa han aldri noe om..Ba meg bare signere, da jeg trodde at det ville komme én regning fra mitt selskap LOS, og deretter én fra Hafslund, slik det var før vøttu.. Han pratet meg trill rundt..Men, nå serru..Ringte Fortum, og LOS..De fikser opp.. Klage sendt på selger,da de har navn og nr på han,og ny avtale med LOS igjen uten å måtte betale de neste 60 dager, for påslag.. Yes..Kun faktura på bruk uten avgifter moms,påslag etc.. De beklaget,så jeg er fornøyd jeg.. Vær OBS,vær oppegående og oppmerksom🙏🙏🙏
Har vært Hafslund-kunde i mange år og relativt fornøyd med inngått avtaler. Etter at jeg flyttet adresse ble jeg mindre fornøyd med en dårligere avtale. Fikk ikke med tidligere god avtale. Og nå som Fortum har overtatt er det blitt enda verre. På første faktura, var 8 forutgående mnd. blandet inn + div. andre poster og ugyldige påslag og jeg ble fakturert 10ganger mer enn faktisk. Klagde og ble behandlet hyggelig, men mottok ny faktura som fortsatt var feil og inneholdt div. påslag som ikke kunne legitimeres samt. tillagt pris for en maks-pris avtale som hører til et tidligere abonnement for en tidligere adresse. Klagde igjen og ble møtt med forståelse og enighet. Ny faktura skulle oversendes. Men ingen ny faktura er så langt mottatt. Jeg betaler ikke siste feilaktige faktura og nå har jeg byttet selskap.
Aldri opplevd dårligere kundeservice. Fikk aldri hjelp til å rette opp i feil de selv hadde gjort. De tok skjeldent telefonen og tok meg ikke seriøst når jeg først fikk snakka med de.