Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Blei lurt trill rundt av en selger på døra i går, fra Fortum strømselskap.. Ba meg skrive under på at jeg forstod at fortum hadde tatt over for Hafslund.. Ja ja dum som jeg er,etter å ha sett Id kort,skrev jo under, for så å begynne å tenke..Hmm,jeg ble plutselig kunde hos fortum jeg nå.. Hva f**n? Det sa han aldri noe om..Ba meg bare signere, da jeg trodde at det ville komme én regning fra mitt selskap LOS, og deretter én fra Hafslund, slik det var før vøttu.. Han pratet meg trill rundt..Men, nå serru..Ringte Fortum, og LOS..De fikser opp.. Klage sendt på selger,da de har navn og nr på han,og ny avtale med LOS igjen uten å måtte betale de neste 60 dager, for påslag.. Yes..Kun faktura på bruk uten avgifter moms,påslag etc.. De beklaget,så jeg er fornøyd jeg.. Vær OBS,vær oppegående og oppmerksom🙏🙏🙏
Har vært Hafslund-kunde i mange år og relativt fornøyd med inngått avtaler. Etter at jeg flyttet adresse ble jeg mindre fornøyd med en dårligere avtale. Fikk ikke med tidligere god avtale. Og nå som Fortum har overtatt er det blitt enda verre. På første faktura, var 8 forutgående mnd. blandet inn + div. andre poster og ugyldige påslag og jeg ble fakturert 10ganger mer enn faktisk. Klagde og ble behandlet hyggelig, men mottok ny faktura som fortsatt var feil og inneholdt div. påslag som ikke kunne legitimeres samt. tillagt pris for en maks-pris avtale som hører til et tidligere abonnement for en tidligere adresse. Klagde igjen og ble møtt med forståelse og enighet. Ny faktura skulle oversendes. Men ingen ny faktura er så langt mottatt. Jeg betaler ikke siste feilaktige faktura og nå har jeg byttet selskap.
Aldri opplevd dårligere kundeservice. Fikk aldri hjelp til å rette opp i feil de selv hadde gjort. De tok skjeldent telefonen og tok meg ikke seriøst når jeg først fikk snakka med de.
Gir meg aldri fred. Ringer opp gang på gang fra forskjellige nummer for å prakke på meg drit jeg ikke ønsker. Ber de slutte å ta kontakt hver gang. Men de er så skamløse at det hjelper ikke
Selv om jeg er kunde hos Fjordkraft, ble jeg for snart 1 år siden i tillegg kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Når jeg oppdaget det ville jeg si opp, noe som ikke visste seg å være så lett. Fortum medgikk etter mye om og men, i januar i år at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner står jeg fortsatt her på stede hvil, og får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffust og følger ikke meg opp. For meg har dette krevd utrolig mye unødig timer på telefon, kjenner meg maktesløs. Jeg stiller spørsmål, er dette lov?Jeg ble for snart 1 år siden kunde hos Fortum(uten å vite det!!). Jeg hadde da to strømavtaler,noe som ikke skal være mulig ifølge Forbrukerrådet. Fortum medgikk etter mye om og men at det var gjort en feil og reversert strømavtalen. Men fortsatt holder de igjen pengene som er trukket fra min konto. Etter utallige telefoner får jeg ikke oppgjøret. De er unnvikende, svarer ofte diffuse. Er dette lov?
Har kort erfaring for vurdering. Virker bra vedr. kundeservice og min side app.
Kona ble oppringt av selger derfra som lovet en avtale uten månedsgebyr, påslag og statlige avgifter første 2 mnd. Når vi spør om prisoversikt får vi beskjed om at den får vi når vi aksepterer avtalen og at vi kan bruke angreretten dersom vi ikke er fornøyde. Kona går på, men vi ser jo i ettertid at statlige avgifter blir lagt på nettleia, og ikke selve strømmen. Benytter angrerett, men de evner ikke å registrere, slik at jeg må benytte 2 dagers oppsigelse for å komme tilbake til mitt opprinnelige selskap.