Fortum opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Fikk et godt tilbud med spotpris uten påslag i en måned, og at jeg skulle få et "skreddersydd" tilbud når måneden var over. Jeg vet at dette selskapet er litt korrupt så jeg endret til et nytt selskap noen dager etter som skulle ta over etter endt avtale. Lovnader fra selger at jeg skulle få god oversikt i app om forbruk (fikk ikke tilgang/innlogging), ny avtale som skulle være best egnet etter mitt forbruk (ble aldri tilsendt nytt tilbud), god kundeservice som visstnok skulle være bedre enn Gudbrandsdal energi (en meget gretten dame som virket mer irritert enn å hjelpe og en annen som aldri fikk ordnet innlogging til meg i app). På sluttfaktura presterte de å klemme inn en ekstra dag med en avtale jeg ikke skulle ha med fastpris på 199,90 øre/kwh, noe som tilsvarer litt over 10 ganger beløpet av spotpris. Hvorfor het avtalen min i første omgang skreddersydd? De fikk også med et papirfakturagebyr på 69kr uansett om at det ble sagt at på første faktura skulle ikke dette være et tillegg. Forbrukerrådet skriver at ved endring av strømavtale skal dette meldes om minst 14 dager før, men kundeservice sa at jeg fikk det til en gitt dato og at det var min feil som ikke responderte (på en mail jeg aldri fikk). Dato for denne skulle visstnok være 8 dager før. Kan ikke si at det var noe positivt om dette selskapet og vil helt anbefale å styre unna!!
Ryddig og grei faktura. Enkelt å komme i kontakt med personale hvis jeg trenger hjelp
Utrolig dårlig kundeservice. Avsluttet avtale med dem og gikk over til Fjordkraft. Spurte Fjordkraft OG Fortum om det var mer jeg trengte å gjøre og Fortums kundeservice virket irriterte på at det var det jeg ringte for å spørre om. Måneden etter fikk jeg faktura fra fjordkraft og trodde alt var bra. Så fikk jeg måneden etter det igjen faktura fra fortum. Da hadde Fortum laget avtale med mitt navn og flyttet meg over fra Fjordkraft uten å høre med meg. Det kostet meg nesten to tusen kroner. Nå fikk jeg igjen en faktura og blir bedt om å betale for en mnd jeg allerede har betalt og bestemte meg for at jeg må dele dette. Ikke velg Fortum!
Når jeg får tekstmelding og ringer inn får svar om at prisene øker slik er det og bare å betale. Dårlig kundebehandling. Har lyst til å bytte strømleverandør.
Jeg er kjempe fornøyd! At de har "grønne" konkurranser som gir gratis strøm i premie er gull! Det får hvertfall meg til tenke meg om et par ganger i hverdagen. Får alltid god hjelp. Jeg pleide aldri å gå inn på siden min før, men nå er jeg faktisk inne på sidene, bare for å titte litt. Snålt. Eneste de kan tas på fra meg, er at de ikke er rimeligste leverandør for meg. Jeg redder regnskog og får låse prisen i dyre perioder, og det er verdt litt.
Mins jeg hadde fast pris hvar faktura jeg for det må ha Svindel, og det har øket mnd pris etter 3. jeg må ringe hvar faktura til å opprette filen og aldre jeg for det på e post… Har øket bindingstid uten å si i fra…
Selskapet har den verste kundebehandlingen jeg har opplevd! Kunderådgiverne hos Fortum avbryter når du prater, har en svært dårlig attitude og har faktisk ledd hånlig av et spørsmål jeg hadde. I tillegg har de ikke holdt hva de lovet (sende meg e-post, ringe tilbake), så de gir tydeligvis fullstendig F i kundene sine! Jeg bytter strømleverandør omgående!